    From: "Robert_J" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: UPC usuwa kanały tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
    Date: Mon, 6 Dec 2010 10:24:25 +0100

    > A gdzie dają taki zarąbisty sygnał cyfrowy?

    U mnie ;-). W stacji stoją transmodulatory DVB-S/DVB-T i w
    sieć wpuszczamy bezpośrednio strumień z transpondera,
    odkodowując jedynie pożądane kanały. Obraz u klienta jest
    dokładnie taki, jaki miałby z własnego odbiornika sat.

    > Moje obserwacje z Warszawskich Bielan, telewizor to
    > całkiem nowa plazma 42" LG, połączenie po HDMI.
    > Na początku roku był cyfrowy dekoder Aster, teraz jest też
    > cyfrowy dekoder Vectry.

    Nie mam porównania z dekoderami użyczanymi przez dużych
    operatorów, ale sądząc po Waszych wypowiedziach to dochodzę
    do wniosku że są one wątpliwej jakości. Poza tym podejrzewam
    że stosują oni dodatkową kompresję strumienia, co jeszcze
    może pogarszać obraz. Wskazywałaby na to ilość kanałów,
    które są w ofercie :-). Bo jakim cudem dać np. 70 czy 80
    programów w analogu i dodatkowo ponad setkę w cyfrze??? Ale
    mówię, nie sprawdzałem tego i to tylko moje gdybanie.

    > Wygląda to jak kiepski materiał z YouTube i do pięt nie
    > dorasta do dobrego sygnału z anteny. Niestety operatorzy
    > tak poskąpili pasma że nie da się tego oglądać :(

    I to by potwierdzało moje poprzednie zdanie :-)

    > W HD też nie jest różowo. Pooglądałem sobie TVN-HD.
    > Grafika jest ok, ale prezenterzy wyglądają słabo (znowu
    > brak subtelnych przejść między kolorami), sporadycznie
    > artefakty.

    A jesteś w stanie na ichnim dekoderze sprawdzić, ile
    programów HD jest transmitowanych na jednym kanale? Czy
    wyłączyli w menu taką opcję? Bo jestem ciekaw...

    > Bardzo jestem ciekawy czy gdzieś w Polsce jest kablówka z
    > naprawdę przyzwoitym obrazem, czy może wszyscy są tak
    > pazerni na pasmo?

    Jak skończymy uruchamiać nasz pakiet to zapraszam ;-))).
    Niestety nasza sieć jest bardzo mała i fundusze są
    ograniczone, ale nie stosujemy zasady "max ilość bzdetnych
    programów" ;-)