-
101. Data: 2019-06-05 19:04:02
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
> On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
>
>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>> wzmacniacz.
>
> + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
>
> a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo sie na
wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy takim systemie to bedzie
masakra...
>
>
>
Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei, ale
jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
infrastrukturze.
Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:
https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
ce-jeepowi/
T.
-
102. Data: 2019-06-06 00:24:31
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-06-05 14:35, T. wrote:
>
> Jeśli to się robi na dłuższym odcinku to tarcza jest na podwoziu, a do
> zalewania używa się tzw. zalewarki szczelin. Nie robi się tego ręcznie.
> Być może są już do tego maszyny, które robią to wszystko od A do Z,
> włącznie z układaniem kabla.
> Tą technologią posługuje się wiele firm w Polsce, chyba jednak nie ma u
> nas firmy zajmującej się analizą obrazu pod kątem autonomii samochodów :-)
Aptiv
-
103. Data: 2019-06-06 00:28:17
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-06-05 19:04, T. wrote:
> W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
>> On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
>>
>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>> wzmacniacz.
>>
>> + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
>>
>> a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo
>> sie na wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy
>> takim systemie to bedzie masakra...
>>
>>
>>
> Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
> wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei, ale
> jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
> Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
> infrastrukturze.
> Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:
>
> https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
ce-jeepowi/
>
Samolot też przejęli, ale to nie znaczy, że się nie zabezpiecza
-
104. Data: 2019-06-06 09:56:51
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-06-06 o 00:28, kk pisze:
> On 2019-06-05 19:04, T. wrote:
>> W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
>>> On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
>>>
>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>>> wzmacniacz.
>>>
>>> + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
>>>
>>> a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo
>>> sie na wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy
>>> takim systemie to bedzie masakra...
>>>
>>>
>>>
>> Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
>> wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei,
>> ale jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
>> Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
>> infrastrukturze.
>> Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:
>>
>> https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
ce-jeepowi/
>>
>
> Samolot też przejęli, ale to nie znaczy, że się nie zabezpiecza
Linii kolejowych nie ma jak zabezpieczyć - no chyba żeby ogrodzić
szczelnie tory. Byle świr z kawałkiem drutu może nieźle nabroić...
Natomiast po wprowadzeniu mocowań sprężystych i szyn spawanych nieco
trudniej jest tor rozkręcić. Póki co słyszałem o kładzeniu na torach
różnych przedmiotów, np. betonowych podkładów. Ale już akcji jak za
okupacji (rozkręcanie szyn) to już nie ma jak zrobić - choć dziś to może
poradziłoby się akumulatorową kantówką :-)
T.
-
105. Data: 2019-06-07 22:26:00
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-06-06 09:56, T. wrote:
> W dniu 2019-06-06 o 00:28, kk pisze:
>> On 2019-06-05 19:04, T. wrote:
>>> W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
>>>> On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
>>>>
>>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>>>> wzmacniacz.
>>>>
>>>> + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
>>>>
>>>> a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo
>>>> sie na wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy
>>>> takim systemie to bedzie masakra...
>>>>
>>>>
>>>>
>>> Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
>>> wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei,
>>> ale jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
>>> Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
>>> infrastrukturze.
>>> Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:
>>>
>>> https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
ce-jeepowi/
>>>
>>
>> Samolot też przejęli, ale to nie znaczy, że się nie zabezpiecza
> Linii kolejowych nie ma jak zabezpieczyć - no chyba żeby ogrodzić
> szczelnie tory. Byle świr z kawałkiem drutu może nieźle nabroić...
I co tym drutem zrobi?
> Natomiast po wprowadzeniu mocowań sprężystych i szyn spawanych nieco
> trudniej jest tor rozkręcić. Póki co słyszałem o kładzeniu na torach
> różnych przedmiotów, np. betonowych podkładów. Ale już akcji jak za
> okupacji (rozkręcanie szyn) to już nie ma jak zrobić - choć dziś to może
> poradziłoby się akumulatorową kantówką :-)
Nie znam się na torach, ale podejrzewam, że na nowych liniach jakoś się
je zabezpiecza.