  • 1. Data: 2010-02-16 06:29:11
    Temat: USB- monitorowanie poboru prądu
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Czy jest możliwość programowego sprawdzenia, ile prądu
    pobiera (a nie ile "sobie życzy") w danej chwili konkretne
    urządzenie usb?

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 2. Data: 2010-02-16 07:45:12
    Temat: Re: USB- monitorowanie poboru prądu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dominik & Co pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy jest możliwość programowego sprawdzenia, ile prądu
    > pobiera (a nie ile "sobie życzy") w danej chwili konkretne
    > urządzenie usb?

    A w jakim systemie?

  • 3. Data: 2010-02-16 07:58:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hlddvn$nfk$...@i...gazeta.pl...
    > Czy jest możliwość programowego sprawdzenia, ile prądu
    > pobiera (a nie ile "sobie życzy") w danej chwili konkretne
    > urządzenie usb?

    Tak, ale NTG.

  • 4. Data: 2010-02-16 08:09:58
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    qwerty rzecze:

    > Tak, ale NTG.

    Czemu? Pobór prądu nie dotyczy peceta?
    Nie pytałem o funkcje Jedynie Słusznego Systemu
    Operacyjnego, jeno czy hardware udostępnia taką możliwość.

  • 5. Data: 2010-02-16 08:11:05
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Dominik & Co pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy jest możliwość programowego sprawdzenia, ile prądu
    > pobiera (a nie ile "sobie życzy") w danej chwili konkretne
    > urządzenie usb?

    W Windows, w Device Manager możesz odczytać pobór prądu dla obiektów:
    USB Serial Bus Controllers/USB Root HUB. Jeśli jest tam podpięte
    urządzenie (u mnie właśnie wyświetlił myszkę HID-compliant mouse 100mA)
    to pokaże pobór prądu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2010-02-16 08:12:45
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Andrzej Lawa rzecze:

    > A w jakim systemie?

    Linux albo Windows. Może być też DOS ;-)

    Za czym googlać?
    USB current monitor, USB current consumption monitor(ing) nie
    daje rozsądnych wyników...

  • 7. Data: 2010-02-16 08:15:35
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Piotr Rezmer rzecze:

> [...]
    > USB Serial Bus Controllers/USB Root HUB. Jeśli jest tam podpięte
    > urządzenie (u mnie właśnie wyświetlił myszkę HID-compliant mouse 100mA)

    No ale jak zaznaczyłem- to jest ile pobiera, czy ile "sobie życzy"?

    Bo po pierwsze (przynajmniej w XP) nagłówek kolumny to "Wymagane zasilanie",
    po drugie wartość jest dziwnie stała ;-)

    Dlatego pytam, czy w ogóle sprzęt udostępnia taką możliwość (programowego
    sprawdzenia).

  • 8. Data: 2010-02-16 08:39:10
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-16 09:09, Dominik & Co pisze:
    > Czemu? Pobór prądu nie dotyczy peceta?

    Źle sformułowałeś pytanie :) Sugerowało, że szukasz progra-
    mu realizującego tę funkcję.

    > Nie pytałem o funkcje Jedynie Słusznego Systemu
    > Operacyjnego, jeno czy hardware udostępnia taką możliwość.

    Sprzęt raportuje pobór mocy w stanie, w którym znajduje się
    urządzenie, ale nie jest on mierzony, lecz pobierany z tab-
    licy. Jeżeli zatem w urządzeniu będzie zwarcie i będzie ono
    pobierało dużo więcej prądu, niż powinno, zadziałają jedynie
    bezpieczniki przeciążeniowe portu, natomiast raportowany po-
    bór AFAIK nie zmieni się.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2010-02-16 08:55:16
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Radosław Sokół rzecze:

    > Źle sformułowałeś pytanie :) Sugerowało, że szukasz progra-
    > mu realizującego tę funkcję.

    Napisałem "czy jest możliwość". Jak upewnię się, że jest
    -ewentualnie będę szukał programu.

    > Sprzęt raportuje pobór mocy w stanie, w którym znajduje się
    > urządzenie, ale nie jest on mierzony, lecz pobierany z tab-
    > licy. Jeżeli zatem w urządzeniu będzie zwarcie i będzie ono

    Ale raportuje pobór mocy, czy to, czego urządzenie w trakcie
    negocjacji sobie zażyczyło? Np. mysz zawołała 100 mA, a faktycznie
    ciągnie 500? Będzie raportowane 100, czy 500?
    (obie wartości "są w tablicy").

  • 10. Data: 2010-02-16 09:20:51
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-16 09:55, Dominik & Co pisze:
    > Ale raportuje pobór mocy, czy to, czego urządzenie w trakcie
    > negocjacji sobie zażyczyło? Np. mysz zawołała 100 mA, a faktycznie
    > ciągnie 500? Będzie raportowane 100, czy 500?
    > (obie wartości "są w tablicy").

    Powtarzam: jeżeli mysz powinna ciągnąć 100 mA, a w skutek
    awarii ciągnie 500 mA, to zgłosi 100 mA.

    Jeżeli zaś mysz ma dwa stany pracy, w jednym pobierając 100,
    a w drugim 500 mA, to będzie zgłaszała *aktualny* pobór.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |