  • 41. Data: 2015-03-04 19:58:33
    Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" <m...@i...pl>
    wrote:
    > Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ?

    Że jest to XIX w. techniczny archaizm? Samochód to narzędzie do
    przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
    udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym się nie
    różni od odpalania silnika na korbę.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2015-03-04 21:13:09
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu środa, 4 marca 2015 19:58:37 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
    > udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym się nie

    Może lepiej będzie się przesiąść na taxi, pociąg, autobus, tramwaj? Tam nawet
    kierownicą nie trzeba kręcić, można swobodnie przez telefon pogadać...

    pozdr
    AA

  • 43. Data: 2015-03-04 21:25:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Wednesday, March 4, 2015, 7:58:33 PM, you wrote:

> [...]
    > przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
    > udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym się nie

    Różni się zdecydowanie. To nie samochód ma rządzić kierowcą a kierowca
    samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiającego niż jazda automatem,
    który nie może się zdecydować, na którym biegu chce jechać albo
    zmienia bieg podczas dynamicznego pokonywana zakrętów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2015-03-04 22:30:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 04 Mar 2015 19:58:33 +0100, Marek napisał(a):

    > Że jest to XIX w. techniczny archaizm?

    A ile jest obecnie na rynku modeli w których nie ma możliwości kupienia ich
    z automatem?

    > Samochód to narzędzie do
    > przemieszczania się w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym
    > udziałem kierowcy.

    Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się i samochód
    jest dla nich złem koniecznym.
    Ale nie zapominaj jednak o tych dla których samochód to przyjemność, a nie
    tylko udręka :)

    Tyle że również nie do końca rozumiem dlaczegu ludzie którzy nie lubią i
    najczęściej jeszcze nie potrafią sami poprawnie zmieniać biegów, mimo
    wszystko kupują samochody z manualną skrzynią biegów.

  • 45. Data: 2015-03-04 22:46:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > najczęściej jeszcze nie potrafią sami poprawnie zmieniać biegów, mimo
    > wszystko kupują samochody z manualną skrzynią biegów.

    Z drugiej strony większość z tych, co mieli okazję popróbować automatów
    deklarują, że za Chiny nie chca wracać do manuali - więc widać
    przyjemniej im w automacie. Żeby nie było - ja do nich nie należę -
    jeżdziłem silnymi automatami, a i tak więcej frajdy sprawia mi manual.
    Może dlatego, że tamte automaty były mocne i "wypasione" więc czy
    jechałeś 50 czy 150 jedne wrażenia. Czyli zero frajdy. Jednak wolę trzeć
    dupą po ziemi i czuć szarpnięcie jak szybko zmieniam dwójkę na trójkę.
    Aczkolwiek może specyficzny jestem, a ty już napewno:P

    Shrek.

  • 46. Data: 2015-03-04 23:05:45
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-03-02, abn140 <a...@g...com> wrote:

    > chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko
    > przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
    > cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
    > no ale scanii chyba nie kupisz?

    Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes.

    Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h,
    max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS.
    Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
    którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie
    zwalniając poniżej dolnej prędkości.

    Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
    ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
    za nich robi to komputer.

    Na szczescie zazwyczaj auta z tym wyposażeniem mają też opcje
    automatycznego awaryjnego hamowania jesli odleglosc od poprzedzajacego
    pojazdu jest za niska ;>

    --
    WildS

  • 47. Data: 2015-03-05 00:12:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    Pojeździj takim co umie zmieniać.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2015-03-05 00:17:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > A ile jest obecnie na rynku modeli w których nie ma możliwości
    kupienia ich
    > z automatem?

    Owszem to problem ale tylko spowodowany przez klientów, którzy u nas
    boją się automatów. Spróbujj w USA znaleźć jakikolwiek popularny
    model z wersją manualną.

    Przekładanie biegów przyjemność? :-)

    --
    Marek

  • 49. Data: 2015-03-05 00:29:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Ssanie generalnie ma wzbogacic mieszanke.
    > W wielu gaznikach przede wszystkim zamyka dodatkowa przepustnice na
    > dolocie powietrza, dzieki czemu rosnie podcisnienie na dyszy i ciagnie
    > wiecej benzyny.
    > Owszem, w wielu gaznikach dodatkowo uchylalo przepustnice glówna - ale to
    > funkcja niejako dodatkowa.

    Podejrzewam, że Fast Idle to właśnie ssanie, jeśli ma ułatwiać rozruch
    zimnego silnika. Chyba, że tam jest sonda lambda, wtrysk, przepustnica na
    lince i tylko i wyłącznie brakuje silniczka krokowego wolnych obrotów. Wtedy
    to faktycznie nie jest pełnoprawne ssanie, a proteza silniczka krokowego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 50. Data: 2015-03-05 07:41:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisał(a):

> [...]
    > Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w
    > którym z rozpędu będzie w stanie dojechać do szczytu wzniesienia nie

    Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
    90, 90 i 90 ? :-)

    > Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców
    > ciężarówek a niemców wyręczają w przypieszaniu gdy są wyprzedzani. Teraz
    > za nich robi to komputer.

    Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie.

    J.