  • 11. Data: 2010-02-16 10:07:34
    Temat: Re: USB- monitorowanie poboru prądu
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Radosław Sokół rzecze:

    > Jeżeli zaś mysz ma dwa stany pracy, w jednym pobierając 100,
    > a w drugim 500 mA, to będzie zgłaszała *aktualny* pobór.

    Czyli nie "system raportuje pobór mocy",
    a raczej "system raportuje zgłaszane zapotrzebowanie".

    Tak jak napisałem- pokazuje, co urządzenie sobie życzy,
    a nie ile prądu faktycznie ciągnie.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 12. Data: 2010-02-16 10:31:43
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Dominik & Co pisze:
    > Czyli nie "system raportuje pobór mocy",
    > a raczej "system raportuje zgłaszane zapotrzebowanie".

    Inaczej się nie da. Jak zmierzyć, ile dane urządzenie ciąg-
    nie z linii +5 V, skoro przez koncentrator pasywny może być
    do niej podłączonych wiele urządzeń? ;)

    > Tak jak napisałem- pokazuje, co urządzenie sobie życzy,
    > a nie ile prądu faktycznie ciągnie.

    Sprawne urządzenie "ciągnie" tyle prądu, ile sobie zażyczyło.
    Niesprawne albo w ogóle nie zostanie rozpoznane i uaktywnio-
    ne, albo na skutek zwarcia zostanie odcięty cały port.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2010-02-16 10:52:58
    Temat: Re: USB- monitorowanie poboru pr?du
    Od: z...@n...pl

    Dominik & Co <D...@i...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy jest mo?liwo?? programowego sprawdzenia, ile pr?du
    > pobiera (a nie ile "sobie ?yczy") w danej chwili konkretne
    > urz?dzenie usb?

    Odpowiem tak - USB host dowie sie tylko ile sobie zyczy dane urzadzenie,
    a to czego szukasz - czyli "monitorowanie na biezaco poboru proadu" - z
    tym w zadnych z hostow nie spotkalem sie - w zadnym z {OU}HCI.
    Czyli raczej nie spodziewaj sie czegos takiego w jakimkolwiek rozwiazniu
    software'owym skoro sprzet tego nie wspiera.

    Hosty co najwyzej maja sprawdzanie "przeciazenia pradowego" portu, ale
    nie maja pomiaru poboru pradu na biezaco.

    p.s.
    A moze o czyms nie wiem? Jesli tak - chetnie sie dowiem.

    zet

  • 14. Data: 2010-02-16 11:06:26
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Radosław Sokół rzecze:

    > Inaczej się nie da. Jak zmierzyć, ile dane urządzenie ciąg-
    > nie z linii +5 V, skoro przez koncentrator pasywny może być
    > do niej podłączonych wiele urządzeń? ;)

    Mnie by wystarczył łączny pobór prądu dla całego huba :-)

    > Sprawne urządzenie "ciągnie" tyle prądu, ile sobie zażyczyło.

    Ale ma (czasem duże) fluktuacje :-) I one mnie interesowały właśnie...

  • 15. Data: 2010-02-16 11:08:30
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    z...@n...pl rzecze:

    > Odpowiem tak - USB host dowie sie tylko ile sobie zyczy dane urzadzenie,
    > a to czego szukasz - czyli "monitorowanie na biezaco poboru proadu" - z
    > tym w zadnych z hostow nie spotkalem sie - w zadnym z {OU}HCI.

    Dzięki- właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.

    > Czyli raczej nie spodziewaj sie czegos takiego w jakimkolwiek rozwiazniu
    > software'owym skoro sprzet tego nie wspiera.

    Właśnie kluczowym było, czy wspiera.

  • 16. Data: 2010-02-16 17:22:56
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-16 12:06, Dominik & Co pisze:
    > Mnie by wystarczył łączny pobór prądu dla całego huba :-)

    Wstaw w szereg amperomierz :)

    > Ale ma (czasem duże) fluktuacje :-) I one mnie interesowały właśnie...

    Fluktuacje? To znaczy?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 17. Data: 2010-02-16 18:06:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

    > Wstaw w szereg amperomierz :)

    > Fluktuacje? To znaczy?

    Pewnie chodziło mu o skoki wartości prądu.

  • 18. Data: 2010-02-16 18:46:40
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-16 19:06, qwerty pisze:

    > Pewnie chodziło mu o skoki wartości prądu.

    To wiem. Chcę się dowiedzieć, skąd ma takie podejrzenia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 19. Data: 2010-02-17 09:39:43
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Radosław Sokół rzecze:

    > Fluktuacje? To znaczy?

    To znaczy chciałem, żeby komputer, do którego jest podłączony telefon
    wywiesił okienko, że telefon naładowany :-)

    Ale skoro w żaden sposób sprzęt poboru prądu nie mierzy, to już bez
    znaczenia. Telefon nawet naładowany zawsze sygnalizuje, że chce 500 mA.