  • 1. Data: 2009-07-29 14:51:14
    Temat: Tokina 50-135 f2.8
    Od: Olek <o...@u...eu>

    czy ktoś ma, używa na APS-C (najlepiej Canon) i może się podzielić
    opinią? Interesuje mnie ostrzenie, bokeh, szybkość ostrzenia...

    pozdr
    Olek

  • 2. Data: 2009-07-29 21:38:29
    Temat: Re: Tokina 50-135 f2.8
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Olek pisze:
    > czy ktoś ma, używa na APS-C (najlepiej Canon) i może się podzielić
    > opinią? Interesuje mnie ostrzenie, bokeh, szybkość ostrzenia...

    Poczytaj o Pentaksie 50-135/2.8. To te samo szkło, tylko pod marką
    Tokina jest sprzedawane pod inne systemy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-08-07 11:58:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Olek" napisał
    > czy ktoś ma, używa na APS-C (najlepiej Canon) i może się podzielić opinią?
    > Interesuje mnie ostrzenie, bokeh, szybkość ostrzenia...

    Miałem z 20D.
    Za tyle co kosztuje nowy - nie warto.
    Do ~1400 zł warto bo alternatywy nie ma praktycznie żadnej.
    Dość cichy ale wolny (jak to micromotor) z 20D tragicznie niecelny.
    Bokeh bardzo przyjemny.
    Świetna budowa, super powłoka na soczewce przedniej - czyszczenie było
    potrzebne sporadycznie.
    Sprzęgło MF/AF dość kłopotliwe w uzyciu - czasami przy przełączaniu
    następowało przeostrzenie co przy takim wizjerze jaki miał 20D potrafiło
    nieźle irytować.
    W zakresie 50-105 świetny, powyżej 105 już słabiej (przynajmniej w moim
    egzemplarzu).
    W pełnym otwarciu przyjemnie ("portertowo") miękki.
    No i na koniec - trudno zbywalny ; ) Po wielu próbach sprzedałem go za 1000
    zł ale to był czas gdy uzywane 70-200/4 chodziło po około 1500-1700 zł. Ja
    miałem w plecy 600 zł.

    Nie wiem jak teraz chodzi używane 70-200 ale lepiej dołożyć i mieć tą elkę
    niż Tokinę. Chyba, że kupisz podobnie tanio co ja sprzedałem swój.

    adam