  • 31. Data: 2016-01-11 23:15:09
    Temat: Re: "Termotransfer" chemiczny (na zimno)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-11 o 10:57, Jarek P. pisze:
> [...]
    filmu) postaram się opisać dokładniej jutro, póki co zdjęcie:

    > Obiecane szczegóły wraz ze zdjęciami:
    >
    > http://domwlesie.eu/2016/01/11/transfer-chemiczny/

    Czy mógłbyś podać informację jakiego rozcieńczalnika nitro użyłeś?
    Sprawdziłem MSDSy kilku producentów, ich produkty mocno różnią się
    składem. Czy może był to po prostu toluen?
    W punkcie 6 piszesz o acetonie, rozumiem, że to z rozpędu, a w
    mieszaninie acetonu nie ma?

    Pozdrawiam,
    Paweł

    PS. Może "chemotransfer" a nie "chemiotransfer"?
    P.P.

  • 32. Data: 2016-01-11 23:29:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Przyszlosc na elektrodzie czasami nie polega na tym ze jakies punkty

    trzeba miec albo byc zarejestrowanym na tym zalosnym portaliku?

    Jesli to ma byc tak zachowane dla potomnych to ja bym tam nie archiwizowal.

    Ale tam na pewno dłużej będzie to dostpne niż na darmowych plikarkach,
    a dla takich leni* jak Ty jest czasami dostępne bez punktów, wszystko
    zależy od autora jaką prowizję ustawi.
    --
    Pozdr

    Janusz_K

    PS *Piszę leni bo wystarczy minimalna aktywność aby zdobyć parę punktów.

  • 33. Data: 2016-01-12 16:19:37
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    napisał:

    > Szczegóły, proporcje i skład płynu transferującego (zrobiłem go inaczej,
    > niż autor filmu) postaram się opisać dokładniej jutro, póki co zdjęcie:

> [...]

    =====

    Jarku, skojarzyłem pewne sprawy z końca forum (strona 161) - zastanawiałes
    się, skąd się biorą te niby-pelety, co je miały jakieś stworzenia robić, co
    je na trawniku znajdowałeś. Napisałeś, że w syfonie znalazłeś szerszenie.
    Stawiam na to, że owe niby-pelety są ich dziełem. Coś mi się kołacze, że
    jako osy, robią sobie to i owo z drewna (gniazdo przypomina konstrukcję z
    papieru), nie zdziwiłbym swię więc, jeśli przy inspekcji okazało by się, że
    jakieś drewniane elementy konstrukcyjne w domu nadjadły jakieś tajemnicze
    "korniki". Tak więc owe wałeczki z trocin, mogą być "półproduktem" przy
    budowaniu gniazda.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szerszeń_europejski
    Co prawda, nie pasuje tu pora roku, ale myślę, że lepiej to sprawdzić, niż
    wiosną mieć niemiłą niespodziankę...

    --
    LH

    ---
    Avast.

  • 34. Data: 2016-01-12 18:50:34
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 11.01.2016 o 23:15, Paweł Pawłowicz pisze:

    > W punkcie 6 piszesz o acetonie, rozumiem, że to z rozpędu, a w
    > mieszaninie acetonu nie ma?

    Na wstępie artykułu stoi: "zastąpienie czystego acetonu mieszaniną 30%
    acetonu z 70% toluenu".

    Jakub Rakus

  • 35. Data: 2016-01-12 19:00:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-12 o 18:50, Jakub Rakus pisze:

    > Na wstępie artykułu stoi: "zastąpienie czystego acetonu mieszaniną 30%
    > acetonu z 70% toluenu".

    Wyciąłeś następne zdanie, całość brzmi: "zastąpienie czystego acetonu
    mieszaniną 30% acetonu z 70% toluenu. Szerzej znanego pod popularną
    nazwą ,,Rozcieńczalnik Nitro"."
    Problem w tym, że toluen != rozcieńczalnik Nitro.

    P.P.

  • 36. Data: 2016-01-12 19:23:04
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2016-01-12 o 19:00, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > nazwą ,,Rozcieńczalnik Nitro"."
    > Problem w tym, że toluen != rozcieńczalnik Nitro.

