  • 51. Data: 2016-11-30 19:11:23
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-11-30 o 13:24, J.F. pisze:

    > Ale te wysokie prady sa juz faktem/koniecznoscia.
    >
    > Myslisz, ze bezpieczniej podnosic napiecie dla niektorych urzadzen ?

    Moim zdaniem zdecydowanie tak. Owszem, też jest ryzyko, że coś pójdzie
    nie tak i urządzenie dostanie zbyt duże napięcie. Jednakże najwyżej
    spali się układ zasilający tego urządzenia. Przy dużych prądach jest
    znacznie więcej problemów. Zwróć uwagę, że właśnie z tych powodów
    energetyczne linie przesyłowe są bardzo wysoko napięciowe aby nie być
    wysoko prądowymi. Chodzi o znaczące spadki napięć na byle rezystancji,
    grzanie się przewodów, dużo większe ryzyko upalania się wszelkich
    mechanicznych styków. Zdziwię się mocno jeśli w tą stronę nie pójdzie
    rozwój przewodowego zasilania urządzeń. Póki co jest niefajnie moim
    zdaniem z powodu dużych prądów.

    > A zasilacz/gniazdo USB masz gdzie ?

    Czemu pytasz?
    Są dwa zasilacze ale ten od smartfona jest w okolicach konsoli
    centralnej a gniazdo w przednim lewym słupku obok kierownicy. Przewody
    od zasilacza do gniazda nie pamiętam, ale ok 1mm kwadrat. Telefon łączę
    kablem na oko 10cm.

    > Bo jesli dobrze zrozumialem ten artykul, to raczej spalisz auto/zasilacz.
    > Z tym, ze po przepaleniu zasilacza, moze on dac 14V z auta, a wtedy kto
    > wie czy Nexus przetrwa :-)

    Zasilacz przetrwa, ma do 3A i zabezpieczenie termiczne i przeciwprądowe.
    Nie ma QC więc zawsze da 5V. A bardziej boję się właśnie o to co
    mechaniczne.
    Co do artykułu, to owszem, dobrze zinterpretowałeś. Chodziło mi o powrót
    do starych, wycofywanych pomysłów na ładowanie dużymi prądami.

    > Najtanszy chinski kabel - on na pewno duzego pradu nie przepusci :-)

    Właśnie te aukcje są banowane przez Amazona z uwagi na duże
    niebezpieczeństwo spalenia po udokumentowanych (zdjęciami) przypadkach.

    Skoro już poruszasz temat - przed momentem kupiłem i rozciąłem chiński
    przewód USB-C za 19zł. Dostosowuję go do pracy w aucie. Ma on dwa
    grubsze przewody (czarny i czerwony - domyślam się, że zasilające), 3
    cieniutkie i 1 gruby, bardzo sztywny w ekranie. Całość w podwójnym
    ekranie - plecionka i folia aluminiowa. W/g mojej oceny jest on w stanie
    usmażyć złącze wysokim prądem. Nie mam pewności przez ile pinów we
    wtyczce USB popłynie prąd ładowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2016-11-30 21:54:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > ---
    > Przecież ta negocjacja jest w Power Delivery, czyli każdym nowym USB a
    > nie tylko Type-C.

    Ale przecież to typ USB-C lubi spłonąć z jakiegoś względu a nie
    poprzednie wersje USB. Nie sądzisz, że ma to związek z prądem?
    ---
    Zawsze jak wchodzi coś nowego to ktoś twierdzi, że to samo zło. Skoro ja nie
    mam problemów z Type-C to czemu miałbym wierzyć w to, że jakiś promil
    promila użytkowników internetu, który tak wypowiada się ma rację ?

    > Już nie fantazjuj bo za niedługo "wyhodujesz" w samochodzie jakąś
    > supernovą.

    Zablokowane aukcje Amazona dla kabli USB-C zgodnie z linkiem do
    wyjaśnienia jakie Ci przesłałem świadczą o tym iż to niebezpieczny
    standard.
    ---
    Nie, to świadczy co najwyżej o tym, że to niebezpieczne produkty.

    Nigdy nie zyskasz gwarancji iż kupując jakiś kabel będzie on
    oryginalny - cokolwiek to znaczy.
    ---
    No to tak jak wcześniej, cokolwiek to znaczy :-)

    Nigdy też nie uzyskasz pewności, że w
    dostarczonym kablu z telefonem złącze nie zostanie zanieczyszczone osadem.
    ---
    No to tak jak wcześniej :-)

    Dlatego właśnie uważam, że igraszki z wysokimi prądami ładowania to nie
    przelewki.
    ---
    Co z tym wspólnego ma USB Type-C ?

    Po drugie - dlaczego uważasz, że zakup kabla do auta i konsekwencje tego
    to fantazja?
    ---
    Ale jakie zakup i konsekwencje ? Mam kabel i ładowarkę. Nie palą się.
    Ładowarka co prawda indukcyjna, ale gdzieś ma doprowadzenie i też nie pali.
    Telefon nie rozładowuje się.

    Właśnie borykam się z tym problemem. Używam Yanosika w
    aucie i potrzebuję ok. 20cm kabla USB-C do telefonu jaki właśnie kupiłem
    (Nexus 6p). Szczerze mówiąc, po raz pierwszy bardzo obawiam się iż
    sfajczę telefon używając go w aucie.
    ---
    Weź kredyt, kup dobry telefon, dobrą ładowarkę i nie zawracaj gitary :-)

  • 53. Data: 2016-11-30 22:19:19
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2016-11-26 o 18:22, ALEX MR pisze:

    > Symetryczna wtyczka i symetryczny port -> nie trzeba wnikać jak wetknąć
    > bo nie ma "ściętych krawędzi" i zawsze wejdzie prawidłowo. Co do reszty
    > się nie wypowiadam.

