  • Data: 2011-04-16 23:46:52
    Temat: Re: Ugotowany dysk w laptopie?
    Od: pioruns <c...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 20:17:54 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

    > [...]
    >
    > Jeżeli diagnostyka WD nie wykaże w SMART przekroczenia granicznej
    > temperatury pracy, to mieści się ona w normie, a sektory padły z innego
    > powodu. Zareklamuj dysk w ramach gwarancji.

    Też mam taki serwerek w laptopie marki ASUS. Miałem tam dysk Hitachi,
    zaczął sypać badami, to zmieniłem go na Western Digital Scorpio Blue.

    Każdy z nich, po około 1,5-2 latach, zaczął znajdywać bad sektory w
    SMART. Temperatura dysku w tej chwili (w miarę idle praca) wynosi 55 C.
    Cały czas temperatura waha się od 53-59 C, w zależności od pory roku czy
    temperatury w domu. Nie ma z dyskiem obecnie żadnych problemów. Jego
    uptime to 1 rok i 270 dni, 6 realokowanych sektorów w SMART, które
    znalazłem po jakimś roku, od tej pory nic nowego nie znajduje.

    A Ty regularnie wykonuj mu checki long-test w SMART, albo zewnętrznym
    programem. Backup też w pogotowiu miej. I możesz tak jechać całymi
    latami;)

    --
    pozdrawiam, pioruns