  • 1. Data: 2017-07-26 22:19:35
    Temat: Trasa Gdynia - Szklarska Poręba
    Od: Mietek <M...@m...pl>

    Witam,

    Chciałbym spytać, o tzw. "sprawdzoną" trasę Gdynia-Szklarska Poręba. Od
    ok. 5 lat nie jechałem w tym kierunku, a Targeo i Google oraz AutoMapa
    pokazują różne utrudnienia np. roboty drogowe itp., no i nie wiem jak
    się ma sytuacja teraz. Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenia z ostatnich
    tygodni byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

    P.S.
    Sugerowaną najszybszą trasa przez mapy jest droga przez Łódź i Wrocław
    ale to wydaje mi się trochę daleko - więcej o ok. 150km., w porównaniu z
    opcją "krótką" - przejazd przez samą Łódź zabierze już trochę czasu.

    Dziekuję i pozdrawiam,
    Mietek

  • 2. Data: 2017-07-26 22:54:51
    Temat: Re: Trasa Gdynia - Szklarska Poręba
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    No i będzie najszybsza, ale płatnymi autostradami.

  • 3. Data: 2017-07-26 22:55:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    PS. Przecież nawet nie zobaczysz Łodzi - z A1 zjeżdżasz na S8.

  • 4. Data: 2017-07-27 00:25:07
    Od: Mietek <M...@m...pl>

    W dniu 26.07.2017 o 22:55, r...@k...pl pisze:
    > PS. Przecież nawet nie zobaczysz Łodzi - z A1 zjeżdżasz na S8.

    I co sugerujesz? Śmignąć na Łódź?
    Czy przez Bydgoszcz i dalej kombinować?

    Pozdrawiam,
    Mietek

  • 5. Data: 2017-07-27 01:34:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 27.07.2017 o 00:25, Mietek pisze:

    > I co sugerujesz? Śmignąć na Łódź?
    > Czy przez Bydgoszcz i dalej kombinować?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Mietek

    Przez Łódź, a właściwie obok, bo teraz przecież nie trzeba przez miasto.
    Nie wiem z jakimi prędkościami podróżujesz autostradami, ale od bramek
    A1 w Rusocinie do obwodnicy Wrocławia w niecałe 4 godziny można
    spokojnie przy niespecjalnym naginaniu przepisów dojechać. Jadąc przez
    Bydgoszcz w tym czasie zajedziesz może w okolice Leszna, a dalsza podróż
    drogami (w najlepszym razie) wojewódzkimi będzie się odbywała przy
    średniej prędkości max 75 km/h - bez sensu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2017-07-27 09:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mietek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Wrocław ale to wydaje mi się trochę daleko - więcej o ok. 150km., w
    >porównaniu z opcją "krótką" - przejazd przez samą Łódź zabierze już

    Lodz ponoc juz ma jakas obwodnice otwarta i przez miasto nie jedziesz.
    600 km autostradami ... ech, doczekalismy :-)

    Jesli cie km bola, to alternatywnie sugeruje Gniezno-Kornik-Gostyn.
    Tylko ze za Bydgoszcza przez Szubin rozkopy, a nie wiem jak przez
    Łabiszyn.
    Za to ryzykujesz spotkanie z kombajnem lub traktorem na trasie.

    Drogi Rawicz-Prochowice-Jawor nie znam,
    przez Wroclaw jest fajnie, ale akurat kolo Trzebnicy rozkopy i wolny
    ruch.
    Mimo tego z Gniezna do Wroclawia ~2.5h ... jak sie troche pocisnie.
    Tylko ze to ~50 km dalej, wiec moze lepiej przez Lodz

    Jest jeszcze wariant Brzeg Dolny-Sroda Slaska

    Jeszcze mozna stara droga przez Kolo i Kalisz.

    A dalej A4, Strzegom, Bolkow. Przez Bolkow IMO lepiej niz przez Jawor
    i 365 .

