  • 1. Data: 2011-06-27 22:40:01
    Temat: Upgrade procesora w laptopie
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    Hej.

    Mam 3-letniego laptopa, który potrzebuje odrobinki 'kopa'. Wstępnie
    dostał dodatkowe 2GB RAM (w sumie 4GB), oczywiście sporo to dało.

    Laptop ma na pokładzie procesor:
    T7250 2GHz, 2MB Cache (http://ark.intel.com/Product.aspx?id=31728).

    Płyta główna obsługuje do 800MHz, więc najwięcej chyba mogę wsadzić
    T9500 (2.6 GHz) - no ale cena jest dość absurdalna jak na "starego"
    laptopa.
    Myślę, żeby wsadzić T8300: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=33099
    Procesor T8300 ma 2.4GHz, 3MB cache, już jest w technologii 45nm.

    Tutaj więc pytanie: czy właśnie ten dodatkowy 1MB cache powoduje, że
    ten procesor ma aż taką różnicę wydajności w testach? No bo chyba nie
    nie te 400MHz?

    Jak odczytywać testy (http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php):
    Mój obecny T250 ma wynik _1098_, natomiast T8300 już _1534_

    Ogólnie laptopa używam do multimediów, często uruchamiam wirtualne
    maszyny, czy ma sens ta rozbudowa procesora?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2011-06-27 23:45:00
    Temat: Re: Upgrade procesora w laptopie
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Imho ogolny wzrost wydajnosci nie bylby wart 200 zlotych, chyba ze
    nastawiasz sie na zadania z zalozenia meczace cpu (encoding, raytracing,
    itp).

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-06-28 07:25:42
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 28/06/2011 00:45, G Nowak wrote:

    > Imho ogolny wzrost wydajnosci nie bylby wart 200 zlotych, chyba ze
    > nastawiasz sie na zadania z zalozenia meczace cpu (encoding, raytracing,
    > itp).

    No właśnie mam takie wrażenie, że gra nie jest warta świeczki; jeszcze
    jakbym miał procesor 1.6-1.8GHz, albo zmieniał na T9500 (2.6GHz z dużym
    cache), ale tak to chyba nie ma sensu większego.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2011-06-28 07:30:34
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 23:40:01 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Ogólnie laptopa używam do multimediów, często uruchamiam wirtualne
    > maszyny, czy ma sens ta rozbudowa procesora?

    Wiesz, gdybys mial tam jakiegos Celerona M, Pentium dual core, i wymienial
    na C2D to jeszcze.

    Ale wymiana jednego C2D na drugi C2D odrobinke szybszy tak naprawde wlasnie
    tyle Ci da - odrobinke.

    --
    Mark

  • 5. Data: 2011-06-29 07:13:25
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" ...

    > Płyta główna obsługuje do 800MHz, więc najwięcej chyba mogę wsadzić
    > T9500 (2.6 GHz)

    Mozesz byc w mylnym bledzie :-)
    Twoj 'stary' procek jest na 65nm, a nowy na 45nm.
    To nie musi dzialac !!!

    > Tutaj więc pytanie: czy właśnie ten dodatkowy 1MB cache

    Odpusc.
    I pomysl o SSD.

    --
    T.F.

  • 6. Data: 2011-06-29 16:19:19
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 29/06/2011 08:13, T.F. wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" ...

    > Mozesz byc w mylnym bledzie :-)
    > Twoj 'stary' procek jest na 65nm, a nowy na 45nm.
    > To nie musi dzialac !!!

    > Odpusc.
    > I pomysl o SSD.

    No już odpuściłem i myślę o hybrydowym - ale ludzie na kilku
    forach piszą o przestojach dziwnych (system zamarza na chwile).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2011-06-29 19:06:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    DooMiniK napisa?(a):

    > No już odpuściłem i myślę o hybrydowym - ale ludzie na kilku
    > forach piszą o przestojach dziwnych (system zamarza na chwile).

    Jesli zmienisz z 5400 na 7200 to roznica bedzie widoczna golym okiem ;)
    jesli zmienisz z 5400 na hybryde 7200 to roznica tez bedzie widoczna
    golym okiem. Jednak roznica miedzy 7200 a hybryda 7200 jest juz tylko
    mierzalna - dla operatora w zasadzie przytost wydajnosc jest
    niezauwazalny. Vide: http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,24137.html

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2011-06-29 19:12:54
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-29 21:06, januszek wrote:
> [...]
    > golym okiem. Jednak roznica miedzy 7200 a hybryda 7200 jest juz tylko
    > mierzalna - dla operatora w zasadzie przytost wydajnosc jest

    W tzw międzyczasie (jezeli masz W7) wykorzystaj jakis szybki pendrive -
    system po wlozeniu pyta sie czy zrobic z niego cache taki jaki jest w
    Momentus XT (dokladnej specyfikacji i algorytmow raczej nie ma). Pod
    systemu<W7 sa roznego rodzaju aplikacje, czesto platne ktore z pen'a
    robia pamiec o szybkim dostepie wspomagajaca HDD