  • 1. Data: 2011-10-26 06:00:35
    Temat: Ubywa nas... [cross]
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Ponieważ niektórzy już w ten weekend wybiorą się odwiedzić groby
    (sam mam wyjazd) - chwila refleksji nad tymi, którzy odeszli...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

    __________

    Adam Czarnowski

    14 XI
    Ryszard Czerwiński

    6 XII
    Izabela Wojciechowska

    Wiktor Hombek

    17 II
    Janusz Uklejewski

    VI
    Sławek Zabłocki (Osiak)

    11 IX
    Stanisław J. Woś

    18 IX
    Janusz Czarnecki

    20 IX
    Jan Dziaczkowski (zginął w Tatrach)

    1 X
    Cezary Marek Langda

    3 X
    Zofia Nasierowska

    4 X
    Marek Piasecki

    A ponadto w 2010:

    13 I
    Juliusz Englert

    2 VII
    Artur Tabor (zginął w Mongolii)

    15 V
    Władysław Lemm

    20 V
    Leszek Małkowski

  • 2. Data: 2011-10-26 12:08:30
    Temat: Re: Ubywa nas... [cross]
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-10-26 08:00, Mariusz [mr.] pisze:

    > Ponieważ niektórzy już w ten weekend wybiorą się odwiedzić groby
    > (sam mam wyjazd) - chwila refleksji nad tymi, którzy odeszli...
    [...]

    Bardzo smutna ta statystyka :-(

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 3. Data: 2011-10-26 12:28:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-10-26 14:08:30 +0200, Jakub Roguski <a...@s...maila.pl> said:

    > [...]
    >
    > Bardzo smutna ta statystyka :-(

    To NIE JEST statystyka. Na pocieszenie (powiedzmy) - pomyślcie ilu
    nowych fotografujących przybyło na świecie. Jedni odchodzą, przychodzą
    następni, taka jest kolej rzeczy.

    de Fresz

  • 4. Data: 2011-10-26 13:32:16
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    Nie odczuwam żadnej refleksji i postanowiłem to powiedzieć.

    marek

  • 5. Data: 2011-10-31 20:22:27
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "marek augustynski" <m...@g...com> wrote:

    > Nie odczuwam żadnej refleksji i postanowiłem to powiedzieć.

    No i zawsze to jakaś refleksja...

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-10-31 20:24:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    > To NIE JEST statystyka. Na pocieszenie (powiedzmy) - pomyślcie ilu
    > nowych fotografujących przybyło na świecie. Jedni odchodzą, przychodzą
    > następni, taka jest kolej rzeczy.

    Fotografia cyfrowa była realizacją mojego fotograficznego ideału
    sprzed lat, a jednak sam jakoś nie mam zaufania do fotografów, którzy
    nigdy nie siedzieli w ciemni, samodzielnie nie maskowali, nie żłopali
    rodinalu... ;)

    Cybernetyczna fotografia rodzi już inny rodzaj podejścia nie tylko
    do spraw bieżąco-organizacyjnych; zatem wraz ze starymi mistrzami kończy
    się też pewna epoka...

    Z analogii muzycznych porównałbym to może do przejścia na śpiewanie
    z użyciem mikrofonu.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2011-10-31 21:09:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Niewątpliwie pewna epoka się kończy, inna zaczyna. Ale... czy mamy
    > jakieś powody przypuszczać, że ta nowa będzie gorsza? Tak już w życiu
    > jest, ze jedni odchodzą, inni przychodzą na ich miejsce. I życie toczy
    > się dalej... I nie miejmy złudzeń - gdy nas już nie będzie też będzie
    > się dalej toczyć.

    Oj, nie zamierzam popełniać tak prostego błędu (brakuje tylko, żebym
    przepisał staroegipskie narzekania na współczesną młodzież). :))

    Niemniej sam jestem produktem pewnej epoki, nic już tego nie zmieni
    i odchodzenie jej przedstawicieli tylko daje odczuć tę nieuchronność zmian.

    Można to porównać do spokoju i poczucia "domowości" jakie odczuwamy
    w swoim (np. rodzinnym) domu, a czego nie zapewni nawet najnowocześniej
    wyposażone mieszkanie i współczesny design (rok 2044: "Co? Gdzie? Drzwi
    pod prądem! Co? Podkop? Lampa w podłodze! Wszystko to popieprzone!
    Zostawcie mnie! La, la... La, la, la, la...") :))

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2011-10-31 21:50:04
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2011-10-31 22:40:00
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > się też pewna epoka...
    >
    >     Z analogii muzycznych porównałbym to może do przejścia na śpiewanie

    A ja na śpiewanie bez mikrofonu. Dawna fotografia wymuszała
    traktowanie się jako coś materialnego. Była jak piękny przedmiot,
    mebel, co w gruncie rzeczy przeczyło jej idei, ponieważ fotografia ma
    głównie wartość dokumentalną. Liczy się więc spojrzenie na świat tego
    kto ją wykonuje i w tym właśnie dopatrujemy się jej wartości jako
    czegoś wyjątkowego. Ty patrzysz tak, ja patrzę siak i to nas odróżnia.
    A wszystko to ukazane poprzez jedno medium, fotografię. Sprowadzanie
    jej do pięknego przedmiotu, czyli wzbogacanie poprzez stylizację,
    sprawia, że staje się ona czymś na kształt malarstwa, co nieuchronnie
    wywołuje w niej kompleks. Fotografia jest czystym obrazem
    rzeczywistości, w tym tkwi jej piękno i siła. Jak głos śpiewającego
    człowieka. Bez mikrofonu i wzmacniacza.

    marek

  • 10. Data: 2011-10-31 23:13:00
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-31 23:40, marek augustynski pisze:

> [...]
    > wywołuje w niej kompleks. Fotografia jest czystym obrazem
    > rzeczywistości, w tym tkwi jej piękno i siła. Jak głos śpiewającego

    Och, Ty piszesz tak poetycznie, że powinieneś książkę dla potomnych napisać.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w