  • 31. Data: 2016-11-29 13:41:36
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba
    > zanim zacznie majtac.

    żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w
    porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry
    pani ;)

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 32. Data: 2016-11-29 13:57:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    ..
    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    >żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w
    >porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry
    >pani ;)

    Ja tez nie wiem, ale do tej pory intuicja malo razy zawiodla, i na
    szczescie bez wiekszych skutkow.
    A zawiodla chyba wtedy, jak sie na letnich uparlem w zimie jezdzic.

    Ale wiedza zerowa, dlatego w trudnych warunkach profilaktycznie
    zwalniam ... raczej za malo, ale jak wolno mozna jechac ...

    J.

  • 33. Data: 2016-11-29 14:05:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana
    >opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie
    >jazdy

    Widac nigdy nie trafil na prawdziwie letnie opony.

    >obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i
    >rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz
    >Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz
    >tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na
    >sekundę. W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się
    >nagrzewa. Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po
    >mieście.
    >Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
    >zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o
> [...]

    Grzania nie neguje, ale raczej slabe jest, to nie F1, ze opona ma 100
    st C.
    No i na tyle slabe, ze sniegu ani lodu nie topi pod soba.

    A jesli juz zimowki trzeba zalozyc (bo sie przemysl oponiarski nauczyl
    robic prawdziwie letnie opony), to wszystko jedno czy przy 7C,
    czy -1C.

    Za tam twierdze, ze zalozyc trzeba zanim spadnie snieg, a zdjac jak
    juz nie spadnie - co u nas w kraju oznacza tak mniej wiecej od 30
    pazdziernika do 3 maja na zimowkach :-)

    >Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest
    >pies pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W
    >sumie przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.

    Inny bieznik maja (w szczegolnosci te drobne naciecia - lamelki), na
    sniegu trzymaja dosc dobrze, na lodzie ... raczej slabo.
    Ale lod lodowi nie rowny.

    >Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
    >przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli
    >trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A
    >generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...

    Ja bym tam sie jednak troch bal, ze mnie na zakrecie tyl wyprzedzi ...

    J.

  • 34. Data: 2016-11-29 14:11:32
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-29 o 12:37, elmer radi radisson pisze:

    > I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na
    > tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać
    > przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa
    > o jeździe na wprost.

    nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą,
    kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)

    a.

  • 35. Data: 2016-11-29 14:20:18
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
    > Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

    Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
    naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
    gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
    cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
    w tira...

    Pzdr

  • 36. Data: 2016-11-29 14:57:56
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Teoretycznie może ci się uda. Jeszcze tylko kawałeczek do domu.
    >Ale bardzo prawdopodobne, że przez 1000km gdzieś przywalisz i koszty
    >będą o wiele większe niż byś wszedł do serwisu i powiedział
    >natentychmiast cztery zimówki.

    W zasadzie to prawda i wszyscy o tym wiedzą, ale jakoś 4 zimowki to 100%
    koszt a to ze przywali to tylko prawdopodobieństwo kosztu a może i
    zdrowia/kłopotów.
    I często tak do tego podchodzimy w rożnych sytuacjach, czasami świadomie
    czasami nie,a najczęściej wiemy ze powinno być zrobione/kupione
    wcześniej/lepiej ale trzeba liczyć $$$ lub czas.

    Ot życie.

    Buniek

  • 37. Data: 2016-11-29 15:12:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-11-29 14:11, Artur Miller wrote:

    > nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą,
    > kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)

    Widocznie spojlery kleja woz do podloza :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 38. Data: 2016-11-29 15:27:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Nov 2016 13:34:58 +0100, w <583d75f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
    "T." <k...@i...pl> napisał(-a):

    > Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
    > zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.

    W sieci można jeszcze znaleźć test opon zimowych przy temp -4 czy -5st. Letnie
    wygrywały. Oczywiście nie było sniegu.

    > Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
    > przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich.

    I to jest słuszna konkluzja.

  • 39. Data: 2016-11-29 16:21:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.11.2016 o 13:28, sirapacz pisze:
    > Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz,
    > ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak
    > głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik
    Wątkotwórca szuka rady na 2 tygodnie. Patrzyłem na prognozę pogody. W
    porywach spadnie temperatura do minus 5. Środa 7 grudnia ma być ostatnim
    dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby
    się kopać nie widzę.
    Jacek

  • 40. Data: 2016-11-29 16:59:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby
    > się kopać nie widzę.

    zależy gdzie on mieszka:P