eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 21. Data: 2016-11-29 12:15:27
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q4jq3cp0gtbpbmua56754m01kfh4fq7p01@4ax.
    com...
    Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek <k...@a...com>
    napisał(-a):
    >> W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
    >> > a ja ci doradzę wywrotowo:
    >> > jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
    >> Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
    >> Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

    >Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone.
    >Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe
    >na przód.

    Jak pod gore, to na obie.
    Bo oprocz podjazdow w gorach sa tez zjazdy i zakrety :-)

    Albo kupic RWD :-)

    J.


  • 22. Data: 2016-11-29 12:16:41
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-28 o 22:56, Cavallino pisze:
    > W dniu 28-11-2016 o 22:51, Matli pisze:
    >> Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
    >> Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona.
    >> Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
    >> - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
    >> (mam je założone obecnie)
    >
    > Zrezygnuj z tego zamówienia i kup je tam, gdzie mają od ręki.
    > 1000 km w obecnych warunkach na letnich to proszenie się o kłopoty,
    > założenie dwóch zimówek to jeszcze gorszy pomysł.
    >


    do jakiego samochodu?
    od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto
    to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy
    zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad
    200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie
    sprawdza się tak jak powinno.

    A.


  • 23. Data: 2016-11-29 12:22:56
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:

    >
    > Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
    > sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.
    >
    >

    Sprzeciwia się kodeks drogowy
    http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy


  • 24. Data: 2016-11-29 12:25:39
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:

    >
    > Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
    > sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.
    >
    >

    Sprzeciwia się kodeks drogowy:
    http://krysgum.com.pl/content/18-opona-a-kodeks-drog
    owy


  • 25. Data: 2016-11-29 12:27:34
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:X...@l...net.
    ..
    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
    >> Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
    >> fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

    >Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
    >wraca przyczepność.

    Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba
    zanim zacznie majtac.

    Navigatory zostaly przetestowane w gorsko-narciarskich zimowych
    warunkach i jak byly nowe, to dzialaly IMO rewelacyjnie dobrze na
    sniegu.
    W pozniejszych latach w miescie to juz tak rewelacyjnie nie zawsze
    bylo ... moze zuzycie, moze wiecej lodu niz sniegu.
    Niestety, w narciarskich wycieczkach mialem przerwe.

    >We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się
    >podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może
    >dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe
    >przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód.

    >Za ostatni grosz będę kupował oponki.
    >Na letnich jeździłem jak byłem mały.

    Tylko ze wsrod tych tzw letnich sa takie calkiem dobre na sniegu i
    takie calkiem niedobre, no i cale spektrum posrednie.
    Nigdy nie wiesz jakie sa, dopoki nie przetestujesz.
    A caloroczne okazuja sie calkiem dobre, i maja pare zalet - np nigdy
    Cie pierwszy snieg nie zaskoczy :-)

    A potem popatrz np po amerykanskich stronach producentow - na
    europejskich sa letnie i zimowe, a na amerykanskich o dziwo byly i
    caloroczne,
    albo wrecz - opony, a tylko niektorzy dodawali letnie i zimowe.

    W Europie tez cos sie zmienia, bo coraz wiecej producentow oferuje
    caloroczne.
    Ciekawe - klienci dali odpor, czy nowe przepisy w wielu krajach
    zmusily klientow do szukania zimowych lub wyraznie calorocznych.


    J.



  • 26. Data: 2016-11-29 12:32:07
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.
    net...
    >Zależy po czym się jedzie.
    >Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
    >Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą
    >przyczepność
    >mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie
    >do
    >opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

    IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie
    trzymaja.

    Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu
    profilaktycznie zwalniam
    (ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)

    >No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
    >Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają
    >lepszą
    >przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze
    >warunki niż
    >powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się
    >do
    >rowu.

    Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow
    poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

    Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta
    decyzja :-)

    J.


  • 27. Data: 2016-11-29 12:37:56
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-11-29 12:16, Artur Miller wrote:


    > od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto
    > to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy
    > zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad
    > 200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie
    > sprawdza się tak jak powinno.

    I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na
    tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać
    przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa
    o jeździe na wprost.



    --

    memento lorem ipsum


  • 28. Data: 2016-11-29 13:24:59
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.

    no niestety trzeba jeździć świadomie:)
    Mnie na szczęście się to nie stało a ze 2-3 sezony na takiej kombinacji
    przejeździłem.

    > Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

    aby móc bez uślizgu tyłu przodem wjechać na zakręcie wprost w zaspę ;)



  • 29. Data: 2016-11-29 13:28:30
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

    Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz,
    ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak
    głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik



  • 30. Data: 2016-11-29 13:34:58
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-11-28 o 22:51, Matli pisze:
    > Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
    > Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona.
    > Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
    > - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
    > (mam je założone obecnie)
    > - czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.
    >
    > Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
    > Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.
    >
    >

    Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana
    opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie jazdy
    obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i
    rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz
    Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz
    tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na sekundę.
    W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się nagrzewa.
    Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po mieście.
    Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
    zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
    Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest pies
    pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie
    przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.
    Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
    przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli
    trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A
    generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...
    T.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: