  • 1. Data: 2011-03-26 12:07:31
    Temat: Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Chcę kupić SUVa.
    Roczny przebieg to 20-25k km, mam dość dziurawych dróg i niestety często
    bywam w miejscach gdzie przejechać fwd było ciężko - stąd podpunkt o
    napędzie.
    Ale tak czy siak 95% czasu to miasto.
    Budżet to ~45k.

    Pytanie teraz, którego z wymienionych w temacie wybrać?

    1. Toyota RAV4:
    Jestem przywyczajony do Toyot, szczyt elegancji to nie jest, ale znam,
    mam przetarte szlaki mechaniczno-serwisowe. Uchodzą za dość niezawodne.
    Dla mnie duży bagażnik, aczkolwiek mocno demotywujące jego drzwi
    otwierane w prawo...
    Moim wyborem byłby 116KM 2 litrowy diesel, bez DPF. Napęd to 4x4:
    centralny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
    Rocznik: 2005
    Pali: średnio z wymienionej trójki
    2. Kia Sportage/Hyundai Tucosn:
    Niestety nie miałem jeszcze okazji się przejechać, ale środek wygląda
    ok. Nie wiem jak z serwisowaniem, bagażnik ok. Interesujące mnie modele
    mają diesle 2.0: 112KM (bez DPF) lub 140KM (z DPF). Napęd to 4x4
    sprzęgło elektromagnetyczne z blokadą 50:50.
    Rocznik: 2007
    Pali: najwięcej z wymienionej trójki
    3. Suzuki SX4
    Kurdupel, mam wrażenie że to troche inna klasa.
    Nie uchodzi za niezawodny, miałem okazję przejechać się benzyną. Maławy
    bagażnik ale wystarczający.
    Silnik: 1.9 DDis czyli tak naprawdę Fiat JTD, 120KM, DPF.
    Napęd: 4x4 sprzęgło EM z blokadą przód-tył.
    Rocznik: 2007-2008.
    Pali: najmniej z wymienionej trójki

    Nie oszukujemy się - jeśli chodzi o DPF, to z racji sporej ilości tras
    (mam 25km do pracy) ale głownie w mieście i na peryferiach - coś czuję
    że Kreator Mocy miałby robotę.

    Nie wiem czy nie skusiłbym się na SX4 (spalanie, wielkość), ale...
    uchodzi on za średnio bezawaryjny :-/
    Ludzie mówią o mocno kiepskich skrzyniach biegów (szczególnie w
    dieslach), padających amorach i nawet turbospężarkach (a już kompletnie
    rozwaliła mnie opinia o wodzie wlewającej się do bagażnika przez klapkę
    od wlewu paliwa...).
    Ravkę trochę znam, podoba mi się w obyciu, ale słabo z tym napędem no i
    jest droga w stosunku do oferowanego rocznika (nie ma DPF'a - nic tu nie
    trzebaby robić).
    Sportage/Tucson byłby ok, ale nie wiem jak z bezawaryjnością i
    odczuciami użytkowników, a niestety spalanie wygląda słabo (to duży minus).

    Pomysły? Rady użytkowników?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-03-26 20:01:48
    Temat: Re: Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 26-03-2011 12:07, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Silnik: 1.9 DDis czyli tak naprawdę Fiat JTD, 120KM, DPF.
    Czy to aby nie Renault?

    M.

  • 3. Data: 2011-03-26 22:01:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy to aby nie Renault?

    Nie, SX4 to inaczej Fiat Seidici.
    Z tymi samymi dieslami produkcji Fiata po maską.

  • 4. Data: 2011-03-26 22:23:17
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Nie, SX4 to inaczej Fiat Seidici.
    > Z tymi samymi dieslami produkcji Fiata po maską.

    Si.
    Diesel 1.9 Ddis w Grand Vitarze to Renault.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 5. Data: 2011-03-27 10:12:45
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > ...mocno demotywujące jego drzwi otwierane w prawo...
    Jeśli mógłbym zapytać co z nimi nie tak? Z mojego doświadczenia z różnymi
    SUV-ami i wszystkimi możliwymi sposobami otwierania tylnych drzwi, wynika, że
    otwierane na prawo to najlepszy wybór przy ruchu prawostronnym.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 6. Data: 2011-03-27 11:25:59
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-03-26 12:07, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Niestety nie miałem jeszcze okazji się przejechać, ale środek wygląda
    > ok. Nie wiem jak z serwisowaniem, bagażnik ok.

    Jeżdżę tucsonem, można go uznać za auto niezawodne, po 2,5 roku tylko
    jakieś stuki w tylnym zawieszeniu (mam nadzieję, że to jedynie łączniki
    stabilizatora, kupiłem, niebawem wymienię i się przekonam).
    Poza tym auto bezobsługowe. Serwis ASO tani (przegląd 250-270 zł +
    duperele). Filtrów nawet nie ma co szukać na allegro, bo ceny w ASO podobne.
    Bagażnik niesamowicie niewielki, głównie z powodu pełnowymiarowego koła
    zapasowego wewnątrz. Sytuację trochę można poprawić wyjmując roletę.
    W sumie - polecam.
    P.

  • 7. Data: 2011-03-27 11:32:29
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 26-03-2011 22:23, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Si.
    > Diesel 1.9 Ddis w Grand Vitarze to Renault.

    Kolega ma właśnie vitarę z dyszlem reno, stad moje pytanie.
    --
    M.

  • 8. Data: 2011-03-27 11:33:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Poza tym auto bezobsługowe. Serwis ASO tani (przegląd 250-270 zł +
    > duperele). Filtrów nawet nie ma co szukać na allegro, bo ceny w ASO

    Ciekawe, ja w ceedzie oszczędzam na każdym z 50%.
    Sprawdź ceny w Berafie.

  • 9. Data: 2011-03-27 12:07:12
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pomysły? Rady użytkowników?

    Ile razy będziesz zakładac ten sam temat??????!

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 10. Data: 2011-03-27 20:54:52
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Jeżdżę tucsonem [...]
    > W sumie - polecam.

    Spotykałem się z takimi opiniami, aczkolwiek w którymś momencie
    opisujący narzekał na paliwożerność konstrukcji.
    Zdradź proszę jak wygląda sprawa spalania (trasa/miasto) i zapychania
    (bądź nie) filtra DPF?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327