  • 91. Data: 2015-10-04 00:44:59
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pszemol pisze:
    > http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-revea
    l-specs-price/?mbid=social_fb

    > Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    > Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
    > Tylko ta cena... ech.

    A ja się zraziłem do Tesli. Wymaiłem sobie S-kę i okazało się, że mam
    oczy na wysokości łączenia szyba-dach. Żadnych świateł nie zobaczę, a i
    na drogę zasłania. Poza tym jak się zapytać sprzedawcę o zasięg, to do
    momentu powiedzenia magicznego słowa "ogrzewanie" jest nieźle,
    później... kolor sprzedawcy się zmienia. ;)

    To już chyba lepiej Mondka, czy nawet ML-a w wersjach hybrydowych. W
    ML-u przynajmniej ogrzewanie postojowe jest (tylko zasięg mniejszy niż w
    mondku).

    Tak myślę, kilka lat i będzie naprawdę ciekawie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 92. Data: 2015-10-04 11:26:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 01 Oct 2015 18:14:04 +0200, ToMasz

    > ą auta o zasięgu 40km? Niema!

    Mitsubishi Outlander. Co prawda to Hybryda z normalnym silnikiem, ale
    50-60km na samym prądzie bez ładowania przejedzie. Kumpel pracujący w Mitsu
    mnie namawia od paru lat na taki. Póki co żona kupiła sobie nowego
    Spacestara -- szkoda że w nim nie montują elektryki z zasięgiem właśnie na
    50-60km bo to małe i leciutkie auta -- sprawdziłby się idealnie dla żony.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2015-10-04 16:11:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> wrote in message
> [...]
    > mondku).
    >
    > Tak myślę, kilka lat i będzie naprawdę ciekawie.

    Już masz w modelu X rozwiązany "problem" szyby przedniej :-)

  • 94. Data: 2015-10-04 16:59:20
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 02 Oct 2015 15:05:58 +0200, SW3
    <s...@p...fm.invalid> wrote:

    >Znaczy podciągnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe
    >jeśli nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

    Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwość ładowania elektryka w
    garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
    oddzielny transformator.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 95. Data: 2015-10-04 19:00:17
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2015-10-03 19:16, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> wrote in message

    > W zimie gość z Norwegii zamiast 500km w lecie ma 400km.

    Nie wiem jak wygląda charakterystyka aku Tesli, patrzyłem kiedyś na te
    co są w Renault i spadki były mniej więcej takie jak pisałem. Przy
    temperaturach -10...-20 spadki pojemności ogromne, a okolice Warszawy
    zimą miewają zadziwiająco wydłużające się czasy dojazdu.

    > Siejesz propagandę strachu :-)

    Nie, chciałem kupić - mam możliwość ładowania względnie sensownym prądem w
    nocy i nawet dość drogi samochód by się zwrócił w ludzkim czasie, ale
    samochód o zasięgu nominalnym 200km w zimowych warunkach nie dawał
    możliwości pojechania do pracy i z powrotem (razem 50km w 2h).

  • 96. Data: 2015-10-04 21:45:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Oct 2015 16:59:20 +0200, j...@i...pl napisał(a):
    > On Fri, 02 Oct 2015 15:05:58 +0200, SW3
    >
    > Jak będziesz chciał dać wszystkim możliwość ładowania elektryka w
    > garażu, to się może oazać, że na kazdy budynek będzie potrzebny
    > oddzielny transformator.

    Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.

    A Amerykanie daja osobny transformator na kazdy domek i jakos daje sie
    z tym zyc.

    J.

  • 97. Data: 2015-10-04 22:05:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.
    >
    > A Amerykanie daja osobny transformator na kazdy domek i jakos daje sie
    > z tym zyc.

    amerykanie dają głównie dlatego, że ich linie chodzą na niższych
    napięciach. Więc w ten sposób ograniczają straty. U nas daje się trafo
    na kilka domów a dalej ciągnie 400V.
    Ale samo trafo nie rozwiązuje problemu. Ilość energii jaką trzeba
    dostarczyć się nie zmienia. Jakoś tę energię trzeba przesłać.
    W tej chwili w Polsce daje się typowo na domek max 12-14kW.
    jeżeli każdy będzie potrzebował 40kW i to równocześnie to treba będzie
    rozbudować linie przesyłowe. A to nie takie proste.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 98. Data: 2015-10-04 22:17:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-04 21:45, J.F. wrote:

    > Dlaczego ? Ten co jest zastapi sie troche wiekszym.

    A linie go zasilającą trochę większym kablem na końcu której będzie
    trochę większa elektrownia:P

    Shrek.

  • 99. Data: 2015-10-04 22:37:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Oct 2015 20:05:41 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > amerykanie dają głównie dlatego, że ich linie chodzą na niższych
    > napięciach. Więc w ten sposób ograniczają straty. U nas daje się trafo
    > na kilka domów a dalej ciągnie 400V.

    Jak widac - jakby nawet mialo byc jedno trafo na jeden budynek - da
    rade :-)

> [...]
    > jeżeli każdy będzie potrzebował 40kW i to równocześnie to treba będzie
    > rozbudować linie przesyłowe. A to nie takie proste.

    Ale my nie mowimy o 40kW. My mowimy raczej o 5kW. Srednio nie powinno
    byc wiecej.

    A potem przyjdzie dlugi weekend i wszyscy oproznia bateryjki i beda
    chcieli naladowac do pelna w jedna noc :-)

    J.

  • 100. Data: 2015-10-05 00:09:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Już masz w modelu X rozwiązany "problem" szyby przedniej :-)

    Kto wie, kto wie. Trzeba się przymierzyć, a na razie nie zapowiada się
    żaden sensowny wyjazd.
    Poza tym od roku niewiele się zmieniło, serwis dalej najbliżej w
    Austrii, chyba nikt o zdrowych zmysłach nie zaryzykuje takiego zakupu.

    Miłego.
    Irek.N.