  • 1. Data: 2004-04-07 09:19:48
    Temat: Transparent proxy na łączach międzynarodowych?
    Od: Rafał Jankowski <r...@d...pl>

    Chciałem sobie dzisiaj ściągnąć pewien soft ze strony microsoftu i
    wyświetlił mi się typowo squidowy komunnikat: "Requested URL could not
    be retrieved". Serwer proxy przedstawił się (piszę z pamięci) jako
    footprint.net. To nie był oczywiście ani mój squid ani mojego providera,
    ani raczej microsoftu. Czy to możliwe aby jakieś duże łącza
    miedzynarodowe przepuszczać przez transparentne proxy? To chyba byłoby
    trochę chamstwo. A jeśli nie to jak to wytłumaczyć?
    Co dziwne w końcu udało mi się ściągnąć ten soft, ale wogóle nie działa,
    nie można go również rozpakować popularnymi archiwizerami, tak jakby
    plik instalacyjny był uszkodzony (microsoft żadnych sum md5 nie podaje).
    Jakieś czary, czy coś?

  • 2. Data: 2004-04-07 09:46:26
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Rafał Jankowski wrote:
> [...]
    > nie można go również rozpakować popularnymi archiwizerami, tak jakby
    > plik instalacyjny był uszkodzony (microsoft żadnych sum md5 nie podaje).

    jakie i do kogo masz lacze

    netia kiedys mi cos takiego zrobila

    zyga
    --
    blur

  • 3. Data: 2004-04-07 09:59:17
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Rafał Jankowski wrote:

> [...]
    > nie można go również rozpakować popularnymi archiwizerami, tak jakby
    > plik instalacyjny był uszkodzony (microsoft żadnych sum md5 nie podaje).

    1) moze jakims przypadkiem reverse proxy /http accelerator/
    - sek w tym ze microsoft raczej czegos takiego w 'sensie stricte'
    u siebie chyba nie stosuje, a szczegolnie zrobionego na squidzie;

    2) jestes pewien ze nic wbrew Twojej woli nie moglo gdzies
    przekierowywac okreslonych zapytan? tak sobie gdybajac,
    jakis trojan albo inna 'zaloga pokladowa' ktora np. dodatkowo
    w blizej nieokreslonym celu podklada sobie sciagane pliki.

    --

    ta pani przyszla z tym dyskiem i z nim wychodzi.

  • 4. Data: 2004-04-07 09:59:35
    Od: Rafał Jankowski <r...@d...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > jakie i do kogo masz lacze
    >
    > netia kiedys mi cos takiego zrobila

    Sprintnet, ale to raczej mały provider, który w dużej mierze korzysta z
    łącz większych ISP.

  • 5. Data: 2004-04-07 10:25:36
    Od: Rafał Jankowski <r...@d...pl>

    radi wrote:

> [...]
    > jakis trojan albo inna 'zaloga pokladowa' ktora np. dodatkowo
    > w blizej nieokreslonym celu podklada sobie sciagane pliki.

    Pewny jestem tylko swojej żony, ale przeglądając pobieżnie archiwum google:
    http://groups.google.pl/groups?q=footprint+%22url+co
    uld+not+be+retrieved%22&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&
    selm=275aa1af.0303120852.8533729%40posting.google.co
    m&rnum=1
    http://groups.google.pl/groups?q=footprint+%22url+co
    uld+not+be+retrieved%22&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&
    selm=BC183BE4.1BB6%25neo335%40cox.net&rnum=2
    doszedłem do wniosku, że chyba coś jest na rzeczy.

  • 6. Data: 2004-04-07 10:43:20
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Rafał Jankowski wrote:

> [...]
    selm=BC183BE4.1BB6%25neo335%40cox.net&rnum=2

    > doszedłem do wniosku, że chyba coś jest na rzeczy.

    przesledz moze netstatem gdzie kieruja sie zapytania http.
    jesli to maszyna na windows, mozesz skorzystac z takiego narzedzia
    co sie nazywa active ports, i popatrzec gdzie sie probuje laczyc
    IE. ewentualnie mozesz rowniez kapke posniffowac.

    hmm, chociaz nie wiem czy nie daruj sobie, to chyba tkwi
    wyzej, czyli wracajac niejako do sedna sprawy.

    wydaje sie ze to ma cos wspolnego z Cable&Wireless.

    http://headers.bragger.net/info/footprint.html
    http://www.cw.com/about_us/company_profile/regional/
    1_7_35_7a.html

    czy Twoj provider bierze zagranice z C&W?

    --

    ta pani przyszla z tym dyskiem i z nim wychodzi.

  • 7. Data: 2004-04-07 10:58:56
    Od: Rafał Jankowski <r...@d...pl>

    OK, chyba się wyjaśniło:
    rafj@fragles:~$ host download.microsoft.com
    download.microsoft.com CNAME download.microsoft.com.nsatc.net
    download.microsoft.com.nsatc.net CNAME
    download.microsoft.com.c.footprint.net
    download.microsoft.com.c.footprint.net A 206.151.167.94

    Czyli na moje oko microsoft korzysta ze squida, albo z czegoś co wygląda
    jak squid.

  • 8. Data: 2004-04-07 11:18:24
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Rafał Jankowski wrote:
> [...]
    > download.microsoft.com.c.footprint.net A 206.151.167.94
    >
    > Czyli na moje oko microsoft korzysta ze squida, albo z czegoś co

    a to czasem nie jakas sprytna pulapka co by pozarazac kolejne windy ?
    skoro sciagnales cos co nie dziala to moze tylko ci sie wydaje ze nie dziala

    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec
    tel. (32) 266 71 22
    www.bluu.net

  • 9. Data: 2004-04-07 11:20:39
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Rafał Jankowski wrote:

> [...]
    > download.microsoft.com.nsatc.net CNAME
    > download.microsoft.com.c.footprint.net
    > download.microsoft.com.c.footprint.net A 206.151.167.94

    [radi@hellfire radi]$ host download.microsoft.com
    download.microsoft.com is an alias for download.microsoft.com.nsatc.net.
    download.microsoft.com.nsatc.net is an alias for
    download.microsoft.com.d4p.net.
    download.microsoft.com.d4p.net is an alias for
    download.microsoft.com.georedirector.akadns.net.
    download.microsoft.com.georedirector.akadns.net is an alias for
    a767.ms.akamai.net.

    :)

    > Czyli na moje oko microsoft korzysta ze squida, albo z czegoś co wygląda
    > jak squid.

    yyup. jak wyzej w linku z poprzedniego mojego postu wrzucilem,
    to content delivery network, rozproszony system dystrybucji w stylu
    akamai. jako ze jest obslugiwana przez C&W, wyglada na to ze jako
    'bonus' dziala w przypadku polaczen tranzytowanych przez ta siec. bo
    zapewne gros Twojego ruchu idzie albo od razu do tej sieci, albo ktorejs
    z sieci wspolpracujacych ktore tranzytuja do C&W.

    --

    ta pani przyszla z tym dyskiem i z nim wychodzi.

  • 10. Data: 2004-04-07 11:21:20
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Rafał Jankowski wrote:

    > Sprintnet, ale to raczej mały provider, który w dużej mierze korzysta z
    > łącz większych ISP.

    Cytat:
[...]

    hmm sprintnet footprint.net

    moge sie mylic