    Ale są kabelki z microUSB. które są symetryczne i nie trzeba patrzeć jak
    toto włożyć

    http://img.banggood.com/images/oaupload/banggood/ima
    ges/60/B9/d9903a1a-fccb-a781-2b0c-ccc3d5e4b20c.jpg

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 54. Data: 2016-11-30 22:27:23
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 29 Nov 2016 18:34:35 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >do
    >
    >To musi być iphone.

    Niekoniecznie. Mam jakiegoś budżetowego Samsunga, którego ponad dwa
    lata używała córka (więc oszczędzany nie był), a od c.a. roku używam
    go jako nawigacji. I złącze microUSB ma się dobrze.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 55. Data: 2016-11-30 23:49:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > do
    >
    > To musi być iphone.

    ten w którym korodują "złote" styki?
    bo w moim gównotelefonie HTC co ma już ze 6 lat gniazdo USB nie zamierza
    się zepsuć. prawie wszystko już szwankuje a gniazdo działa.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 56. Data: 2016-12-01 02:26:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "re" o1mun1$egj$...@m...internetia.pl

    > Należało przewidzieć ładowanie telefonów.
    > ---
    > I czemu nie przewidziałeś ?

    Przewidziałem, ale nnie byłem decydentem.

    > Zbyt wysoka temperatura jest szkodliwa.
    > ---
    > Słońce ma większą.

    Znasz osoby użytkujące telefony na Słońcu?

    > Aluminium i żelazo mają wyższą rezystancję właściwą niż
    > miedź czy srebro. Nadal tłumaczyć?...
    > ---
    > Przecież Ci kabla nie zrobią z litego srebra bo by kosztował fortunę. Na dodatek
    srebro szybko czernieje i właśnie powierzchniowo
    > może nie przewodzić.

    Mam masę przewodów miedzianych -- nie ma w nich domieszek
    aluminium czy żelaza, jeśli nie liczyć zanieczyszczeń.

    > Co chcesz tłumaczyć ?

    Skomplikowane skrypty specjalistyczne tworzone w XOV wieku przed naszą erą. ;)

  • 57. Data: 2016-12-01 02:31:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 583ec7ff$0$15203$6...@n...neostrada.pl

    > Dluzej. Nie wchodzi, trzeba sprobowac jeszcze
    > raz, spojrzec, obrocic, znow sprobowac.

    Czy Ci ktoś płaci za to, że publicznie kompromitujesz się? :)

    > Ale posty to przyjemnosc,

    Dla mnie -- kiepska.

    > a Ty chcesz zostawic utrudnienie, przez ktore jest mniej czasu na przyjemnosci :-)

    +>razu -- budując smartfony, nie dopiero teraz.

    > Napiecie bylo dobre ... na pierwsze telefony.

    Wiesz, na jakim napięciu chodziły telefony kilkadziesiąt lat temu?

  • 58. Data: 2016-12-01 14:08:50
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <o1l89r$7f8$1@news.icm.edu.pl>
    Marek <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > aucie i potrzebuję ok. 20cm kabla USB-C do telefonu jaki właśnie kupiłem
    > (Nexus 6p). Szczerze mówiąc, po raz pierwszy bardzo obawiam się iż

    Akurat w Nexusach nie jest problemem sprawdzenie jakości kabla USB
    A->C (czy udaje USB-C, czy przedstawia się jako "stare" standardowe
    ładowanie USB)
    https://bmcclure937.wordpress.com/2015/11/13/how-to-
    test-usb-c-cables-nexus-5x-and-nexus-6p/

    (i szerzej o USB-C: https://plus.google.com/+BensonLeung)

    --
    Jacek Politowski

  • 59. Data: 2016-12-01 23:48:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]

    mechanicznych styków. Zdziwię się mocno jeśli w tą stronę nie pójdzie
    rozwój przewodowego zasilania urządzeń. Póki co jest niefajnie moim
    Ok, mam akurat zdarzenie z ...nie USB Type-C, nie USB Micro, zwykłe 230 V.
    Odbiornik 100 W czyli 0,5 A. Zjarała by mi się chałpa od przedłużacza w
    którym przestał kontaktować kabel przykręcony solidną śrubą tak, że gniazdko
    parzyło. Przedłużacz własnej roboty, normalnie bym za niego ręczył. A tu ...
    nawet wysokie napięcie nie pomogło.

  • 60. Data: 2016-12-02 10:09:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Nie w tym rzecz. Piszę ogólnie o nowym standardzie USB-C czyli złącza,
    >kable oryginalne i nie oryginalne, negocjacje - być może nieudane. Przy
    >microUSB ciężko doszukać się takich fajerwerków.
    ---
    >Przecież ta negocjacja jest w Power Delivery, czyli każdym nowym USB a nie
    >tylko Type-C.

    Ale nie w kazdym taka tragiczna w skutkach.
    ---
    Może po prostu nie ma jej tylko proste wykorzystanie sygnalizacji ładowania,
    te rezystory zwierające czy co tam na początku historii wykorzystania USB
    wymyślono.