  • 1. Data: 2010-05-24 16:33:38
    Temat: Trojan w PatchTool 2.8.0 for Windows.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam.

    Piszę na wypadek, gdyby ktoś używał - ClamWin mi raportuje
    w każdej świeżej instalacji PatchTool 2.8.0 z Babelcolor na Windows:
    - PTool.exe: Trojan.Agent-147061
    Usunąłem dziada, bo szpiegów nie potrzebuję.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2010-05-24 16:50:15
    Temat: Re: Trojan w PatchTool 2.8.0 for Windows.
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 24 Maj, 18:33, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
> [...]
    >         - PTool.exe: Trojan.Agent-147061
    >     Usunąłem dziada, bo szpiegów nie potrzebuję.

    Mi tam nic nie pokazuje, może mu się coś pomyliło. I na pewno dziada
    nie usunę, jednak parę dolków sobie kosztował...

  • 3. Data: 2010-05-24 17:04:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Czornyj" <m...@c...pl> wrote:

    > Mi tam nic nie pokazuje

    A mi raportuje zarówno w zainstalowanej wersji jak i w każdej nowej
    instalacji po zrobieniu restoru systemu. Nowo ściągnięta instalka
    identyczna ze starą, więc zakładam, że trojan jest w środku. Może po ich
    stronie coś się przypałętało?

    > może mu się coś pomyliło. I na pewno dziada nie usunę, jednak parę
    > dolków sobie kosztował...

    Ja bym go tam trochę poprawił... :)) Interfejs nie za wygodny, nie
    pokazuje wartości wyświetlanych łatek (a tylko "zamierzone"), mógłby
    też robić dithering łatek, zeby lepiej wyświetlać ułamki, np. 1,25 dać
    3/4 pikseli o wartości 1 i 1/4 o wartości 2 (oczywiście tylko po
    wybraniu takiej opcji).

    No i dość nieżyciowy jak dla mnie sposób szeregowania łatek -
    pionowo (jak często przebiega pomiar) zamiast poziomymi rzędami tak
    jak się czyta. Może dałoby się z tym coś zrobić, ale w powyższej
    sytuacji chyba sobie odpuszczę.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2010-05-24 19:45:45
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-05-24 18:33, Mariusz [mr.] pisze:

    > Piszę na wypadek, gdyby ktoś używał - ClamWin mi raportuje
    > w każdej świeżej instalacji PatchTool 2.8.0 z Babelcolor na Windows:
    > - PTool.exe: Trojan.Agent-147061
    > Usunąłem dziada, bo szpiegów nie potrzebuję.

    Wiesz co to alarm typu "false positive"?! Na 99,9999% niepotrzebnie się
    podniecasz.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2010-05-24 19:46:53
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 18:33:38 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Piszę na wypadek, gdyby ktoś używał - ClamWin mi raportuje
    > w każdej świeżej instalacji PatchTool 2.8.0 z Babelcolor na Windows:
    > - PTool.exe: Trojan.Agent-147061

    Ja bym nie ufał temu ClamWin :).

    --
    Krasnal...

  • 6. Data: 2010-05-24 19:50:38
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <htektu$2ek$1@news.onet.pl>,
    Mikołaj Tutak nabazgrał:

    > Wiesz co to alarm typu "false positive"?! Na 99,9999% niepotrzebnie się
    > podniecasz.

    Sporo tych procentów...

  • 7. Data: 2010-05-24 19:51:19
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hte9p8$bbp$1@news.task.gda.pl>,
    Mariusz [mr.] nabazgrał:
    > Piszę na wypadek, gdyby ktoś używał - ClamWin mi raportuje
    > w każdej świeżej instalacji PatchTool 2.8.0 z Babelcolor na Windows:
    > - PTool.exe: Trojan.Agent-147061
    > Usunąłem dziada, bo szpiegów nie potrzebuję.

    A zgłosiłeś to sprzedawcy?

  • 8. Data: 2010-05-25 18:16:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <l...@l...localdomain> wrote:

    [...]
    > A zgłosiłeś to sprzedawcy?

    Teraz już tak. Wolałem najpierw skrobnąć tu na grupie, bo może firma
    gdzieś oficjalnie ogłosiła, że od nowej wersji legalnie będą szpiegować
    swoich klientów? Oczywiście mogło też i tak być, że kawałek kodu
    przypadkiem zgodził się z "odciskiem palca" jakiegoś trojana, ale
    ClamWin jest pod tym względem bardzo ostrożny - od dwóch lat miałem
    może ze trzy alarmy.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 9. Data: 2010-05-28 22:07:28
    Od: "altar" <a...@x...com>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hte9p8$bbp$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > - PTool.exe: Trojan.Agent-147061
    > Usunąłem dziada, bo szpiegów nie potrzebuję.

    http://www.virustotal.com/analisis/58e3c67f0d11b0253
    84eba9aa1ffd2ec5a09545bb8d73e3640c544f6718180b2-1275
    083981

  • 10. Data: 2010-05-28 22:40:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "altar" <a...@x...com> wrote:

    [...]
    > http://www.virustotal.com/analisis/58e3c67f0d11b0253
    84eba9aa1ffd2ec5a09545bb8d73e3640c544f6718180b2-1275
    083981

    Coś ciekawego? Bo strona mi nie wskakuje? (od jakichś trzech dni
    miałem niewielkie problemy na łączach, postawiłem nawet hipotezę, że
    powódź uszkodziła część serwerów/łączy i sygnał ma problemy
    z trasowaniem).

    A co do trojana - Babel odpowiedział, że oczywiście w środku
    oficjalnie nie ma żadnego trojana, a program należy przytulić do serca i
    najlepiej przeprosić specjalnie go wyłączając z dalszej kontroli
    antywirusowej w przyszłości. ;-)

    Stary już jestem, a nie przypominam sobie, żeby jakakolwiek centrala
    zdradzała swoich agentów, a z agentów wpływu to już najlepiej powinniśmy
    sobie stworzyć prawdziwą siatkę autorytetów, co nam podadzą gotowe
    wszystkie prawdy do wierzenia. :)

    A poważniej: zakładam, że nastąpiła przypadkowa zbieżność z
    "odciskiem palca" jakiegoś trojana, ale mimo wszystko poczekam na nową
    wersję. Dla zasady.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]