  • 1. Data: 2009-09-19 11:36:19
    Temat: Specyfikacja plyty glownej, co oznacza "2 porty SATA w ruchu" ?
    Od: "|3eR|<0" <...@...l>

    Witam,
    mam plyte asus P5K-E/WIFI-AP. Specyfikacja mowi o 6 portach sata a
    dokladnie: " 6 portów SATA/2 porty SATA w ruchu ".
    Te dwa porty w ruchu sa oznaczone rowniez na czarwono na czarno reszta 4
    porty na czarno. Zmierzam do tego, zeby zrobic nastepujaca konfiguracje:
    podlaczyc 4 dyski twarde w RAID 0 pod 4 czarne porty sata, do piatego portu
    sata podlaczyc piaty dysk sata a do 6 portu sata naped DVD. Tym sposobem
    zajme wszystkie dostepne porty sata ale czy system windows 7 RC2 64bit
    bedzie je widzial mowa tutaj o tych dwa w portach sata "w ruchu" do ktorego
    wlasnie podlacze naped DVD i piaty dysk do robienia backupu ?.

    Dzieki i pozdro.

  • 2. Data: 2009-09-19 18:45:16
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Pewnie mozna przeczytac w normalnej instrukcji. Polskie tlumaczenia
    pozostawiaja wiele do zyczenia, chocby z braku polskiej nomenklatury.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-09-19 19:06:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-19 13:36:19 +0200, "|3eR|<0" <...@...l> said:

> [...]
    > czy system windows 7 RC2 64bit bedzie je widzial mowa tutaj o tych dwa
    > w portach sata "w ruchu" do ktorego wlasnie podlacze naped DVD i piaty

    A dlaczego miałoby nie działać? Jeśli się nie mylę, różnica jest taka,
    że 6 SATA jest obsługiwane przez mostek południowy, a PATA (czemu by
    DVD nie podłączyć do niego?) i 2 dodatkowe "SATA w ruchu" (czyli eSATA
    przeznaczone do wypuszczenia na wierzch obudowy) są obsługiwane przez
    osobny kontroler. Ja tam bym bakap robił na zewnętrznym dysku - może to
    trochę paranoiczne, ale tak pozatym zewnętrzny dysk czasem się
    dodatkowo przydaje do przenoszenia większych ilości danych między
    kompami.

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-09-21 09:05:32
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > mam plyte asus P5K-E/WIFI-AP. Specyfikacja mowi o 6 portach sata a
    > dokladnie: " 6 portów SATA/2 porty SATA w ruchu ".

    a jak to brzmi po angielsku?
    bo to polskie tlumaczenie jest dziwne bardzo...

  • 5. Data: 2009-09-21 18:38:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Q" napisał:

    > a jak to brzmi po angielsku?
    > bo to polskie tlumaczenie jest dziwne bardzo...

    Oryginał nie lepszy:
    "6*SATA/2*SATA on the Go"
    Radosna twórczość marketoidów kwitnie w najlepsze...

    JoteR