  • 41. Data: 2013-03-12 22:12:21
    Temat: Re: Trzeba się postarać...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2013 21:10:40 +0100, frank drebin

    > w czym mi nie leży i kiedy to napisałem? Całe życie grzecznie i z uśmiechem
    > przepuszczam pieszych.

    Nie debatujemy o przepuszczaniu (z uśmiechem) pieszych, tylko o tym aby nie
    wyprzedzać przed i na przejściu dla pieszych - niezależnie od tego czy tam
    są czy nie. Napisałeś, nie raz, że masz z tym problem. To nie Ty pisałeś?
    To przepraszam.

    > uklękłem po tym zdaniu i dalej już mi się nie chciało czytać.
    > 25 lat jeżdżę bezwypadkowo po 400 tys.

    Gratulacje!

    > metropolii ale sztuki prekognicji nie nabyłem.

    Jeżdżę sporo krócej niż Ty, ale chwilę obserwując zachowanie kierowców
    jadących obok, czytam ich jak otwatą księgę -- także dzięki temu co
    napisane w PoRD. Siłą rzeczy nie jestem w ogóle zaskoczony jak ktoś
    zbliżając się do OZNACZONEGO skrzyżowania/przejścia dla pieszych zwalnia,
    albo wręcz hamuje.

    > Ile to trzeba jeszcze przejechać, bo ja już zrobiłem
    > ponad milion kilometrów?

    Nie wiem ile Tobie potrzeba. Mnie wystarczyło niecałe 100 tys.

    > Co na drodze widziałem to moje a i nie raz mnie jeszcze kierowcy niemile
    > zaskoczą.

    Jeśli po takim przelocie jeszcze cię cokolwiek zaskakuje, to poważnie, czas
    na refleksję. Mnie może czasem zaskoczyć tylko coś, czego ewidentnie się
    nie spodziewam -- bo nie ma do tego podstaw wynikających z przepisów, albo
    zwyczajnie nie widzę zagrożenia. Np. to mnie ostatnio zaskoczyło:
    http://www.youtube.com/watch?v=refRtnUDX7Q i się nieźle wk... bo ledwo
    wyhamowałem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 42. Data: 2013-03-12 22:23:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-12 21:53, R2r pisze:

    > W rzeczy samej. :-)

    Ta, tylko do tego trzeba dojrzeć - mam w firmie regularną blondynkę
    z maści (jeździ nieźle i ładnie parkuje). Jako że lokalizacja w
    w sporym biurowcu, to firm trochę jest - jest też blondynka mentalna
    (maść się nawet na oko zgadza) i ta na pustym parkingu potrafi
    zaparkować w poprzek. Któregoś pięknego dnia firmowa blondi mnie
    pyta co za **** tak parkuje - no jak to kto, typowa blondynka :)

    > Zapewne autor takiego pomysłu (ja nim z pewnością nie jestem) jest w
    > swoim mniemaniu w 100% nieomylny. ;-)

    Nie ma ludzi nieomylnych i stąd też nie należy jeździć na granicy
    wyimaginowanym możliwości osobniczych. No, ale nie wszyscy na tyle
    dojrzewają...

  • 43. Data: 2013-03-12 23:42:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, tᴏ wrote:

    > Trafił durny na durnego i efekt widać.

    Przetłumacz to na prosty przypadek skrzyżowania
    z pierwszeństwem i uczciwie zapodaj, czy przy kolizji
    będziesz twierdził jak wyżej.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2013-03-12 23:46:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, tᴏ wrote:

    > IMHO sąd powinien brać w takich sytuacjach pod uwagę to, czy potrącona
    > osoba była sprawa psychofizycznie i mogła, przy zachowaniu minimum
    > ostrożności, uniknąć wypadku.

    "i jechał pan drogą z D-1, tak?
    - tak!
    - i ten co miał A-7 wyjechał, tak?
    - no to jest pan winny, niesprawne hamulce lub brak minimum
    ostrożności, jakby były sprawne to przy minimum ostrożności
    by się pan zatrzymał!"

