  • 11. Data: 2010-12-06 09:01:23
    Temat: Re: UPC usuwa kanały tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-05 21:32, Wojciech pisze:
    > Sorki, wąski margines to był może dwa-trzy lata temu. Teraz ludzie
    > kupują już tylko praktycznie lcd lub plazmy, a ponieważ analogowy obraz
    > na dużych telewizorach zazwyczaj jest tragicznie słaby, więc większość z
    > tych co ma nowe telewizory przechodzi na kablówkę cyfrową.

    Witam
    A gdzie dają taki zarąbisty sygnał cyfrowy?
    Moje obserwacje z Warszawskich Bielan, telewizor to całkiem nowa plazma
    42" LG, połączenie po HDMI.
    Na początku roku był cyfrowy dekoder Aster, teraz jest też cyfrowy
    dekoder Vectry.
    W obydwu przypadkach była koszmarna pikseloza, mała rozdzielczość
    kolorów (ludzie zamiast twarzy mają maski), artefakty po kompresji
    widoczne na krawędziach i dużych jednolitych powierzchniach. Wygląda to
    jak kiepski materiał z YouTube i do pięt nie dorasta do dobrego sygnału
    z anteny. Niestety operatorzy tak poskąpili pasma że nie da się tego
    oglądać :(
    W HD też nie jest różowo. Pooglądałem sobie TVN-HD. Grafika jest ok, ale
    prezenterzy wyglądają słabo (znowu brak subtelnych przejść między
    kolorami), sporadycznie artefakty. Może nie denerwuje tak jak sygnał SD,
    ale do obiecywanej super hiper jakości dużo brakuje.
    Bardzo jestem ciekawy czy gdzieś w Polsce jest kablówka z naprawdę
    przyzwoitym obrazem, czy może wszyscy są tak pazerni na pasmo?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 12. Data: 2010-12-06 09:24:25
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A gdzie dają taki zarąbisty sygnał cyfrowy?

    U mnie ;-). W stacji stoją transmodulatory DVB-S/DVB-T i w
    sieć wpuszczamy bezpośrednio strumień z transpondera,
    odkodowując jedynie pożądane kanały. Obraz u klienta jest
    dokładnie taki, jaki miałby z własnego odbiornika sat.

    > Moje obserwacje z Warszawskich Bielan, telewizor to
    > całkiem nowa plazma 42" LG, połączenie po HDMI.
    > Na początku roku był cyfrowy dekoder Aster, teraz jest też
    > cyfrowy dekoder Vectry.

    Nie mam porównania z dekoderami użyczanymi przez dużych
    operatorów, ale sądząc po Waszych wypowiedziach to dochodzę
    do wniosku że są one wątpliwej jakości. Poza tym podejrzewam
    że stosują oni dodatkową kompresję strumienia, co jeszcze
    może pogarszać obraz. Wskazywałaby na to ilość kanałów,
    które są w ofercie :-). Bo jakim cudem dać np. 70 czy 80
    programów w analogu i dodatkowo ponad setkę w cyfrze??? Ale
    mówię, nie sprawdzałem tego i to tylko moje gdybanie.

    > Wygląda to jak kiepski materiał z YouTube i do pięt nie
    > dorasta do dobrego sygnału z anteny. Niestety operatorzy
    > tak poskąpili pasma że nie da się tego oglądać :(

    I to by potwierdzało moje poprzednie zdanie :-)

    > W HD też nie jest różowo. Pooglądałem sobie TVN-HD.
    > Grafika jest ok, ale prezenterzy wyglądają słabo (znowu
    > brak subtelnych przejść między kolorami), sporadycznie
    > artefakty.

    A jesteś w stanie na ichnim dekoderze sprawdzić, ile
    programów HD jest transmitowanych na jednym kanale? Czy
    wyłączyli w menu taką opcję? Bo jestem ciekaw...

    > Bardzo jestem ciekawy czy gdzieś w Polsce jest kablówka z
    > naprawdę przyzwoitym obrazem, czy może wszyscy są tak
    > pazerni na pasmo?

    Jak skończymy uruchamiać nasz pakiet to zapraszam ;-))).
    Niestety nasza sieć jest bardzo mała i fundusze są
    ograniczone, ale nie stosujemy zasady "max ilość bzdetnych
    programów" ;-)

  • 13. Data: 2010-12-06 10:04:05
    Od: PaPi <...@...3>

    > 1.) UPC zastąpiła TV-Trwam telewizją TVN-Religia.
    > 2.) Potem usunęła PLANETE (ciekawe dokumenty historyczno-społeczne
    > zachęcające do myślenia).
    > 3.) Potem usunęła Discovery-WORLD (no tak, znajomosc HISTORII
    > "szkodzi").
    > Najlepiej zostawić tylko 2 kanały:
    > 1.) "TVN JEDYNA PRAWDA NAJPRAWDZIWSZA"
    > 2.) "TVN& Polsat ZAJEBISTA ROZRWYKA"

    Pitolisz jak na PiSiaka przystalo.
    1. TV trwam jest dostepna w cyfrowym UPC.
    2. Planete - jest dostepne w cyfrowym UPC.
    3. Discovery World - jest dostepne w cyfrowym UPC.

