  • 11. Data: 2013-02-02 18:20:52
    Temat: Re: Temperatura obudowy IC
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-02 17:15, Elektrolot pisze:

    > Dzięki. Właśnie przeglądam Fig 23 i wychodzi, że dla 1 cala kwadratowego
    > miedzi na PCB, ?ja zmniejsza się do 50 °C/W.
    > Za bardzo nie rozumiem co to "2 ounce copper"? Chodzi o uncje
    > (jednostkę)? Czy o pole miedzi na dwóch warstwach?

    Wrzuć do googla "1 ounce copper" to dostaniesz
    http://www.daycounter.com/LabBook/PCB-Copper-Thickne
    ss.phtml
    1.4 mils to 35um, a 2.8 mils to 70 um miedzi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2013-02-04 22:33:20
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Elektrolot napisał:
    > Za bardzo nie rozumiem co to "2 ounce copper"? Chodzi o uncje
    > (jednostkę)? Czy o pole miedzi na dwóch warstwach?

    Warstwa miedzi ważąca dwie uncje na powierzchni jednej stopy
    kwadratowej. Daje to około 2.8 mils czyli po naszemu około 70
    mikrometrów - bardzo gruba miedź. Normalnie stosuje się laminaty
    półuncjowe (17.5 mikrometra) i uncjowe (35 mikrometrów), dwuuncjowe to
    tylko w naprawdę ciężko prądowo obciążonych układach - głównie w
    energoelektronice czy końcówkach wzmacniaczy mocy.

    --
    Darek