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2013-03-12 23:50:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, tᴏ wrote:

    > A tak w ogóle to pieszy nie ma obowiązku zachowania szczególnej
    > ostrożności przechodząc przez jezdnię, obojętnie gdzie?

    Ma, oczywiście (nie licząc drogi wyłączonej z ruchu).
    Mamy dwie strony zobowiązane do szczególnej ostrożności
    i jedną która ma pierwszeństwo.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2013-03-13 00:52:27
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Przetłumacz to na prosty przypadek skrzyżowania
    > z pierwszeństwem i uczciwie zapodaj, czy przy kolizji
    > będziesz twierdził jak wyżej.

    Hmm... zbliżając się do skrzyżowania masz obowiązek zachowania
    szczególnej ostrożności. Bez względu na posiadane pierwszeństwo. Tak?
    A szczególna ostrożność to... (wg definicji ustawy PoRD)?
    Jeśli więc w wyniku analizy zdarzenia wyjdzie, że jednak miałeś
    możliwość uniknięcia wypadku a tego nie zrobiłeś to mimo posiadanego
    pierwszeństwa może być różnie...
    Nie od dziś twierdzę, że fundamentem bezpieczeństwa na drogach jest
    współpraca wszystkich uczestników ruchu. Nawet tych co to "są na
    prawie". Jeśli - mimo, ze jestem na drodze z pierwszeństwem - widzę inny
    pojazd na drodze podporządkowanej będący jak to się mówi "na
    kolizyjnej", to odruchowo szykuję się do manewru obronnego (który - nota
    bene - nie polega na podkurczeniu nóg i puszczeniu kierownicy, jak to
    sugerował kiedyś ktoś na grupie).
    Na załączonym obrazku widać, że druga z pieszych przechodzących
    powstrzymała się od wchodzenia przed jadący pojazd i dzięki temu nic jej
    się nie stało. Czy zachowanie ofiary wypadku można bezsprzecznie
    określić mianem zachowania szczególnej ostrożności? Ja mam pewne
    wątpliwości (co nie znaczy, że wina za wypadek nie leży jednak głównie
    po stronie kierującej samochodem)...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 47. Data: 2013-03-13 00:58:56
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-12 22:23, Artur Maśląg pisze:
    > Nie ma ludzi nieomylnych [...]
    To fakt, ale ci, którzy wygłaszają radykalne opinie zdają się właśnie za
    nieomylnych uważać...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 48. Data: 2013-03-13 01:42:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2013 12:51:18 +0100, frank drebin napisał(a):
    > a co z autem, które przejechało wcześniej? Przecież kierowca widział
    > zwalniający przed przejściem radiowóz.
    > Czy to nie jest wyprzedzanie na przejściu?

    Nie, to jest wyprzedzanie bezposrednio przed przejsciem.

    No i tu mozemy wrocic do wczorajszej klotni, czy kierowca swiadomie
    wyprzedzal, czy go zaskoczyl hamujacy radiowoz :-)

    J.

  • 49. Data: 2013-03-13 01:44:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2013 13:03:42 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Lektura pms mówi, ze są tacy, którym się wątpliwości jak zwykle
    > cudownie objawią :>

    No bo policjant jest winny. Co to za hamowanie bez potrzeby i bez
    popatrzenia w lusterka ? :-P

    J.

  • 50. Data: 2013-03-13 01:48:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2013 17:36:31 +0100, Myjk napisał(a):
    > Tue, 12 Mar 2013 13:53:39 +0100, Big Jack
    > To znaczy ni mniej ni więcej, że za szybko jechał, albo zabrakło
    > umiejętności -- a jak brakuje umiejętności, to się jedzie jeszcze wolniej
    > (albo wcale) i prawym pasem,

    Ale droga zatrzymania zawsze jakas jest.
    Ma w ogole nie wyjezdzac, bo zadna niezerowa predkosc nie uchroni przed
    wszystkimi sytuacjami ?

    J.