  • 11. Data: 2008-01-08 23:14:05
    Temat: Re: UKE a peering z TP - konsultacje.
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 08.01.2008 Daleki <d...@...pl> napisał/a:
> [...]
    > na poziomie 850 Mbps. Jak się dogadamy to szybko po wydaniu decyzji
    > peeringowej pójdziemy do okienka tepsy po 1 Gpbs na miesiąc, a po drugim
    > miesiącu jeszcze raz do okienka po "darmowy" peering. Wysłanie odemnie ruchu
    > na poziomie 500-600 Mbps nie jest problemem, bo postawymy kilka ftp-ków, z
    > darmowym softem, który wystarczy ładnie wystawić na googlu tak jak to
    > zrobili tutaj: http://ftp.tpnet.pl/usage/mrtg/. No chyba, że znajdzie się
    > ktoś po drugiej strony sznurka tepsy, kogo pociągnie ten ruch przez torcik
    > &ft poland, aby wyjść ładnie na 95 percentylu.

    A jak ściągniesz do swojej sieci przynajmniej 325Mbit/s z TPSA ?
    Bo to ma być warunek do bezpłatnego peeringu.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 12. Data: 2008-01-09 00:02:44
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Tomasz Paszkowski napisał:

    > A jak ściągniesz do swojej sieci przynajmniej 325Mbit/s z TPSA ?
    > Bo to ma być warunek do bezpłatnego peeringu.

    To po primo, po secundo co da ta ściepa, bo OIDP umowa peeringowa dotyczy
    sieci jednego przedsiębiorcy i nie ma tam nic napisane, że będzie można mieć
    peering z TP i jednocześnie na tym łączu TPSA przyjmie od danego
    przedsiębiorcy tranzyt obcych AS-ów i prefiksów.

    --
    TOM

  • 13. Data: 2008-01-09 08:49:23
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:
    > A jak ściągniesz do swojej sieci przynajmniej 325Mbit/s z TPSA ?
    > Bo to ma być warunek do bezpłatnego peeringu.

    Zapętlić wgeta z ftp.tpnet.pl - tylko po co ?

    --
    pgp: 0x5E1F9631
    jid: f...@j...pl

  • 14. Data: 2008-01-09 09:30:09
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > mieć peering z TP i jednocześnie na tym łączu TPSA przyjmie od danego
    > przedsiębiorcy tranzyt obcych AS-ów i prefiksów.

    właśnie, ten tranzyt jest największym problemem.
    I nie tylko dla małych którzy się chcą grupować, ale i dla dużych... taki
    GTS ma ze 3-4 ASy i musiał
    by każdy osobno zapiąć 2ma stykami z TP i nie wiem czy wyrobił by się z
    peeringiem bezpłatnym
    na każdym styku osobno.

    Marcin

  • 15. Data: 2008-01-09 11:14:40
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tomasz Paszkowski <s...@g...com> wrote:
    > A jak ściągniesz do swojej sieci przynajmniej 325Mbit/s z TPSA ?
    > Bo to ma być warunek do bezpłatnego peeringu.

    Chyba nie. Warunkiem jest aby dac im przynajmniej polowe tego co sciagniesz,
    a sciagac od nich nic nie musisz. Ale czytalem na szybko, moge sie mylic.

    a.

  • 16. Data: 2008-01-09 19:13:18
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Marcin Kuczera napisał:

    > właśnie, ten tranzyt jest największym problemem.

    No bo trzeba by jeszcze uregulowac kwestie maksymalnych opłat za przyjęcie
    przez TP ruchu tranzytowego.

    --
    TOM

  • 17. Data: 2008-01-11 09:30:18
    Od: "Daleki" <d...@...pl>

    + warunek na 95 percentyl

    D.

  • 18. Data: 2008-01-11 09:36:24
    Od: "Daleki" <d...@...pl>

    Po to aby nadrobić ruch wychodzący z własnej sieci (w przypadku gdy masz
    dużo treści we własnym AS-ie), i "załapać" się na peering za darmoche. Do
    tego raz z miesiącu nadrobić, na percyntelu, aby wyjść na poziom >750Mbps.

    D.

    Użytkownik "Piotr Suchowski" <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> napisał w
    wiadomości news:fm21po$ffr$1@node2.news.atman.pl...

  • 19. Data: 2008-01-11 09:50:44
    Od: "Daleki" <d...@...pl>

    Warunki ruchowe (poza stykowmi) są dwa:

    1. Percentyl - trywialne do ominiecia, to przecież tylko 36 godzin i do tego
    nie po kolei >750Mbps.
    2. Symetria od 2:1 do 1:2 - do nadrabiania nocami, aby nie gnoić własnych
    userów.

    Myśliciele z IXXXTXXXTXXXI ("Firma konsultingowa oraz badawczo-wdrożeniowa
    działająca w zakresie telekomunikacji, informatyki i ekonomiki"), mieli
    chyba lufę z telekomunikacji, albo ostatnio za bardzo siedzą w jogurcie u
    Pani Ani.

    D.