  • 11. Data: 2013-04-09 17:50:40
    Temat: Re: Temperatura HDD
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message
    news:kjvg0c$tp3$1@speranza.aioe.org...
    > Ale (wbrew pozorom) najgorsze są warunki ,,normalne'' -- gdy komputer
    > znajduje się na zwykłym, drewnianym stole szalejący dysk rozgrzewa się
    > bez trudu do temperatury 55 stopni Celsjusza -- aby zmniejszyć temperaturę,
    > można komputer postawić na jakimś podwyższeniu -- odsunąć od stołu.

    jestes pewien ze nie trzeba mu udroznic radiatora lub doprowadzic wentylator
    do uzytku? 55 stopni to raczej sporo a biorac pod uwage te kilka watow
    ktore wydziela sie na dysku to byle przeciag w obudowie powinien zalatwic
    sprawe...

  • 12. Data: 2013-04-09 19:46:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" kk1d7l$eqs$...@d...me

> [...]
    uzytku? 55 stopni to raczej sporo a biorac pod
    > uwage te kilka watow ktore wydziela sie na dysku to byle przeciag w obudowie

    Gdy odkurzam mieszkanie, odkurzam też notebook -- a odkurzam
    niemal codziennie. Zazwyczaj jest (na AirFlow) nieco ponad
    40 stopni Celsjusza, teraz jest 42. Sam CPU dochodzi często
    do setki, gdy jest mocno obciążony.

    Na dysku są najwyraźniej tylko 2 badblocki oddalone od siebie
    niestety o wiele GB. Oba powstały tam (i wtedy), gdzie były
    używane partycje systemowe z WXP. Na dodatek jeden powstał
    tam, gdzie raczej nie pisałem w czasie noszenia notebooka.
    Błąd objawił się bardzo boleśnie -- nie mogłem zmieniać
    ustawień karty graficznej, przez co miałem utrudniony
    dostęp do ,,nowoczesności XXI'', jaką jest DVBT, do
    której mam dostęp dzięki tunerkowi wpiętemu do USB
    i dużej antenie siatkowej -- w czasie oglądania TV
    komputera nie noszę a ustawień karty graficznej
    nie ruszam bez powodu i tym powodem jest zwykle
    tunerek DVBT. Drugi błąd objawił się trudnościami
    w korzystaniu z dysku.

    ,,Fabryka'' wstawiła dysk WDC o pojemności 250 GB
    z 5400 rpm, teraz jest tutaj Seagate 500 GB z 7200 rpm.
    I ten WDC wytrzymywał wyższą temperaturę niż wytrzymuje ten Seagate.

    Najwyraźniej tez WDC był odporniejszy na uderzenia
    niż Seagate, choć to Seagate z GForsem.

    -=-

    Moim kolejnym kandydatem będzie chyba dysk firmy
    Hitachi -- wcześniejszej rywalki firmy Seagate.

    -=-

    Jak na razie -- najwięcej można utracić w wyniku złego połączenia
    USB na dyskach zewnętrznych łączonych poprzez USB. I nie o to chodzi,
    że mam uszkodzone gniazda w notebooku, bo te jednak są całkiem dobre
    pomimo wielokrotnych uszkodzeń. Gniazda w dyskach (bardzo delikatnie
    używane) są zbyt słabe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2013-04-09 20:04:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > No to tu masz 60 stopni otoczenia, czyli wewnątrz na pewno więcej
    > wytrzymuje
    r/travelstar-z5k500

    > Fajnie -- tak żeby jeszcze miał zwyczajne wymiary i niską cenę oraz
    > 7200 rpm.

    Ja pierdziele... może napisz wszystko co potrzebujesz a nie tak kawałkami
    Tu masz 7200
    http://www.hgst.com/internal-drives/mobile/travelsta
    r/travelstar-z7k500
    a jak za cienki to
    http://www.hgst.com/travelstar-7k1000
    jak za pojemny to
    http://www.hgst.com/internal-drives/mobile/travelsta
    r/travelstar-7k750

    Ceny są jak najbardziej normalne

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2013-04-09 20:13:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 51645839$0$1251$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    r/travelstar-z5k500

    > Ja pierdziele... może napisz wszystko co potrzebujesz a nie tak kawałkami

    Widzę, że jesteś zwolennikiem Hitachi.
    Moje potrzeby są prozaiczne -- poezją niech zajmą się inni?... ;)

    () 2.5 cala w normalnych wymiarach (9.5 mm wysokości)
    () duża pojemność (chyba granicą jest obecnie 1 TB
    dla tej wysokości)
    () niska cena (tak do 3 stów za 1 TB)
    () odporność na uderzenia i na temperaturę
    wyższą niż 55 stopni Celsjusza, choć rzecz
    jasna temperatura jest zależna od poboru mocy
    () duża szybkość i krótki czas dostępu, czyli raczej 7200 rpm
    () możliwie jak najcichsza praca

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2013-04-09 21:32:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "Irokez" 51645839$0$1251$6...@n...neostrada.pl

    r/travelstar-z7k500
    r/travelstar-7k750

    > Widzę, że jesteś zwolennikiem Hitachi.

