  • 1. Data: 2009-09-19 08:29:27
    Temat: UPS smart apc 1000
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    witam

    PRoszę o informacje jakie akumulatory ( w sensie 12V xxAh a nie typ
    producenta) pasują do tego upsa. czy wchodzą " wzdłuż", parami tak jak
    auta do garażu, czy bokiem, jeden za drugim?

    ToMasz

    PS czy jest dostępny jakiś program dzieki któremu poinformuje
    elektronike upsa ze ma nowe akumulatory?

  • 2. Data: 2009-09-19 09:39:53
    Temat: Re: UPS smart apc 1000
    Od: BartekK <s...@N...org>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > producenta) pasują do tego upsa. czy wchodzą " wzdłuż", parami tak jak
    > auta do garażu, czy bokiem, jeden za drugim?
    Jeśli to wersja nie-rack (wolnostojący), to wchodzą 2szt 12V 18Ah (lub
    17, 20, czy jak tam producent obliczy, ale wiadomo o które chodzi),
    jeden obok drugiego, jak dwa auta do sąsiednych garażów, aku przylegają
    do siebie, oryginalne chyba nawet jakąś taśmą dwustronnieklejącą są
    złączone.

    > PS czy jest dostępny jakiś program dzieki któremu poinformuje
    > elektronike upsa ze ma nowe akumulatory?
    Tak, musisz mieć (zrobić) odpowiedni kabelek (940-0023) i soft np na
    windows apc powerchute (odpowiednio starszy, jeśli ups to wersja rs232),
    lub na dowolnej platformie apcupsd

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-09-19 09:45:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    BartekK pisze:

    > Jeśli to wersja nie-rack (wolnostojący), to wchodzą 2szt 12V 18Ah (lub
    > 17, 20, czy jak tam producent obliczy, ale wiadomo o które chodzi),
    Oj zagalopowałem się zbyt daleko ;)
    Oryginalnie wersja 1000VA ma 2 akumulatory 12Ah (wsadzone tak samo jak
    powyższe). Wersja 1400VA różni się tym, że ma akumulatory 18Ah,
    wentylator i po 1 tranzystorze więcej w falowniku. ALE wersja 1000VA ma
    po prostu takie metalowe wkładane szyny które trzymają aku 12Ah by nie
    latało luzem, po ich odczepieniu możesz wkładać aku 18Ah, i taka wersja
    też była sprzedawana (jako 1000va "z przedłużonym czasem działania")

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-09-19 11:18:41
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > po ich odczepieniu możesz wkładać aku 18Ah, i taka wersja też była
    > sprzedawana (jako 1000va "z przedłużonym czasem działania")

    Mówisz o stacjonarnym? nie RACK?
    Tak patrzę gdzie te szyny i nie widzę :)
    Mam aku 18Ah i jakoś nie wyobrażam sobie tam dwóch takich.

    Wchodzą 2x 12Ah jeden za drugim dłuższym bokiem, spiete szeregowo łacznikiem
    z zamontowanym bezpiecznkiem.

    Pozdrawiam.
    --
    Irokez

  • 5. Data: 2009-09-19 12:47:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Wchodzą 2x 12Ah jeden za drugim dłuższym bokiem, spiete szeregowo
    > łacznikiem z zamontowanym bezpiecznkiem.
    http://p.gzhls.at/81158.jpg tak to wygląda w oryginale.
    Chińczyk jakiś tak to narysował:
    http://upsmart.co.kr/design/upsmart/poto/su700_1000_
    1500_batt.gif
    Szyny (w moich) były na wysokości góry akumulatora, tak by nie
    "podskakiwał" bo nad nimi zostaje dużo wolnego miejsca.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-09-19 14:41:54
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > Szyny (w moich) były na wysokości góry akumulatora, tak by nie
    > "podskakiwał" bo nad nimi zostaje dużo wolnego miejsca.

    No ok, ale 18-stka jest dłuższa i wyzsza
    Ale węższa...
    Wyrysowałem sobie:
    wchodzą dwie obok siebie ale wkładane wzdłuż UPS'a a nie jak w oryginale w
    poprzek
    Ale czy jest tam 65mm ekstra miejsca na wysokość to mi się nie chce go
    rozkręcać :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2009-09-19 14:55:37
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > latało luzem, po ich odczepieniu możesz wkładać aku 18Ah, i taka wersja
    > też była sprzedawana (jako 1000va "z przedłużonym czasem działania")

    ja właśnie takie miałem (2x18) ale wytrzymały zaledwie 3 lata, a przy
    próbie reanimacji spuchły i prawie sie zapaliły. Nie miałem robionej
    zadnej operacji "poinformowania" UPSa ze ma nowe aku - i myśle ze to ta
    przyczyna. "Kalibowałem" go jedynie żarówką 150W wg. metody znalezionej
    pare lat temu na necie. jak widzać niewiele to dało. Stąd moje pytania o
    standardowa akumulatory; moze dłuzej pożyją, bo obciażeni zadnych
    ekstremalnych niema.
    ToMasz

  • 8. Data: 2009-09-19 15:03:39
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Irokez pisze:
> [...]
    > w poprzek
    > Ale czy jest tam 65mm ekstra miejsca na wysokość to mi się nie chce go
    Tak, jest miejsca mnóstwo - aż do samej góry upsa praktycznie.

    18Ah ma 179 szerokosći/76grubości /168wysokości [mm]
    12Ah ma 151 szerokosci/98grubosci /95wysokości [mm]
    2x 18Ah na grubość (bo tak stoją) to 2x76=152 (tyle co 12Ah na
    szerokość), a na głębokość (szerokośc) mają 179mm i mają jeszcze zapas
    2x 12Ah obok siebie mają 2x98mm = 196mm (i to trochę wiecej niż 18Ah
    mają na głębokość, ale przy 18Ah "za" aku jeszcze wisi wtyczka-rozłączka
    24v, wszystko się mieści)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2009-09-19 16:08:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ja właśnie takie miałem (2x18) ale wytrzymały zaledwie 3 lata, a przy
    > próbie reanimacji spuchły i prawie sie zapaliły. Nie miałem robionej

    Baterie zwykle mają dwuletnią gwarancję. Ile powinny wytrzymać baterie w
    takim upsie gwarantując podtrzymanie systemu tyle ile trzeba, żeby zrobić co
    trzeba?

  • 10. Data: 2009-09-19 19:18:50
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces ToMasz <t...@g...pl> zwrócił błąd:

    > ja właśnie takie miałem (2x18) ale wytrzymały zaledwie 3 lata, a przy
    > próbie reanimacji spuchły i prawie sie zapaliły.

    "Zaledwie"? Trzy lata to bardzo dobry wynik, zwłaszcza jeśli były
    używane czasem.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8