  • 11. Data: 2017-11-19 18:12:10
    Temat: Re: Test nawigacji w Auto Moto 12/2017
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Zbędna kombinacja. NaviExpert ma wbudowane ostrzeganie takie jak Yanosik,
    > więc
    > Yanosik jest zbędny.
    > Ma również dużo dane o ruchu od Google i wyznacza zdecydowanie najlepsze
    > trasy.
    >
    > Google Maps ma sens jedynie ze względu na POI i na tym jego zalety kończą
    > się.

    Wg mnie nie jest tak jak mówisz i na pewno nie wyznacza tras z google, bo w
    tym roku jak jeździłem w okolicach Gdyni/Gdyni/Władysławowa, to wyznaczał mi
    kompletnie inne trasy bez uwzględnienia korków szczególnie w okresie szczytu
    około 15:30. Jak jeżdziłem po tamtym terenie na navi expercie to parę razy
    wieżdżałem jako pierszy na patrol, o którym Navi Expert nie miał pojęcia -
    wniosek albo mało użytkowników, albo miałem pecha i wieżdżałem jako
    pierwszy.

    Po prostu ludzi ena tym nie jeżdżą skoro jest darmowym Yanosik, i wcale im
    sie nie dziwię. Ja jeździłem na darmowym abonamencie z kodu, który ktoś
    zapodał tutaj. Gdyby ni eten kod też bym na tym nie jeździł bo szkoda by mi
    było kasy, jeździł bym na janosiku z powiadamieniami + WInCe z Mapa Map z
    asytentem pasa ruchu.

    Endriu

  • 12. Data: 2017-11-20 08:44:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 23:37, Poldek pisze:
    > Czy ktoś się orientuje, jak w praktyce sprawdza się GO 5200 jako zestaw
    > głośnomówiący?
    > Mam jeszcze parę dni na zwrot/wymianę.

    To bliźniak GO 520, tylko z wbudowanym SIM do Traffic - podejrzewam, że
    zestaw działa tak samo.
    Sam mam GO 520 i jestem zadowolony, ale telefon gada przez radio :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2017-11-21 18:45:46
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > To bliźniak GO 520, tylko z wbudowanym SIM do Traffic - podejrzewam, że
    > zestaw działa tak samo.

    A ten Go 520 to na podstawie czego bierze ten traffic ?.

    Endriu

  • 14. Data: 2017-11-21 20:39:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-21 o 18:45, Endriu pisze:

    > A ten Go 520 to na podstawie czego bierze ten traffic ?.

    Na podstawie połączenia z serwerem TomTom Live Traffic przez blutuh
    smartfona z którym jest połączony i tak, bo robi za zestaw
    głośnomówiący. Lub do wyboru przez WiFi - np. włączony hotspot w
    smartfonie lub router mobilny. Skąd firma TomTom bierze dane o aktualnym
    zagęszczeniu ruchu, tego nie wiem. Albo mają własne dane, albo od kogoś
    kupują, albo jedno i drugie naraz. W każdym razie urządzenie nie tylko
    odbiera dane, ale też dzieli się informacjami centralą (i za jej
    pośrednictwem z innymi).

  • 15. Data: 2017-11-21 21:30:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-21 o 20:39, Poldek pisze:

> [...]
    > kupują, albo jedno i drugie naraz. W każdym razie urządzenie nie tylko
    > odbiera dane, ale też dzieli się informacjami centralą (i za jej

    Kiedyś była różnica TomTom z SIM lub bez, bo SIM był na Europę.
    Po wprowadzeniu roamingu danych w Unii, jeśli połączyć się ze smartfonem
    po BT to różnica może być już pomijalna.

    a zagęszczenie ruchu... może... właśnie wysyła jak szybko jedziesz w tym
    pierdzielonym korku na A4...

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2017-11-21 22:15:42
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

> [...]
    > drugie naraz. W każdym razie urządzenie nie tylko odbiera dane, ale też
    > dzieli się informacjami centralą (i za jej pośrednictwem z innymi).

    Takich Tomtomów to może jeżdżą w Polsce ze trzy ....

    Endriu

  • 17. Data: 2017-11-21 23:04:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-21 o 21:30, Irokez pisze:

> [...]
    > po BT to różnica może być już pomijalna.
    >
    > a zagęszczenie ruchu... może... właśnie wysyła jak szybko jedziesz w tym

    Tak sądzę. Ale to chyba za mało, żeby sensownie tworzyć dane traffic.
    Muszą brać jeszcze skądś.
    A w GO 520 mogę też zgłosić on-line fotoradar i coś tam jeszcze.

  • 18. Data: 2017-11-22 00:25:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-21 o 22:15, Endriu pisze:

    > Takich Tomtomów to może jeżdżą w Polsce ze trzy ....

    W osobówkach pewnie niedużo, ale TIRowcy pewnie używają nawigacji tego
    typu. Poza tym jest apka TomToma, która też jest tak samo w tej "sieci".

  • 19. Data: 2017-11-22 07:45:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-11-21 o 22:15, Endriu pisze:

    > Takich Tomtomów to może jeżdżą w Polsce ze trzy ....

    Niechybnie masz rację - mój, Poldka i jeszcze jakiś jeden :)

  • 20. Data: 2017-11-22 21:11:16
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2017-11-22 o 07:45, Mirek Ptak pisze:

    > Niechybnie masz rację - mój, Poldka i jeszcze jakiś jeden :)

    Mój
    ;)
    Sławek