eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Date: Wed, 06 Nov 2013 15:10:05 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <l5diju$ius$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1383747006 19420 193.35.41.6 (6 Nov 2013 14:10:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Nov 2013 14:10:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509947
    [ ukryj nagłówki ]

    Ave!

    Właśnie sobie czytam artykuł o teście Tesli-S.

    http://arstechnica.com/features/2013/10/review-tesla
    -model-s/

    Przeskoczyłem od razu do ładowania... No tak, obeszli problem
    długotrwałego ładowania ;)

    Ładuje się szybko, ale litości... 300A przy 380V? Czyli to daje 3-fazowe
    gniazdo po 100A na fazę. Auć. 120kW na początkowe szybkie ładowanie
    jednego samochodu. No, ale czego innego można się spodziewać, jak 120kW
    to obecnie nic dziwnego jako moc samochodowego silnika spalinowego.
    Wiem, podczas jazdy cała moc nie jest wykorzystywana, ale chodzi o rząd
    wielkości.

    Przy robocie mam spory transformator - przychodzi linia średniego
    napięcia. Transformator powinien móc wytrzymać około megawata obciążenia
    - był tu kiedyś dość potężny zakład przemysłowy. Osiem osób przyjedzie
    elektrycznymi wozidełkami i już nic mocy nie zostanie do wykorzystania ;)

    Ktoś kiedyś słusznie zauważył, że problem samochodów elektrycznych
    pojawił się przez to, że współczesne samochody są zbyt szybkie, zbyt
    "zrywne" i zbyt ciężkie (przez obsesję na punkcie bezpieczeństwa przy
    dużych prędkościach oraz domaganie się bajerów: radio, klimatyzacja
    itepe). Gdyby były to małe, lekkie i powolne (do około 50km/h)
    wozidełka, to bez wielkiego kombinowania prądu w zwykłych akumulatorach
    trakcyjnych starczałoby na długo.

    Osobiście wątpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć -
    infrastruktura energetyczna zwyczajnie nie wydoli. Pomijając nawet
    kwestię wyprodukowania dostatecznej ilości elektryczności.

    Jeśli zabraknie ropy, zapierdalacze będą musieli zwolnić - inaczej prądu
    a akumulatorkach nie starczy im na dotarcie do domu ;->

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: