  • 11. Data: 2024-05-21 19:47:10
    Temat: Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 21.05.2024 o 11:03, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > się dobrze odczyta to uzna, że nic nie trzeba robić.
    >
    > Pomęczyłem się więc jeszcze kilka razy i zadziałało. Teraz już nie
    > miałem problemu z włączeniem więc jeszcze kilkanaście razy kazałem mu
    > wgrać soft. Możliwe, że nie miało to już żadnego skutku bo zawsze
    > uznawał, że nie ma nic do zrobienia, ale jeśli ta komórka jest słabsza
    > to może choć raz się źle odczytała i zostało nadgrane....
    >
    > Od 2 tygodni zdarza się, że telewizor muszę kilka razy włączyć, zanim
    > zaskoczy. Na jakiejś karcie SD mam ten wsad. Tylko jak się to robiło....
    > Czy sama obecność w gniazdku USB wystarczała....
    Wg mnie kondensatory w zasilaczu masz do wymiany, sąsiadowi tak samo
    samsung sie zachowywał aż sie nie włączył, wymieniłem mu kondensatory i
    już kolejny rok działa jak nowy.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2024-05-21 19:49:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Trochę obok tematu, ale co do wsadu.
    > Dziwnym zbiegiem okoliczności do drukarki 3D włożyłem kartę i
    > przypadkowo był na niej plik z rozszerzeniem (zip?), które drukarka
    > (Ender 3) uznała jako wsad do niej. I już nie uruchomiła się.
    > Załapałem co się stało dopiero jak kupiłem nową płytę, bo myślałem, że
    > stara się uszkodziła.

    Bootloader nie miał żadnej kontroli co wgrywa, typowe dla chinoli,
    podobnie zdarza się z dekoderami DVBT, trzeba uważać co jest na penie.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2024-05-21 21:31:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1kwzzv8acvj5d.fwrglnq17s4e$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Zasilacz do wzmacniacza?

    kondensatory pomiędzy L N i masą przeciekaja może.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 14. Data: 2024-05-21 21:52:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > (Ender 3) uznała jako wsad do niej. I już nie uruchomiła się.
    > Załapałem co się stało dopiero jak kupiłem nową płytę, bo myślałem, że

    To bardzo, bardzo źle świadczy o autorze jej oprogramowania. Wsad
    powinien mieć podpis, bez którego się nie 'wsadzi'.
    P.G.

  • 15. Data: 2024-05-21 21:56:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-05-21 o 19:47, Janusz pisze:
    > Wg mnie kondensatory w zasilaczu masz do wymiany, sąsiadowi tak samo
    > samsung sie zachowywał aż sie nie włączył, wymieniłem mu kondensatory i
    > już kolejny rok działa jak nowy.

    Bardzo możliwe, ale jednak dwa razy przyczyną dokładnie takich samych
    objawów był flash.
    P.G.

  • 16. Data: 2024-05-22 00:36:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.05.2024 o 21:56, Piotr Gałka pisze:

    > Bardzo możliwe, ale jednak dwa razy przyczyną dokładnie takich samych
    > objawów był flash.

    I tak i nie :) Prawdopodobnie nie wiesz, że kondensatory mają to do
    siebie, że zimne/wyschnięte...nie działają. Wystarczy jednak kilka prób
    "odpalenia" żeby się zagrzały...takie próby są podczas wgrywania firmware :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2024-05-22 00:50:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.05.2024 o 10:59, Atlantis pisze:
    > Telewizor (Thomson 24HD3206) używany przez moich rodziców jakiś czas
    > temu przestał odbierać kanały telewizji naziemnej. Ponieważ zbiegło się
    > to mniej-więcej w czasie z przejściem na DVB-T2 rodzice uznali, że
    > właśnie tutaj leży przyczyna. Nie dawało mi to jednak spokoju, bo:
    > 1. TVP przynajmniej jeszcze przez jakiś czas nadawało w starym systemie.

    Skąd pewność że MUX, który nadawał w starym systemie, był odbierany z
    anteny?

    > 2. Jestem prawie pewien, że jakiś czas wcześniej widziałem jak ten
    > telewizor odbierał kanał testowy. Specyfikacje z internetu wspominają
    > zresztą o obsłudzie DVB-T2.

    Kanał testowy był "zjebany" był wyświetlany ale nie był nadawany według
    DVB-T2. Na ten myk złapało się wielu a później byli zdziwieni :)

    Na początek sprawdziłbym napięcia na zasilaczu według schematu :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2024-05-22 08:30:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 May 2024 00:36:27 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > I tak i nie :) Prawdopodobnie nie wiesz, że kondensatory mają to do
    > siebie, że zimne/wyschnięte...nie działają. Wystarczy jednak kilka prób
    > "odpalenia" żeby się zagrzały...takie próby są podczas wgrywania firmware :)

    W moim starym Samsungu na odwrót: jak jest ciepło, to nie odpala.
    A że jest w domu u rodziców, gdzie jestem tylko "przez chwilę" kilka razy
    do roku, to go nie rozkręcałem i elektrolitów nie wymieniałem.
    Wymrażam okolice zasilacza z zewnątrz "powietrzem" w sprayu lejąc płyn na
    obudowę i po kilkunastu sekundach włączam, działa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2024-05-22 20:53:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.05.2024 o 21:52, Piotr Gałka pisze:

    > To bardzo, bardzo źle świadczy o autorze jej oprogramowania. Wsad
    > powinien mieć podpis, bez którego się nie 'wsadzi'.

    Ale, że tylko oprogramowanie konkretnego autora? To tak właśnie być nie
    powinno. Szczególnie że mowa o drukarce open hardware.

  • 20. Data: 2024-05-22 21:07:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.05.2024 o 08:30, Adam pisze:

> [...]
    > Wymrażam okolice zasilacza z zewnątrz "powietrzem" w sprayu lejąc płyn na
    > obudowę i po kilkunastu sekundach włączam, działa.

    Starzy elektronicy "wią" (wiedzą), że na ciepło/zimno sprawdza się stan
    elektrolitów, bo nie wszystkie trzeba wymieniać więc podgrzewają (może
    być lutownica) lub oziębiają. Mam taki zasilacz do Della 170W i tam
    siedzi eprom, który jest walnięty (kondzie wymieniłem). Jak zasilacz
    jest zimny, to wszystko ok. Jak jest ciepły i go odłączę podłączę, to
    Dell wywala komunikat że nie rozpoznaje zasilacza i nie ładuje baterii
    oraz zwalnia procka :) Tak się czasem dzieje, kiedy na chwilę energetyka
    wyłączy napięcie. Wtedy zasilacz ląduje w zamrażalniku na 15 min i po
    wyjęciu bangla dalej :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>