    Zamiast "szerzej znanego" powinno być może "szerzej znanej", czyli o
    mieszaninę chodzi, znaną jako rozcieńczalnik nitro. Tyle że nie ma
    gwarancji, czy każdy producent trzyma się tej receptury, pewnie nie :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 37. Data: 2016-01-12 19:37:04
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.01.2016 o 19:00, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > nazwą ,,Rozcieńczalnik Nitro"."
    > Problem w tym, że toluen != rozcieńczalnik Nitro.

    Tak, wiem. Nawet patrzyłem dzisiaj w markecie na różne takie wynalazki i
    nie znalazłem nic co miałoby w składzie sam tylko toluen. Przeważnie są
    różne dodatki w stylu octanów.

    Jakub Rakus

  • 38. Data: 2016-01-13 12:44:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu sobota, 9 stycznia 2016 20:56:38 UTC+1 użytkownik Jarek P. napisał:

    Panowie, ileś pytań się zebrało, więc po kolei:

    1) tak, strona mi padła, przepraszam, złożyły się do kupy: kiepski provider (za to
    tani był :( ), gwałtowny ruch na poziomie, jakiego sumarycznie od początku istnienia
    strony chyba nie było i automatycznie przeprowadzony upgrade wordpressa w pechowym
    momencie. Aktualnie już działa stabilnie, a w niedługim czasie i tak zmienię
    providera, bo u tego nawet backup jest problemem.

    2) (@ACMM-033) tajemnica tych niby pelletów została w międzyczasie rozstrzygnięta.
    Otóż to były właśnie pellety :) Nasiąknięte wilgocią i od tego spuchnięte
    kilkakrotnie. Winowajcą była małżonka, która czyściła klatkę domowego zwierza i
    zawartość wykorzystała jako nawóz naturalny pod jakimś krzaczkiem. Pelletów używamy
    jako ściółki, coś je musiało po prostu rozwlec po działce, jeszcze zanim napuchły.

    3) Sprawa rozpuszczalnika nitro okazała się być mocno kontrowersyjna i choć na moim
    egzemplarzu rezultaty były bardzo dobre, zacząłem testować inne składniki, dochodząc
    w końcu do receptury IPA:Aceton 2:1 jako ideału zarówno od strony ekonomicznej, jak i
    jakościowej. Piszę o tym na swojej stronie, samą procedurę zaś dla uniknięcia
    przekłamań zamieściłem od nowa:

    http://domwlesie.eu/moje-projekty/amatorskie-plytki-
    transfer-chemiczny/

    (nawiasem mówiąc, skład nitro jako aceton i toluen podaje wikipedia, stamtąd wziąłem
    tą informację)

    4) @sundyman
    > albo producenci laminatorów zhackowali...

    :DDDDDDDD
    choć w sumie... ja tak do końca nie wiem, dlaczego strona mi padła. Spec, który to
    oglądał twierdził, że wyglądało mu to na bardzo nieudolny i przerwany w połowie włam
    albo właśnie na nieudany upgrade. Obstawiliśmy to drugie z kilku innych powodów, ale
    cholera wie :)

  • 39. Data: 2016-01-13 22:58:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 13.01.2016 o 12:44, Jarek P. pisze:

> [...]
    transfer-chemiczny/

    > (nawiasem mówiąc, skład nitro jako aceton i toluen podaje wikipedia, stamtąd

    O teraz mi się podoba skład mieszaniny, bo wszystko to mam w czystej
    postaci, bez dociekania ile jest procent cukru w cukrze :)

    Jakub Rakus

  • 40. Data: 2016-01-14 22:10:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-13 o 12:44, Jarek P. pisze:
> [...]
    jakościowej. Piszę o tym na swojej stronie, samą procedurę zaś dla uniknięcia

    To działa! Zrobiłem płytkę :-) Szacunek!
    Jedna uwaga: nie dokręcać mocno ścisku, ścieżki się rozpływają. Ale to
    może zależy od tonera?

    Pozdrawiam,
    Paweł