    From: Sqeeb <s...@i...community>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.
    Date: Wed, 22 Apr 2009 20:20:52 +0200

    Witam.
    Kiedyś na elektrodzie znalazłem schemat immobilisera 'zrób to sam',
    tylko teraz chyba jakieś przemeblowanie tam zrobili bo coś do bazy
    schematów nie mogę się dogrzebać... Tak czy inaczej chodzi mi
    konkretnie o to co jest w kluczyku z reguły(transponder to się
    fachowo nazywa?). Jak ten 'układ' wygląda i z czego jest zbudowany?

    Chciałem do własnych zastosowań zbudować podobny układ.
    Konkretnie chodzi mi o coś takiego: Zbliżam 'klucz'
    na odległość 1-2m do urządzenia i wtedy urządzenie będzie
    działać. Gdy odsunę ten klucz od urządzenia urządzenie wyłączy się.

    Myślałem, żeby to zrealizować na zasadzie zwykłego obwodu rezonansowego,
    jednak martwi mnie to, że ten układ będzie bez żadnej autoryzacji.
    No i dlatego chciałem pooglądać ten transponder z elektrody, ale
    już nie znalazłem tego schematu.

    A od szanownych grupowiczów prosiłbym albo o schemat, albo o
    objaśnienie możliwej konstrukcji układu wyżej opisanego.

    Z góry dziękuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb