  • 11. Data: 2024-09-20 19:18:38
    Temat: Re: Ujemny wzrost elektryków
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Sep 2024 16:05:55 +0200, w <vcjvg3$i1p$1@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Że jest dno na rynku.
    > I pocieszanie się czy jakaś gałąź ma gorzej niż inne, może zadowolić
    > wyjątkowo durnych hejterów conajwyżej.

    Każdego normalnego powinno zadowolić, bo to oznacza, że będzie taniej.
    Ale durnie mogą się cieszyć, że coś stanieje, wszakże zakazu bycia frajerem nie
    ma :)

  • 12. Data: 2024-09-21 07:29:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-09-2024 o 19:18, r...@k...pl pisze:

    > Każdego normalnego powinno zadowolić, bo to oznacza, że będzie taniej.
    > Ale durnie mogą się cieszyć, że coś stanieje,

    Ty sam siebie zaliczasz do tych normalnych czy durni?
    Bo jakbyś umiał czytać choćby to co sam piszesz, to Tobie wychodzi że to
    ten sam zbiór.

  • 13. Data: 2024-09-21 07:38:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2024 o 13:25, r...@k...pl pisze:

    > Największe spadki objęły te rynki, które dla sprzedaży aut z bateryjnym napędem
    > są najważniejsze. W Niemczech sprzedaż spadła o prawie 69 proc., we Włoszech o
    > 40 proc., we Francji zaś o jedną trzecią.
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/rynek-szoruje-po-dni
    e-zalamanie-uderza-w-polske-7073008871979968a.html

    Dopłaty potrzebne natychmiast!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-09-21 08:09:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.09.2024 o 07:38, Shrek pisze:

    e-zalamanie-uderza-w-polske-7073008871979968a.html

    > Dopłaty potrzebne natychmiast!

    A sprzedaż smrodów kwitnie czy też dopłaty?

  • 15. Data: 2024-09-21 08:49:46
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-09-20 09:05, Cavallino wrote:

    > Że jest dno na rynku.
    > I pocieszanie się czy jakaś gałąź ma gorzej niż inne, może zadowolić
    > wyjątkowo durnych hejterów conajwyżej.

    Dno jest recznie wysterowane.
    Interwencje mialy sprawic ze elektryki sie zaczna sprzedawac i
    producenci beda mieli zyski bo cienko przeda.

    I wyszlo ze nikt nie kupuje aut bo jest drogo. A do tego wychodzi ze
    elektryki nie sa dobra alternatywa nawet po takim zainterweniowaniu.

    Jakby byly dobre to by nie trzeba bylo cudowac aby je docenic i uzywac.
    A ani biedni ani srednio zamozni nie rzucaja sie na nie.

    Od biedy hybrydy jakos daja rade ale tez na styk bo niby mniej pala albo
    mozna na samej baterii do roboty dojechac ale jednak cena jest widocznie
    wyzsza i dlugo schodzi zanim sie zwraca.

    Tak czy siak, nie jest dobrze. I to zaczyna rowniez wplywac na rynek wtorny.

    --
    Lukasz

  • 16. Data: 2024-09-21 08:54:45
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-09-20 09:49, _Master_ wrote:

    > Będziemy rejestrować jako zabytkowe ;-)
    >
    > Ja i tak nie kupię rocznik młodszego niż 2007. Ze wszystkich możliwych
    > powodów.

    Przesadzasz.
    Ale troche cie rozumiem.
    Jak robilem ostatnia doktoryzacje to mi wyszlo ze u forda nie ma co
    kupic bo albo ecoboosty albo dizle z kiepskimi popychaczami zaworow.
    VW - slabo z jakoscia i relatywnie drogie.
    Skoda - jako tako.
    Kia/Hundai - nieco w kratke, jakosc jest nieco randomowa - przypomina mi
    niegdysiejszego fiata.
    Mazda gnije nadal, nissan tez sie nie przyklada do trwalosci no i nie ma
    w ofercie mniejszych aut.

    Ostaje sie tojota - okazuje sie ze nie tak dramatycznie droga ale w
    srodku nieco plastikowo i biedawo (siedzenia reczne w corolli) no i
    wspomniane skoda i kije.

    To tak jakby chciec kupic auto na 15 lat.
    Jak chcesz na 5 to jest w czym wybierac.

    --
    Lukasz

  • 17. Data: 2024-09-21 08:55:40
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-09-21 01:09, io wrote:

    e-zalamanie-uderza-w-polske-7073008871979968a.html

    > A sprzedaż smrodów kwitnie czy też dopłaty?

    Sprzedaz smrodow jest jaka jest bo recznie sie ja ubija.

    A elektrykow wiednie mimo wszelkich mozliwych pomocy i wsparc.

    --
    Lukasz

  • 18. Data: 2024-09-21 09:01:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.09.2024 o 08:55, ptoki pisze:

    e-zalamanie-uderza-w-polske-7073008871979968a.html

    > Sprzedaz smrodow jest jaka jest bo recznie sie ja ubija.

    W jaki niby sposób?

    > A elektrykow wiednie mimo wszelkich mozliwych pomocy i wsparc.

    Hejt na elektryki pomaga?

  • 19. Data: 2024-09-21 11:22:06
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 21.09.2024 o 09:01, io pisze:
    > Hejt na elektryki pomaga?

    Ty zdrowy objaw rynkowy nazywasz hejtem?

    A jak nazwiesz przymus podatkowy? FASZYZMEM?

  • 20. Data: 2024-09-22 07:16:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-09-2024 o 08:49, ptoki pisze:

> [...]
    >
    > I wyszlo ze nikt nie kupuje aut bo jest drogo. A do tego wychodzi ze
    > elektryki nie sa dobra alternatywa nawet po takim zainterweniowaniu.

    A komu wyszło?
    Bo jak dla mnie producentom.
    Ten sponsorowany (również przez nich) hejt odniósł skutki i gawiedź sie
    wystraszyła.

    Do tego NIE CHCĄ mało zarabiać, więc w ogóle wycofali z oferty małe i
    tanie elektryki, które się dobrze sprzedawały.
    Dużych i drogich faktycznie mało kto chce, a ci co chcieli już kupili.

    To i teraz wpadli we własne sidła, jak się okazało, że bez elektryków
    nie są w stanie spełnić norm emisji.

    Teraz płaczą i olabogują, bo albo będą płacić gigantyczne kary, które
    wliczą w ceny spaliniaków, których już teraz nie chcą kupować, albo
    muszą totalnie zmienić podejście do rynku i zacząć ZNOWU sprzedawać to
    czego ludzie chcą, bez nadmiernych marż.

    Albo za dekadę ich nie będzie, bo ich chińczycy na śniadanie zjedzą.