  • Data: 2015-01-04 23:20:03
    Temat: Re: Uszkodzony port COM1?
    Od: "Robbo" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Więc jak przestawisz na 9600 , 8, Brak , 1 , Brak - coś się
    > zmienia?

    Ustawienie takich domyślnych parametrów niestety nic nie daje.

    Udało mi się uruchomić Linuksa z płyty (w laptopie jest napęd CD, a nie DVD,
    a ja początkowo wkładałem płyty DVD). Połączyłem diagnozowany laptop z innym
    komputerem. Udało się przesyłać poprawnie dane w obu kierunkach przez port
    COM1. Zatem port wygląda na zdrowy. W Windowsie nadal jest "odmowa dostępu"
    przy próbie otwarcia portu COM1, a program process explorer nie pokazuje,
    aby jakikolwiek proces posiadał otwarty ten port. Czy można jakoś inaczej
    sprawdzić, co blokuje dostęp do portu, czy tylko reinstalacja Windowsa
    wchodzi w grę (może być trudno, gdyż na komputerze są 15-letnie oryginalne
    programy do sterowników PLC i może być problem z ich instalacją na nowo,
    kluczami itp.)?

    Pozdrawiam,
    Robbo

    ---