    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: UPS - sam się wyłącza
    Date: Thu, 19 Jul 2012 20:34:12 +0200

    On 2012-07-19 14:27, ikov wrote:
    > Już drugi raz UPS (ever duo 500) wyłączył mi się bez żadnego ostrzeżenia
    > i problemów z prądem. Pracuje ciągle, przeciążony na pewno nie jest -
    > czy to problem z baterią (ma ze 3 lata), czy raczej elektronika
    > szwankuje? Po ponownym włączeniu działa bez problemu, z samych baterii
    > parę minut podłączony sprzęt działa, ale samoistne wyłączanie przekreśla
    > całą resztę.
    >
    > A poza tym - jaki UPS do 500 zł (moc rzeczywista - 300W lub więcej)?
    > Ważne by miał gniazdka umożliwiające podłączenie innych sprzętów, jak np
> [...]

    Dobrze jest móc przetestować UPS z zasilaczem (najczęściej
    komputerowym), u mnie APC SMart 750 wylatywał przy chieftecu 350W, wstyd
    to przyznać, ale musiałem zejść na feel'a, który nie wymaga idealnej
    sinusoidy.

    UPSy potrafią podziałać wiele lat, zwróć uwagę na koszty wymiany
    baterii, poza w/w dolegliwością para baterii do mojego UPS kosztuje
    raptem kilkadziesiat zł w autoryzowanym serwisie (zamienniki) i
    wystarcza na ok 3 lata.