eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUszkodzony czujnik czy termostat?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2011-11-16 12:40:09
    Temat: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: maniek <m...@g...com>

    Witam.
    Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej
    temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik.
    Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na
    klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał
    vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu
    jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy
    temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas
    nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
    zimny.
    Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?


  • 2. Data: 2011-11-16 13:22:09
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 16, 12:40 pm, maniek <m...@g...com> wrote:
    > Witam.
    > Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej
    > temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik.
    > Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na
    > klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał
    > vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu
    > jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy
    > temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas
    > nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
    > zimny.
    > Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

    Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
    świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
    elektrykę od niego.
    Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
    wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

    Pozdrawiam !


  • 3. Data: 2011-11-16 21:38:08
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:
    > On Nov 16, 12:40 pm, maniek <m...@g...com> wrote:

    > Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
    > świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
    > elektrykę od niego.
    > Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
    > wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)
    >
    > Pozdrawiam !

    Elektryka oraz świece są OK.


  • 4. Data: 2011-11-17 09:07:35
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 16, 9:38 pm, maniek <m...@g...com> wrote:
    > On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:
    >
    > > On Nov 16, 12:40 pm, maniek <m...@g...com> wrote:
    > > Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
    > > świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
    > > elektrykę od niego.
    > > Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
    > > wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)
    >
    > > Pozdrawiam !
    >
    > Elektryka oraz świece są OK.

    Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
    objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
    Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
    cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
    wymiany.

    Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
    od tego trzeba było zacząć bo tdi jak "mrówków".

    Pozdrawiam !


  • 5. Data: 2011-11-17 10:07:31
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:
    > On Nov 16, 9:38 pm, maniek <m...@g...com> wrote:
    >
    > > On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:
    >
    > > > On Nov 16, 12:40 pm, maniek <m...@g...com> wrote:
    > > > Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
    > > > świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
    > > > elektrykę od niego.
    > > > Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
    > > > wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)
    >
    > > > Pozdrawiam !
    >
    > > Elektryka oraz świece są OK.
    >
    > Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
    > objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
    > Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
    > cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
    > wymiany.
    >
    > Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
    > od tego trzeba było zacząć bo tdi jak "mrówków".
    >
    > Pozdrawiam !
    A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika?
    Kod silnika to AHU.

    ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem


  • 6. Data: 2011-11-17 12:56:03
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "maniek"

    >Dodam jeszcze że podczas
    >nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
    >zimny.
    >Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

    Nie mam VW, dlatego tylko ogólnie. Wąz na dole był zimny dlatego, że
    prawdopodobnie termostat nie "puścił" jeszcze dużego obiegu, jednak być
    może ze względu na wadliwe działanie częściowo otwarł już przepływ
    cieczy w niewielkiej ilości i ta zdążyła się wychłodzić w chłodnicy.
    Miałem podobną sytuację w Oplu - termostat zbyt wcześnie się otwierał i
    silnik osiągał max 70 stopni. Tyle, że u mnie taką wartość pokazywały
    wszystkie czujniki - nie było rozbiezności. Wymiana termostatu pomogła a
    silnik nagrzewa się teraz dużo szybciej, już po kilku km osiąga prawie
    90 stopni i utrzymuje temp.bez względu na rodzaj jazdy. Jeśli zauważyłeś
    dłuższe nagrzewanie się silnika, nawet do tych 70 stopni to obstawiał
    bym termostat a nie czujnik.


  • 7. Data: 2011-11-17 13:08:34
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: maniek <m...@g...com>

    Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu
    teoretycznie dolny wąż powinien być zimny a jeżeli dolny wąż wcześniej
    robi się ciepły to może sugerować wadliwy termostat?
    Dobrze to rozumuje?


  • 8. Data: 2011-11-17 13:15:24
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "maniek" <

    >Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu
    >teoretycznie dolny wąż powinien być zimny a jeżeli dolny wąż wcześniej
    >robi się ciepły to może sugerować wadliwy termostat?
    >Dobrze to rozumuje?

    Zazwyczaj jest tak, że do chwili otwarcia czyli np. 86 st. to nawet
    górny wąż powinien być zimny (prawdopodobnie jest pierwszym elementem za
    termostatem)
    nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie
    było tak, że dolny był zimny a termostat "puszczał" płyn w duży obieg
    ale zanim płyn dotarł do dolnego węża to już się wychłodził.


  • 9. Data: 2011-11-17 13:21:36
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 17 Lis, 13:15, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote

    > nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie
    > było tak, że dolny był zimny a termostat "puszczał" płyn w duży obieg
    > ale zanim płyn dotarł do dolnego węża to już się wychłodził.


    No tak,faktycznie ;)


  • 10. Data: 2011-11-17 13:26:46
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:
    > On Nov 16, 9:38 pm, maniek <m...@g...com> wrote:
    >
    > > On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:

    >
    > Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
    > objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
    > Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
    > cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
    > wymiany.

    >
    > Pozdrawiam !


    Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego-
    http://img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswi
    ecezarowea4.png
    Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika?

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: