    From: TM <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Ugotowany dysk w laptopie?
    Date: Wed, 13 Apr 2011 11:12:53 +0200

    Witam

    Chyba zagotowal mi sie dysk w laptopie .. Samsung Q210 C2D T5800
    2GHz, 4GB RAM, Windows Vista Home Premium (obecnie Windows 7 Prof.).

    Laptopa mam od 2.5 roku, uzywany codziennie, noszony (staram sie
    szanowac sprzet). Obecnie od jakis 4 miesiecy laptop sluzy za maly
    serwerek w domu .. czyli stoi z zamknieta klapa i zawsze mam do niego
    dostep przez rdp. Od kilku dni zauwazylem problemy z dyskiem ..
    pojawily sie bad sektory .. no i teraz pytanie .. od temperatury?
    Poniewaz lapciak ma zewn. karte graf, ktora dodatkowo podgrzewa
    bebechy oraz zamknieta klape .. obawiam sie ze to moglo byc
    przeczyna, chodz od wczoraj stoi otwarty i temp zblizona chodz 4
    stopnie nizsza.

    Speccy pokazuje:
    CPU - Intel Mobile Core 2 Duo T5800 @2.00GHz - 50 °C
    Motherboard SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. Q210/P210 (U2E1) - 47 ° C
    Graphics (1440x812@60Hz) 256MB GeForce 9200M GS (Samsung) - 51
    ° C
    Hard Drives 313GB Western Digital WDC WD3200BEVT-35ZCT0 ATA Device
    (SATA) - 46 °C

    Wczoraj przy zamknietej klapie temp dysku podchodzila pod 55 stopni.

    Teraz moje pytanie .. jaki inny dysk kupic .. chyba glownym tutaj
    kryterium powinno byc temperatura.
    Moje typy to:

    Dysk z innego lapciaka IBM T410:
    Hard Drives 313GB Seagate ST9320423AS (SATA) 39 °C
    lub
    Hard Drives WDC WD3200BEKT (SATA) 39 °C

    Generalnie .. SATA2, 320GB (wiecej nie potrzebuje), myslalelm o
    hybrydzie .. ale 2x drozsza .. SSD za maly/drogi .. no i obawa przez
    kolejnym zagotowaniem.

    Czy ktos posiada Samsunga Q210 .. i moglby sie podzielic
    temeraturami .. lub moze inny laptop i tez by sie chcial podzielic?

    --
    TM