-
41. Data: 2015-03-04 19:58:33
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <m...@i...pl>
wrote:
> Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?
Że jest to XIX w. techniczny archaizm? Samochód to narzędzie do
przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym się nie
różni od odpalania silnika na korbę.
--
Marek
-
42. Data: 2015-03-04 21:13:09
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: AA <c...@g...com>
W dniu środa, 4 marca 2015 19:58:37 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <m...@i...pl>
> wrote:
> > Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?
>
> Że jest to XIX w. techniczny archaizm? Samochód to narzędzie do
> przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
> udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym się nie
> różni od odpalania silnika na korbę.
Może lepiej będzie się przesiąść na taxi, pociąg, autobus, tramwaj? Tam nawet
kierownicą nie trzeba kręcić, można swobodnie przez telefon pogadać...
pozdr
AA
-
43. Data: 2015-03-04 21:25:36
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Marek,
Wednesday, March 4, 2015, 7:58:33 PM, you wrote:
>> Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?
> Że jest to XIX w. techniczny archaizm? Samochód to narzędzie do
> przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
> udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym się nie
> różni od odpalania silnika na korbę.
Różni się zdecydowanie. To nie samochód ma rządzić kierowcą a kierowca
samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiającego niż jazda automatem,
który nie może się zdecydować, na którym biegu chce jechać albo
zmienia bieg podczas dynamicznego pokonywana zakrętów.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
44. Data: 2015-03-04 22:30:45
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 04 Mar 2015 19:58:33 +0100, Marek napisał(a):
> On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <m...@i...pl>
> wrote:
>> Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?
>
> Że jest to XIX w. techniczny archaizm?
A ile jest obecnie na rynku modeli w których nie ma możliwości kupienia ich
z automatem?
> Samochód to narzędzie do
> przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
> udziałem kierowcy.
Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się i samochód
jest dla nich złem koniecznym.
Ale nie zapominaj jednak o tych dla których samochód to przyjemność, a nie
tylko udręka :)
Tyle że również nie do końca rozumiem dlaczegu ludzie którzy nie lubią i
najczęściej jeszcze nie potrafią sami poprawnie zmieniać biegów, mimo
wszystko kupują samochody z manualną skrzynią biegów.
-
45. Data: 2015-03-04 22:46:45
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote:
>> Samochód to narzędzie do
>> przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
>> udziałem kierowcy.
>
> Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się i samochód
> jest dla nich złem koniecznym.
> Ale nie zapominaj jednak o tych dla których samochód to przyjemność, a nie
> tylko udręka :)
>
> Tyle że również nie do końca rozumiem dlaczegu ludzie którzy nie lubią i
> najczęściej jeszcze nie potrafią sami poprawnie zmieniać biegów, mimo
> wszystko kupują samochody z manualną skrzynią biegów.
Z drugiej strony większość z tych, co mieli okazję popróbować automatów
deklarują, że za Chiny nie chca wracać do manuali - więc widać
przyjemniej im w automacie. Żeby nie było - ja do nich nie należę -
jeżdziłem silnymi automatami, a i tak więcej frajdy sprawia mi manual.
Może dlatego, że tamte automaty były mocne i "wypasione" więc czy
jechałeś 50 czy 150 jedne wrażenia. Czyli zero frajdy. Jednak wolę trzeć
dupą po ziemi i czuć szarpnięcie jak szybko zmieniam dwójkę na trójkę.
Aczkolwiek może specyficzny jestem, a ty już napewno:P
Shrek.
-
46. Data: 2015-03-04 23:05:45
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: WildS <f...@n...pl>
On 2015-03-02, abn140 <a...@g...com> wrote:
>
>> --
>> Marek
> chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko
> przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
> cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
> no ale scanii chyba nie kupisz?
>
>
Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes.
Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie
zwalniając poniżej dolnej prędkości.
Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
za nich robi to komputer.
Na szczescie zazwyczaj auta z tym wyposażeniem mają też opcje
automatycznego awaryjnego hamowania jesli odleglosc od poprzedzajacego
pojazdu jest za niska ;>
--
WildS
-
47. Data: 2015-03-05 00:12:04
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 4 Mar 2015 21:25:36 +0100, RoMan Mandziejewicz
<r...@p...pl.invalid> wrote:
> Różni się zdecydowanie. To nie samochód ma rządzić kierowcą a
kierowca
> samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiającego niż jazda automatem,
> który nie może się zdecydować, na którym biegu chce jechać albo
> zmienia bieg podczas dynamicznego pokonywana zakrętów.
Pojeździj takim co umie zmieniać.
--
Marek
-
48. Data: 2015-03-05 00:17:12
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> A ile jest obecnie na rynku modeli w których nie ma możliwości
kupienia ich
> z automatem?
Owszem to problem ale tylko spowodowany przez klientów, którzy u nas
boją się automatów. Spróbujj w USA znaleźć jakikolwiek popularny
model z wersją manualną.
> Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się i
samochód
> jest dla nich złem koniecznym.
> Ale nie zapominaj jednak o tych dla których samochód to
przyjemność, a nie
> tylko udręka :)
Przekładanie biegów przyjemność? :-)
--
Marek
-
49. Data: 2015-03-05 00:29:55
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:54f6fdfb$0$20093$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości
> Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
>>> Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne
>>> zastosowanie (ulatwienie rozruchu zimnego silnika, bo nie ma silniczka
>>> krokowego), ale sprowadza sie do delikatnego uchylenia przepustnicy.
>
>>To chyba jest ssanie ręczne?
>
> Ssanie generalnie ma wzbogacic mieszanke.
> W wielu gaznikach przede wszystkim zamyka dodatkowa przepustnice na
> dolocie powietrza, dzieki czemu rosnie podcisnienie na dyszy i ciagnie
> wiecej benzyny.
> Owszem, w wielu gaznikach dodatkowo uchylalo przepustnice glówna - ale to
> funkcja niejako dodatkowa.
Podejrzewam, że Fast Idle to właśnie ssanie, jeśli ma ułatwiać rozruch
zimnego silnika. Chyba, że tam jest sonda lambda, wtrysk, przepustnica na
lince i tylko i wyłącznie brakuje silniczka krokowego wolnych obrotów. Wtedy
to faktycznie nie jest pełnoprawne ssanie, a proteza silniczka krokowego.
>
> W maluchu akurat bylo inaczej, tzn przynajmniej w pozniejszych modelach -
> przepustnica glowna nie byla ruszana, dzwignia ssania otwierala tylko
> dodatkowy kanal benzyny.
>
--
Pozdrawiam,
yabba
-
50. Data: 2015-03-05 07:41:54
Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisał(a):
> On 2015-03-02, abn140 <a...@g...com> wrote:
>> chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko
>> przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
>> cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
>> no ale scanii chyba nie kupisz?
>>
> Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes.
> Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
> max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
> Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
> którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie
> zwalniając poniżej dolnej prędkości.
Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
90, 90 i 90 ? :-)
> Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
> ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
> za nich robi to komputer.
Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie.
J.