-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Date: Wed, 06 Nov 2013 15:10:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 40
Message-ID: <l5diju$ius$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1383747006 19420 193.35.41.6 (6 Nov 2013 14:10:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Nov 2013 14:10:06 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509947
[ ukryj nagłówki ]Ave!
Właśnie sobie czytam artykuł o teście Tesli-S.
http://arstechnica.com/features/2013/10/review-tesla
-model-s/
Przeskoczyłem od razu do ładowania... No tak, obeszli problem
długotrwałego ładowania ;)
Ładuje się szybko, ale litości... 300A przy 380V? Czyli to daje 3-fazowe
gniazdo po 100A na fazę. Auć. 120kW na początkowe szybkie ładowanie
jednego samochodu. No, ale czego innego można się spodziewać, jak 120kW
to obecnie nic dziwnego jako moc samochodowego silnika spalinowego.
Wiem, podczas jazdy cała moc nie jest wykorzystywana, ale chodzi o rząd
wielkości.
Przy robocie mam spory transformator - przychodzi linia średniego
napięcia. Transformator powinien móc wytrzymać około megawata obciążenia
- był tu kiedyś dość potężny zakład przemysłowy. Osiem osób przyjedzie
elektrycznymi wozidełkami i już nic mocy nie zostanie do wykorzystania ;)
Ktoś kiedyś słusznie zauważył, że problem samochodów elektrycznych
pojawił się przez to, że współczesne samochody są zbyt szybkie, zbyt
"zrywne" i zbyt ciężkie (przez obsesję na punkcie bezpieczeństwa przy
dużych prędkościach oraz domaganie się bajerów: radio, klimatyzacja
itepe). Gdyby były to małe, lekkie i powolne (do około 50km/h)
wozidełka, to bez wielkiego kombinowania prądu w zwykłych akumulatorach
trakcyjnych starczałoby na długo.
Osobiście wątpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć -
infrastruktura energetyczna zwyczajnie nie wydoli. Pomijając nawet
kwestię wyprodukowania dostatecznej ilości elektryczności.
Jeśli zabraknie ropy, zapierdalacze będą musieli zwolnić - inaczej prądu
a akumulatorkach nie starczy im na dotarcie do domu ;->
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.13 16:06 ToMasz
- 06.11.13 16:11 Andrzej Lawa
- 06.11.13 17:08 Tomasz Finke
- 06.11.13 19:00 z
- 06.11.13 19:22 bartekltg
- 06.11.13 19:40 R
- 06.11.13 19:41 R
- 06.11.13 20:11 Irokez
- 06.11.13 22:16 John Kołalsky
- 06.11.13 23:07 Tomasz Finke
- 06.11.13 23:23 k...@g...com
- 06.11.13 23:43 Jacek Maciejewski
- 07.11.13 00:03 WS
- 07.11.13 00:06 k...@g...com
- 07.11.13 00:22 Tomasz Finke
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO