  • 11. Data: 2010-06-22 14:04:18
    Temat: Re: Telekonwerter do Pętaksa.
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 14:08:55 +0200, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Ja wiem czy ekstremalne, było by miło gdybym miał 2 razy powiększony
    > obraz (po przekątnej) w stosunku do tej 300. Ile to by musiało być?
    > Jakości ma starczyć na 10x15.

    Na 10x15? Wyciac srodkowe 1000x1500 pikseli. (ewentualnie wiecej,
    odpowiednio do tego na czym robisz odbitki/wydruki).
    Chyba ze juz to praktykujesz? :-)

    Zakladam, ze posiadane szklo jest ostre w srodku :-)

    Mi się z okazji tego, ze matryce maja obecnie min. 12mpix nie chce nosic
    tele/superzooma, bo ,,tele'' na wuwę/male odbitki mozna spokojnie uzyskac
    kadrujac.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 12. Data: 2010-06-22 14:35:46
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@h...ck.polsl.pl>,
    Michal Tyrala nabazgrał:

    > Na 10x15? Wyciac srodkowe 1000x1500 pikseli. (ewentualnie wiecej,
    > odpowiednio do tego na czym robisz odbitki/wydruki).
    > Chyba ze juz to praktykujesz? :-)
    >
    > Zakladam, ze posiadane szklo jest ostre w srodku :-)

    A co z filtrem AA, który rozmywa obraz na kilka pikseli średnicy?
    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie

  • 13. Data: 2010-06-23 18:29:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    Zakladam, ze posiadane szklo jest ostre w srodku :-)

    > A co z filtrem AA, który rozmywa obraz na kilka pikseli średnicy?

    Wywalić, albo kupić aparat, który ma słaby wbudowany filtr AA (Pentax
    K110D, Pentax K100D, pewnie Nikon D40. O innych się nie wypowiem. W K7
    jeszcze mory nie zauważyłem, ale też jej nie szukałem).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 14. Data: 2010-06-23 20:36:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 22 Jun 2010 14:35:46 GMT, l...@l...localdomain wrote:

    > A co z filtrem AA, który rozmywa obraz na kilka pikseli średnicy?

    Praktyk, czy teoretyk?

    W 450D, jak i w E-PL1 kadruje (do zastosowan j/w) zamiast targac tele.
    Na obrazek na wuwe czy na niewielkie odbitki wystarcza spokojnie.

    Chyba ze Pentax ma az tak silny filtr AA ze 10x15 skadrowane ze srodka
    jest do d*? Choc raczej w to nie wierze...

    W to ze kadrowanie (z przymknieciem) da gorszy efekt niz zapinanie TC do
    amatorskiego zooma, tez raczej nie...

    PS. 0.2mm otworek na srednim (6x6) wyglada ostro odbity na 10x10cm, wiec
    zostawilbym te filozofie gdzies na boku :-) Nie to medium...

  • 15. Data: 2010-06-24 11:24:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 14:04:18 +0000 (UTC), Michal Tyrala
    <w...@b...com.pl> wrote:

> [...]
    >tele/superzooma, bo ,,tele'' na wuwę/male odbitki mozna spokojnie uzyskac

    Ale ja mam dość mało zapasu, z 6MP robię odbitki normalnie 10x15 w
    400dpi, bo tyle ma maszyna, no i czasami ,,zoomuję'' zchodząc do
    okolic 300 dpi. Specjalnie niżej nie, bo już zaczyna być widać, że
    obraz jest nieco rozmyty. Na dodatek muszę mieć i tak trochę zapasu,
    bo kiedyś w popiechu wyczyściłem sobie matrycę aż za bardzo. Niekiedy
    więc muszę kropować z automatu, bo rysy nie wyretuszuję albo będzie za
    bardzo widoczna.
    Niby 300 mm to dużo, ale szalałem kiedyś w motylarni i jednak musiałem
    się schylać (a nie lubię tego, po tracę tę przewagę nad resztą ludzi,
    że mi nikt widoku nie zasłania ;)) bo te motylki wychodziły mi za
    małe. A i owszem, szalał tam właściciel jakiejś siedemdziesiątki, ale
    on to musiał prawie się z tymi motylkami ,,całować''.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 16. Data: 2010-06-24 18:49:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2010 13:24:02 +0200, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Ale ja mam dość mało zapasu, z 6MP robię odbitki normalnie 10x15 w
    [...]

    No to faktycznie z kadrowaniem nie porządzisz... :(

    pozdrawiam,