    Nie jestem zwolennikiem Hitachi, tylko wpadłem tam na początku jak
    chciałeś wysokotemperaturowy.
    Potem stwierdziłeś, że wersja Industrial Cię nie interesuje, więc nie
    chcesz w końcu odpornego na temperatury.
    No to jak już zrezygnowałeś z większego bezpieczeństwa danych na rzecz
    kasy, bo jest więcej warta niż dane, to wpadłem tam po prostu w to co
    jest i ma te 60 stopni, co jest większe niż podane przez Cię 55.

    Samsung już nie robi dysków.
    Seagate ma też 60 stopni:
    http://www.seagate.com/files/staticfiles/docs/pdf/pl
    -PL/datasheet/disc/momentus-family-ds1701.7-1109-pl.
    pdf
    WD Black też:
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=790
    Toshiba deklaruje 55 stopni.

    Na aledrogo Hitachi 7K1000 1TB widzę za 285 zeta więc się mieścisz.
    Reszta jest drożej.
    *
    *

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2013-04-09 23:55:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 51646cbe$0$1246$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    jest więcej warta niż dane, to wpadłem tam po
    > prostu w to co jest i ma te 60 stopni, co jest większe niż podane przez Cię 55.

    Tak -- jest większe niż podane przeze mnie 55.

    > Samsung już nie robi dysków.

    Chyba kupił go Seagate.

    > Seagate ma też 60 stopni:

    Zatem być może mój Seagate nie uległ przegrzaniu.
    Może nawet by uznano reklamację. :) Za jakiś czas
    być może zrobię wreszcie porządki i skopiuję cały
    dysk, aby się nim zabawić i być może jakoś te dwa
    sektory przestaną mi przeszkadzać zupełnie.

    > http://www.seagate.com/files/staticfiles/docs/pdf/pl
    -PL/datasheet/disc/momentus-family-ds1701.7-1109-pl.
    pdf

    Nie ma tu nic o pojemności 1 TB. Poza tym lubię Seagate za
    co? Za to, że ma jakieś sensowne opisanie swoich dysków.
    Dlaczego więc mam nie lubić Hitachi, skoro też jakoś
    rozsądnie sklasyfikował/skatalogował/opisał swoje dyski?

    > WD Black też:
    > http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=790

    Czarne [jak smoła czy jak diabeł?] dyski WD są ponoć bardzo mocne.

    > Toshiba deklaruje 55 stopni.

    Toshiba u mnie ma przechlapane na amen.

    > Na aledrogo Hitachi 7K1000 1TB widzę za 285 zeta więc się mieścisz. Reszta jest
    drożej.

    I taka cena mi odpowiada. Wiesz, co jest najgorsze w tych
    dyskach? Interfejsy typu USB2 -- cały dysk trzeba kopiować
    pół dnia bez przesady. A trzeba, bo (jak zauważyłeś) dane
    są droższe od dysków.

    -=-

    Na razie stawiam na wewnętrzny dysk Hitachi o pojemności 1 TB
    oraz na zewnętrzny dysk WD o pojemności 2 TB, choć na razie tego
    zewnętrznego nie będę kupował, bo po prostu nie będzie mi potrzebny.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-04-12 01:35:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kjvg0c$tp3$...@s...aioe.org

    > Notebook ma raptem:

    > () jedno widoczne gołym okiem pęknięcie obudowy
    > () zalaną wewnątrz matrycę
    > () choć pourazowe, to jednak nadal sprawne gniazdka USB
    > () klawiaturę niemal cała, jeno spacja jest zszywana
    > () akumulator wytrzymujący kilka minut
    > () słabiuteńką kartę grafiki; oddzielną, dedykowaną,
    > Ati/Radeon/AMD, ale słabiuteńką
    > () 2 GiB RAMki DDR2

    () często po wielu godzinach używania notebooka
    z wyłączoną matrycą, matryca nie chce świecić
    i jedynym rozwiązaniem obok wielokrotnego
    zamykania i otwierania pokrywy jest restart,
    a to może skutkować awariami zapisu; właśnie
    po takim twardym restarcie utraciłem plik
    rejestrowy -- System; można w ciemno próbować
    zamykać system, można też dopatrywać się tego,
    co jest wyświetlane pomimo braku podświetlania

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'