  • 21. Data: 2021-02-05 22:37:07
    Temat: Re: Twizy nie odpaliło
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-02-05 21:46, collie wrote:

    > To, że jesteś głupi ciul i odpowiadasz na wyrwane z kontekstu dwa
    > zdania, które akurat są kultowym cytatem z Alternatywy 4, który
    > wszedł już w powszechny obieg kulturowy. No, ale trudno oczekiwać
    > od gimbusa* uczestnictwa w obiegu kulturowym.
    >
    > * gimbus to stan umysłu

    Idź w ...j

  • 22. Data: 2021-02-06 09:50:20
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >W spalinowym jak nawali napęd, to akumulator z reguły działa.

    Nie najrzadsza awaria alternatora pozbawia cie jednoczesnie akumulatora i
    napedu.

  • 23. Data: 2021-02-06 09:55:24
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No i teraz wyobraź sobie, że w nocy, na autostradzie rozładowałeś
    >zasadniczą baterię do takiego poziomu, że nic nie działa, nawet światła
    >awaryjne.

    Przecież to komputer decyduje, czy możesz rozładować główna baterie i z
    reguły ci na to nie pozwoli.

    Jeśli już traktować 12V jako backup, to niech będzie jako backup - tzn.
    normalnie wszystko z głównej w razie awarii, zasilanie backupowe ale bez
    możliwości odpalenia silnika. Takie proste.

  • 24. Data: 2021-02-06 10:00:34
    Od: <Ghost>

    net...

    Dnia Tue, 2 Feb 2021 01:34:31 +0100, ii napisał(a):

    >A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (ołowiowy?) HGW do czego i
    >trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

    Trakcyjne sa tylko do trakcji, nigdzie sie nie rozchodza, zadnych kombinacji
    z dodatkowycmi obwodami - najprosciej jak sie tylko da. Skutek jest taki, ze
    maleje prawdopodobieństwo, ze wskutek awaria, a w szczególności _wypadku_
    szanse na to, ze wysokie napięcie dotrze do pasażera jest obniżone. Wobraz
    sobie, ze poduszki ocalily Cie nietknietym, i dostajesz 400V w tylek.

  • 25. Data: 2021-02-06 10:05:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, collie.
    On 05.02.2021 21:46 you wrote:

    > które akurat są kultowym cytatem z Alternatywy 4

    Wypadałoby znać źródło cytatu którym się posługujesz.

    --
    Pete

  • 26. Data: 2021-02-06 18:36:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.02.2021 o 10:00, Ghost pisze:

> [...]
    > szczególności _wypadku_ szanse na to, ze wysokie napięcie dotrze do
    > pasażera jest obniżone. Wobraz sobie, ze poduszki ocalily Cie

    Chciałem tylko zwrócić uwagę, że akurat w Twizy bateria trakcyjna ma 60V :-)

  • 27. Data: 2021-02-06 23:27:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.02.2021 o 01:34, ii pisze:
    > Hej,
    >
    > Wchodzę se dzisiaj do elektrycznego Twizy,

    Takie było powiedzenie kiedyś:
    RTFM :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 28. Data: 2021-02-07 13:01:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2021 13:01:53 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > A to ciekawe - co, on ma dwa aku, jeden (ołowiowy?) HGW do czego i
    > trakcyjny tylko do jazdy? IMO kompletnie bez sensu.

    Tesla ma dokładnie tak samo.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 29. Data: 2021-02-07 14:40:08
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup

> [...]
    net...

    >Chciałem tylko zwrócić uwagę, że akurat w Twizy bateria trakcyjna ma 60V

    Nadal sporo powyzej "bezpiecznego"

  • 30. Data: 2021-02-08 12:59:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    W dniu 05.02.2021 o 10:29, collie pisze:

    >No i co z tego?

    >Głupiś.

    Twizzy ma polotwarta kabine ?
    To sie IMO nie nadaje do jazdy w zimie, no chyba ze 5 minut do sklepu
    :-)

    Ma to szyby boczne?
    To jak zaparkujesz na ulicy, to sniegu bedzie pelno :)

    J.