  • 1. Data: 2010-02-15 21:31:31
    Temat: [HDD] Zapis szybszy niż odczyt? Jak to mozliwe?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Nie kumam - w nowoczesnych dyskach prędkość zapisu nie jest mniejsza, a czasem
    wręcz (wg specyfikacji i niektórych testów) jest większa niż prędkość odczytu.
    Czy to znaczy, że producenci zrezygnowali z czegoś tak ważnego jak weryfikacja w
    locie zapisywanych danych? No nie sądzę... Więc jak to możliwe, że jest tak
    szybko?

    latet

  • 2. Data: 2010-02-15 21:40:34
    Temat: Re: [HDD] Zapis szybszy niż odczyt? Jak to mozliwe?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ważnego jak weryfikacja w locie zapisywanych danych? No nie sądzę... Więc

    Próbowałeś zapisać duuuuuuuuuuużo więcej danych niż ilośc RAMu w
    komputerze ?
    Cache czyni "cuda" :)

    --
    marfi

  • 3. Data: 2010-02-15 22:02:08
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Próbowałeś zapisać duuuuuuuuuuużo więcej danych niż ilośc RAMu w komputerze ?
    > Cache czyni "cuda" :)

    Spoko. Nie mówię o swoich pomiarach, ale o wynikach testów syntetycznych i
    specyfikacjach dysków.

    latet

  • 4. Data: 2010-02-15 22:20:49
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Spoko. Nie mówię o swoich pomiarach, ale o wynikach testów syntetycznych i
    > specyfikacjach dysków.

    No to zobacz specyfikację testów albo sprawdź sam.
    Dla mnie najlepszym miernikiem wydajności dysku jest skopiowanie backupu
    np. 80GB z dysku wewnetrznego na zewnętrzny (SATA->SATA) - transfer rzędu
    60-80MB/sek mnie zadowala.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2010-02-16 08:48:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, marfi wrote:

    > Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Próbowałeś zapisać duuuuuuuuuuużo więcej danych niż ilośc RAMu w komputerze ?

    Ale niekoniecznie o ten RAM się rozchodzi ;)

    > Cache czyni "cuda" :)

    Ano właśnie - również to w dysku. Można mierzyć "bezpośrednio
    na dysku" i również tak wyjdzie.
    Przy teście *losowego* *asynchronicznego* (program czeka na wykonanie
    poprzedniej operacji, przed zleceniem następnej) odczytu i zapisu,
    cache w dysku pozwala skolejkować zapisy aby później kontroler
    (wewnętrzny) mógł je posłać paczkami, a przy (losowym) odczycie
    takiego bonusa nie ma.
    Oczywiście mowa o cache działającym write-back.
    Przy losowych transferach małych ilości danych cache poprawia
    *tylko* zapisy - i stąd taki wynik.

    BTW: niedawno widziałem tu wątek, chyba przy okazji RAM, o "supportowaniu"
    konkretnych produktów określonych producentów, ustawianiu z tego
    tytułu wyższych cen itede.
    Akurat przy HDD ten element (z supportem) ma co najmniej niekiedy
    swoje przełożenie na obsługę zdarzeń o których wyżej (możliwosć
    użycia write-back i write-throught, i nie pisać mi tu że to
    bez sensu, bo ja wiem że znacząca większość systemów nie umie
    pracować z rozproszonym filesystemem, ale to tylko ta znacząca
    większość ;>, uzyskania prawdziwej informacji o zakończeniu
    zapisu na nośniku) - a że przekłada się to na znaczną różnicę
    w cenie takiego samego (fizycznie) dysku, ale z wgranym innym
    firmware, no cóż...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-02-16 08:50:08
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    marfi rzecze:

    (ciach)
    > Cache czyni "cuda" :)

    Otóż to. Zapis- zapis do cache dysku (do RAM).
    Odczyt- trzeba poczekać, aż dane przybiegną
    wraz z obracającym się talerzem :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP