eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo Kamera - Mazda
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 119

  • 111. Data: 2011-10-10 11:56:56
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-10 11:07, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Sun, 9 Oct 2011, Artur Maśląg wrote:
    >
    >> W dniu 2011-10-09 21:53, Sebastian Biały pisze:
    >>> Dostep do firmware (choćby
    >>> read-only) często jest nieopłacalny ze względu na to że reverse
    >>> engeneering jest o kilka rzędów wielkości bardziej skomplikowany
    >>> logicznie niż mechaniki.
    >>
    >> Do tego jest niezgodny z prawem.
    >
    > Nie pomyliłeś aby crackowania "pirata" z analizą *legalnie posiadanego*
    > egzemplarza oprogramowania?
    > W szczególności słowa "stosowania" (programu komputerowego) w ustawie.

    Analiza a reverse engineering to nie to samo. W większości wypadków
    stosowany jest właśnie w celu ominięcia kwestii związanych z prawami
    autorskimi i/lub patentami.

    >>>> to pewnie bez kłopotu by to otrzymali.
    >>>
    >>> Albo nie. Bo nie. Nie pokażemy naszego firmware i co nam Pan może
    >>> zrobić?
    >>
    >> LOL - Ty chyba jednak naprawdę myślisz ideami pryszczatych nastolatków.
    >
    > Nie brał pod uwagę kupienia firmare razem z pozostałymi 51% akcji
    > danej firmy ;)

    Być może - wiele firm tak postępuje by się dostać do pewnych rozwiązań.

    > [...]
    >>> Czy algorytmy - nie wiem. Wszystko zależy od poziomu
    >>> udostępnianych źrodeł.
    >>
    >> Algorytmy to są powszechnie dostępne
    >
    > ...wkładamy do cache...
    >
    > [...]
    >>> Kod w wyższym
    >>> języku zdecydowanie łatwiejszy.
    >>
    >> Ha, ha, ha - może mają publikować w C++ czy MASM, być mógł poznać
    >> ich algorytmy?
    >
    > ...i mamy sprzeczność w zeznaniach.

    W żadnym wypadku.

    > No to ustal czy one są powszechnie dostępne czy nie.

    Algorytmy są powszechnie dostępne - co innego ich implementacje,
    które mają dość spory związek z konkretnymi rozwiązaniami technicznymi.

    >>> Zależy się co masz na mysli.
    >>
    >> Ja? Ty pisałeś o kosmitach...
    >
    > Ale to Ty pod jedno pojęcia wtykasz różne składniki, skoro
    > raz Ci wychodzi tak a raz inaczej.

    Nie mi wychodzi, a tak jest. Jeżeli ktoś pisze "algorytm", a
    z opisu wynika, że chce znać konkretną implementację to może
    by się zdecydował.

    > Żeby jasność była - tak, jestem skłonny się zgodzić, że to właśnie
    > algorytmy są powodem utajniania. Z braku możliwości ochrony prawnej.

    Jw.



  • 112. Data: 2011-10-10 12:05:53
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 10 Oct 2011 11:56:56 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

    > W dniu 2011-10-10 11:07, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> On Sun, 9 Oct 2011, Artur Maśląg wrote:
    >>
    >>> W dniu 2011-10-09 21:53, Sebastian Biały pisze:
    >>>> Dostep do firmware (choćby
    >>>> read-only) często jest nieopłacalny ze względu na to że reverse
    >>>> engeneering jest o kilka rzędów wielkości bardziej skomplikowany
    >>>> logicznie niż mechaniki.
    >>>
    >>> Do tego jest niezgodny z prawem.
    >>
    >> Nie pomyliłeś aby crackowania "pirata" z analizą *legalnie posiadanego*
    >> egzemplarza oprogramowania?
    >> W szczególności słowa "stosowania" (programu komputerowego) w ustawie.
    >
    > Analiza a reverse engineering to nie to samo. W większości wypadków
    > stosowany jest właśnie w celu ominięcia kwestii związanych z prawami
    > autorskimi i/lub patentami.

    reverse engineering jest stosowany do uzyskania informacji
    niepublikowanych przez producentów. Patenty nie mają tu nic do rzeczy. By
    coś opatentować musisz to ujawnić.
    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 113. Data: 2011-10-10 12:16:31
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-10 10:57, Gotfryd Smolik news pisze:
    (...)
    > ...i kończy się czasami znalezieniem "eksperta".

    Być może.

    > Szukać w archiwach tego oskarżenia o "naruszenie praw GPL" czy
    > przyznajesz że pamiętasz?

    Oczywiście, że pamiętam.

    > Oczywiście sąd nie ma ani obowiązku ani prawa uznać za prawdę
    > orzeczenia "eksperta strony", ale dla równowagi obie strony
    > musiałyby mieć możliwość pokazania palcem ekspertowi powołanemu
    > przez sąd gdzie głupoty gada :]

    O ile wiem, to materiał dowodowy jest dostępny dla obu stron
    postępowania.

    > Druga sprawa to ta, że właśnie sam uzasadniłeś, że z okazji
    > co najwyżej złamania nosa poszkodowany dostępu *po prostu*
    > nie dostanie.

    Niech będzie.

    > I to jest właśnie problem o który chodzi.

    O który chodzi komu? Póki co to ja widzę roszczenie do prawa
    wglądu w implementację każdego rozwiązania, przez każdą osobę
    z ulicy. Zdaje się, że to jednak jest tajemnica handlowa.

    >> Przyjmij więc, że kod się udostępnia uprawnionym, a nie zainteresowanym.
    >
    > Ustalmy że argumentację i regulacje w tym zakresie rozumiem,
    > co nie znaczy że "popieram" i że Sebastian nie ma sporego
    > kawałka racji.

    Zawsze może się zatrudnić w wywiadzie przemysłowym/gospodarczym.

    >>> Pojedyncze ośrodki badawcze mogą być zainteresowane.
    >>
    >> LOL - a ile zapłacili za prawo dostępu do konkurencyjnych rozwiązań
    >
    > W tym problem i tu mi się się zgadza.
    >
    >> chronionych prawem patentowym i pochodnymi?
    >
    > A tu walnąłeś kulą w płot.

    Doprawdy?

    > Przecież rozwiązania chronione prawem są *jawne*, i w tym cały myk.

    Rozwiązania zasadniczo tak.

    > Utajnienie nie daje ochrony prawnej, za to pozwala ukrywać elementy
    > prawem nie chronione - np. w .pl nie są chronione algorytmy.
    > Możesz ochronić "górną" warstwę rozwiązania konstrukcyjnego
    > (wynalazek), możesz ochronić "dolną" warstwę rozwiązania
    > (kod, prawem autorskim), ale algorytmu prawnie nie ochronisz.

    A gdzie ja pisałem o ochronie jawnego algorytmu?

    > A teraz clou tematu: algorytm może być dobry, ale implementacja
    > błędna. A z powodu utajnienia w celu ochrony nie da się sprawdzić
    > ani prawidłowości algorytmu, ani (prawidłowości) implementacji.

    Cóż, akurat producentowi zależy na implementacji, która pozwoli
    mu zrealizować poprawne działanie całego systemu i z całą pewnością
    nie ma zamiaru tego zdradzać konkurencji. Pewnie się orientujesz,
    że konkretny algorytm można zrealizowań na miliony sposobów.

    >> Jakby dobrze zapłacili
    >> to pewnie bez kłopotu by to otrzymali.
    >
    > ...i w tym problem :>, że niekoniecznie.
    > Trzeba by sobie kupić całą firmę ;)

    Przecież tak się robi.


  • 114. Data: 2011-10-10 14:15:39
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 21:36, DoQ pisze:
    > W dniu 09-10-2011 21:18, Karolek pisze:
    >
    >> Masz i sie doucz http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm
    >
    >
    > Przy eksploatacji i obsłudze systemów poduszek powietrznych NIE WOLNO :
    > "Uderzać w podzespoły SRS, dopuszczać do ich upadków z wysokości,
    > przechowywać je w pobliżu nadajników radiowych. Jeżeli sterownik systemu
    > SRS spadnie z wysokości ponad 0,5 m to nie nadaje się on już do
    > ponownego montażu."
    >
    > Przy eksploatacji i obsłudze systemów poduszek powietrznych ZAWSZE NALEŻY :
    >
    > "przed rozpoczęciem wszelkich prac w systemie poduszek powietrznych
    > zdjąć klemę ujemną z akumulatora i odczekać co najmniej minutę, przed
    > rozpoczęciem prac w systemie. Podczas zdejmowania klemy, w pojeździe nie
    > powinna przebywać żadna osoba. Należy też pamiętać, że w niektórych
    > modelach, kondensatory podtrzymujące mogą rozładowywać się dość długo i
    > mimo zdjęcia klemy może dojść do eksplozji poduszek."
    >
    > Czujnik przeciążenia w module też masz na rysunku.
    >

    Ale nikt nie twierdzi, ze go tam nie ma.
    Widze ze sie nie rozumiemy.

    >>> Ale z polskimi fachurami nie ma co dyskutować, są mądrzejsi od
    >>> producenta, tylko później płacz że coś się popsuło.
    >> Taa, takimi jak Ty to mozliwe :/
    >
    > ROTFL - to ci fachurki. Nie dość że nie czytają instrukcji serwisowych,
    > to jeszcze nie czytają linków które sami podają.

    Czlowieku, chyba nie zrozumiales co do Ciebie napisalem.
    Nikt nie twierdzi, ze nie da sie grzebiac przy poduszkach ich wystrzelic
    i nikt nie twierdzi, ze w sterowniku nie ma akcelerometru, tylko, ze nie
    da sie wystrzelic wszystkich naraz jedynie poprzez wskazanie akcelerometru.


    --
    Karolek


  • 115. Data: 2011-10-10 14:28:39
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 21:37, DoQ pisze:
    > W dniu 09-10-2011 21:20, Karolek pisze:
    >
    >>> Chyba ATARI.
    >> Dalej potwierdzasz, ze gowno wiesz na temat poduszek powietrznych.
    >
    > Wkleiłem tekst po ang. , le ty nawet nie umiesz czytać po polsku. Nic ci
    > nie poradzę na twoje braki w nauce.
    >

    Wez sie wroc do tej strony i zacznij czytac, potem przeczytaj co do
    Ciebie napisalem w poscie i pomysl chwile.
    Bo mi juz rece opadaja jak czytam co piszesz.


    --
    Karolek


  • 116. Data: 2011-10-10 15:59:02
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 10-10-2011 14:15, Karolek pisze:

    > Czlowieku, chyba nie zrozumiales co do Ciebie napisalem.
    > Nikt nie twierdzi, ze nie da sie grzebiac przy poduszkach ich wystrzelic
    > i nikt nie twierdzi, ze w sterowniku nie ma akcelerometru, tylko, ze nie
    > da sie wystrzelic wszystkich naraz jedynie poprzez wskazanie akcelerometru.

    Zastanów się, poczytaj, pomyśl co jest elementem wykonawczym - tj. co
    steruje _całą_ pirotechniką i dlaczego uszkodzenie tego elementu może
    spowodować wywalenie wszystkich poduszek.

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 117. Data: 2011-10-10 16:08:23
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-10-10 15:59, DoQ pisze:
    > W dniu 10-10-2011 14:15, Karolek pisze:
    >
    >> Czlowieku, chyba nie zrozumiales co do Ciebie napisalem.
    >> Nikt nie twierdzi, ze nie da sie grzebiac przy poduszkach ich wystrzelic
    >> i nikt nie twierdzi, ze w sterowniku nie ma akcelerometru, tylko, ze nie
    >> da sie wystrzelic wszystkich naraz jedynie poprzez wskazanie
    >> akcelerometru.
    >
    > Zastanów się, poczytaj, pomyśl co jest elementem wykonawczym - tj. co
    > steruje _całą_ pirotechniką i dlaczego uszkodzenie tego elementu może
    > spowodować wywalenie wszystkich poduszek.
    >

    To Ty sie zastanow, dalem Ci juz linka zebys mogl sobie poczytac, ale
    widac przeczytac gotowca podanego na tacy to tez zbyt wiele.
    Powtorze jeszcze raz, SAM AKCELEROMETR TO ZA MALO, ABY WYWALIC WSZYSTKIE
    PODUSZKI.


    --
    Karolek


  • 118. Data: 2011-10-10 19:22:54
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-10 11:56, Artur Maśląg wrote:
    > Analiza a reverse engineering to nie to samo.

    A czym się różni?

    > W większości wypadków
    > stosowany jest właśnie w celu ominięcia kwestii związanych z prawami
    > autorskimi i/lub patentami.

    W większości wypadków ludzie właczają internet w celu poszukiwania
    porno. Ale nie wszyscy.

    > Algorytmy są powszechnie dostępne - co innego ich implementacje,
    > które mają dość spory związek z konkretnymi rozwiązaniami technicznymi.

    Implementacje bywają popsute. Bez wględu na perfekcyjnośc algorytmów w
    teorii. Ile błedow implementacyjnych ma twój ESP/ABS/Whatever i czy
    kiedykolwiek się o nich dowiesz nawej jeśli zna je producent?


  • 119. Data: 2011-10-19 19:51:00
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 09 Oct 2011 16:32:03 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Wystarczy. Procedura wymiany modułu wymaga odpięcia akumulatora

    Wg. service manuala to pewnie z 90% czynności w aucie wymaga odpięcia
    kaumulatora.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

strony : 1 ... 11 . [ 12 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: