    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Uszkodzony port COM1?
    Date: Sun, 4 Jan 2015 08:25:15 +0100

    Witam uprzejmie,

    Próbuję rozwiązać problem z portem COM1 w laptopie Dell Latitude C840 z
    systemem Windows 2000.
    Komputer używany jest do programowania sterowników przez COM1. Chciałem
    zdiagnozować port poprzez połączenie tego laptopa z innym komputerem i próbę
    przesyłania danych za pomocą HyperTerminala albo Docklight. Jednak program
    Docklight wypisuje komunikat "The communication port COM1 could not be
    opened. Windows error #5 - Odmowa dostępu". HyperTerminal wypisuje "Nie
    można otworzyć COM1. Sprawdź ustawienia portu". W BIOS-ie COM1 jest
    włączony. W menedżerze urządzeń także wszystko jest w porządku (To
    urządzenie działa poprawnie. 19200, 8, Brak, 1, Sprzętowe, IRQ 04, we/wy
    03F8 - 03FF). Pomyślałem, że jakiś proces otworzył port szeregowy COM1 i
    stąd problemy. Po długich bojach znalazłem program Process Explorer v.9.25,
    który uruchomił się na Windows 2000. Jednak nie znajduje tam żadnego
    procesu, który używa Serial0. Napęd optyczny chyba nie działa, zatem nie
    mogę z płyty uruchomić na przykład Linuksa, aby tam spróbować wysyłać i
    odbierać dane przez COM1.
    Prośba o pomoc, co może być nie tak i jak dalej postępować w celu
    diagnostyki?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

    ---