    UPC robi wszystko by ludzi zniechecic do analogowej wersji ich telewizji.

  • 14. Data: 2010-12-06 10:06:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > A gdzie dają taki zarąbisty sygnał cyfrowy?
    > Moje obserwacje z Warszawskich Bielan, telewizor to całkiem nowa plazma
    > 42" LG, połączenie po HDMI.

    sorry, ale lg to nie wykładnia.
    podłącz inny dekoder, a pewnie będzie to samo

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 15. Data: 2010-12-06 10:22:33
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    PaPi <...@...3> wrote:
> [...]
    > 3. Discovery World - jest dostepne w cyfrowym UPC.
    >
    > UPC robi wszystko by ludzi zniechecic do analogowej wersji ich telewizji.

    Przy okazji: czy te kanały nie były na "końcu" zakresu UHF?

    wit

  • 16. Data: 2010-12-06 10:29:52
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > 3. Discovery World - jest dostepne w cyfrowym UPC.
    >
    > UPC robi wszystko by ludzi zniechecic do analogowej wersji

    Masz rację. Ale jest jeden, dość zasadniczy problem.
    Większość z tych kanałów może być retransmitowana cyfrowo
    pod warunkiem JEDNOCZESNEGO dostarczania ich abonentowi w
    formie analogowej :-). Tak wynika z umów. Ale łamaniu umów z
    nadawcami przez dużych operatorów (UPC, MM) nie dziwię się
    już... Łamią je także w innych paragrafach :-).

  • 17. Data: 2010-12-06 10:41:17
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-06 11:06, pawell32 pisze:

    > sorry, ale lg to nie wykładnia.
    > podłącz inny dekoder, a pewnie będzie to samo

    No więc były podłączone dwa, najpierw Aster teraz Vectra, mniej więcej
    jest to samo. O ile kolory to może być sprawka telewizora, to jednak
    moim zdaniem mało prawdopodobne. Który obecnie produkowany tv plazmowy
    średniej klasy "obcina" paletę kolorów do np. 6 bitów? Raczej producenci
    rozszerzają reprezentację kolorów do np. 10 bitów, więc trudno tu zwalić
    winę na tv. Zresztą gdyby tak było, to każde demo puszczone w sklepie
    dałoby taki sam kiepski wynik (w końcu i to i to idzie po hdmi), a
    jednak różnica między dobrym materiałem a kablówka jest kolosalna.
    Doskonale to widać na obrazkach typu fontanna, płynąca motorówka albo
    samochód wjeżdżający w kałużę. Zamiast kropel jest orgia kwadratów i
    innych dziwnych wzorków albo wręcz jednolita plama. Tego tv samo z
    siebie nie wygeneruje.
    Podobnie jest na kreskówkach. Czarna linia w magiczny sposób dostaje
    obwódkę z kolorowych pikseli, a litery wyglądają jak wycinane piłą
    (kanały SD). Tego w żaden sposób nie może zrobić tv.
    Ale jak się jednym kabelkiem chce przesłać tv, tv hd, telefon, internet
    i jeszcze pvr to nie dziwi tak bardzo że wychodzi kaszana.

    Piotrek

  • 18. Data: 2010-12-06 10:58:45
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-06 10:24, Robert_J pisze:

> [...]
    > wpuszczamy bezpośrednio strumień z transpondera, odkodowując jedynie
    > pożądane kanały. Obraz u klienta jest dokładnie taki, jaki miałby z

    Wtedy pewnie bym nie marudził :)

    > A jesteś w stanie na ichnim dekoderze sprawdzić, ile programów HD jest
    > transmitowanych na jednym kanale? Czy wyłączyli w menu taką opcję? Bo
    > jestem ciekaw...

    Menu wygląda na dość uproszczone, i nie zauważyłem takich informacji.
    Zresztą po co drażnić klienta i dawać mu podstawę do reklamacji ;)

    > Jak skończymy uruchamiać nasz pakiet to zapraszam ;-))). Niestety nasza
    > sieć jest bardzo mała i fundusze są ograniczone, ale nie stosujemy
    > zasady "max ilość bzdetnych programów" ;-)
    Niestety to nie zależy od kasy i możliwości, tylko od stopnia
    pazerności. Miałem kiedyś okazję posłuchać dyskusji ludzi z tzw.
    środowiska o cyfryzacji telewizji. Wszyscy prezesi i dyrektorzy
    podniecali się ile to będzie można wyemitować kanałów i jak to będzie
    wspaniale. W trakcie dyskusji zgłosił się człowiek z publicznej tv i
    zapytał się czy zarządzający zdają sobie sprawę z wpływu obcinania pasma
    na jakość programu, i czy takie dopychanie kolanem nowych kanałów nie
    wypaczy całego pomysłu, ale jakoś nikt nie podjął tematu.

    Piotrek

  • 19. Data: 2010-12-06 11:09:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4cfcc1e6$0$20990$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wtedy pewnie bym nie marudził :)

    Marudziłbyś, bo kiepski sygnał idzie już od nadawcy.

  • 20. Data: 2010-12-06 13:09:06
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Marudziłbyś, bo kiepski sygnał idzie już od nadawcy.

    Ale na to już wpływu nie mamy :-). Problem w tym żeby go
    dodatkowo nie paskudzić...