    ... no w sumie, to ciekaw jestem czy jest sens nadkladac drogi
    autostrada - 150km to ponad godzina.

    Aktualna nawigacje zabierz, bo tych wezłów sie namnozylo, trudno sie
    zorientowac.
    I zapamietaj nazwe "Lubawka" - przyda ci sie we Wroclawiu :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-07-27 10:29:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >a dalsza podróż drogami (w najlepszym razie) wojewódzkimi będzie się
    >odbywała przy średniej prędkości max 75 km/h - bez sensu.

    Od Leszna mamy kawalek S5 zrobiony, a kolejne juz na oko prawie
    gotowe, po wakacjach pewnie oddadza :-)

    Niestety - jest to kropla miodu w beczce dziegciu,
    a Leszna w ogole nie polecam, bo sie za dlugo stoi w Komornikach :-)

    ALe S5 na horyzoncie.

    J.

  • 8. Data: 2017-07-27 16:49:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-07-2017 o 09:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mietek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Lodz ponoc juz ma jakas obwodnice otwarta i przez miasto nie jedziesz.
    > 600 km autostradami ... ech, doczekalismy :-)

    Nawet przez chwilę bym się nie zastanawiał, zwłaszcza że większość
    płatnego odcinka już do Bydgoszczy też się zaliczy.

    > Jesli cie km bola, to alternatywnie sugeruje Gniezno-Kornik-Gostyn.

    Tak się już jeździ, jeśli już to przez Leszno.
    Niby trochę dalej, ale jest kawałek ekspresówki.

    > Tylko ze za Bydgoszcza przez Szubin rozkopy, a nie wiem jak przez Łabiszyn.
    > Za to ryzykujesz spotkanie z kombajnem lub traktorem na trasie.
    >
    > Drogi Rawicz-Prochowice-Jawor nie znam,

    Ja znam, jest ok.

  • 9. Data: 2017-07-28 14:20:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nawet przez chwilę bym się nie zastanawiał, zwłaszcza że większość
    >płatnego odcinka już do Bydgoszczy też się zaliczy.

    W kwestii finansowej to jest argument, ale w kwestii czasowej taki
    sobie.
    Po odrzuceniu odcinkow wspolnych mamy wg googla
    -390km 5:47h
    -537km 4:57h

    niby to samo pytanie, czy warto nadrabiac 150km dla 50 minut, ale juz
    w proporcji do tych 400km stosunek wydaje sie gorszy :-)

    >Tak się już jeździ, jeśli już to przez Leszno.
    >Niby trochę dalej, ale jest kawałek ekspresówki.

    Absolutnie nie.
    -korek w Komornikach,
    -oprocz kawalka ekspresowki jest tam kawal zwyklych drog, zapchanych,
    przez Gostyn jedzie sie szybciej, bo mozna wyprzedzac.
    -dalej ... jeszcze pare takich ulepszen i bylo przez Lodz jechac.
    -ta ekspresowka ostatnio na kawalku zwezona do jednej nitki ... ale to
    juz chyba ponizej Rawicza bylo, to w obu wariantach przeszkadza tak
    samo - lub wcale.

    >Ja znam, jest ok.

    Ale ok ze srednia 85 czy 70 ?

    J.

  • 10. Data: 2017-07-28 16:43:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-07-2017 o 14:20, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > niby to samo pytanie, czy warto nadrabiac 150km dla 50 minut, ale juz w
    > proporcji do tych 400km stosunek wydaje sie gorszy :-)

    Dla 50 minut nie warto, ale dla 4 godzin niewleczenia się po wąskiej
    jednopasmowej drodze - warto.

    > Absolutnie nie.
    > -korek w Komornikach,

    A gdzie ja pisałem że przez Komorniki?
    Na Leszno to ze Śremu, nawet skręcać nie musisz, bo droga prosto leci.

    > Ale ok ze srednia 85 czy 70 ?

    Normalna wojewódzka droga.
    Nie gorsza od tych do/z Kórnika.