  • 1. Data: 2009-12-01 16:27:49
    Temat: Telefon "tekstowy"
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Witam

    Szukam telefonu, który oprócz dzwonienia i SMSowania posłuży jako
    czytnik e-bookow. Obecnie do tego celu (e-booki)służy dzielnie Nokia
    770, ale ta swoje najlepsze lata ma już za sobą, poza tym kiesko radzi
    sobie z PDFami. Chciałem wykorzystać możliwość wymiany telefonu w Erze i
    wsiąść coś co będzie się sprawdzało w takim zastosowaniu.
    Szukam telefonu, który nie będzie miał problemu z dużymi plikami PDF,
    rtf, doc czy jar. Ja z "tematu GSM" jestem zielony jak trawa na wiosne,
    więc o pomoc proszę szacowne grono.
    Znajdzie się coś takiego, co nie będzie kosztowało 1000 pln i pożyje na
    baterii dłużej niż 2 dni?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 2. Data: 2009-12-01 17:47:21
    Temat: Re: Telefon "tekstowy"
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Nathan pisze:
> [...]
    > więc o pomoc proszę szacowne grono.
    > Znajdzie się coś takiego, co nie będzie kosztowało 1000 pln i pożyje na

    ja duzo czytam, (szczególnie w poczekalniach lekarzy :( ) i do eboków
    wystarczy naprawdę cokolwiek. obojętnie czy mam ekran 2.5cala -
    kwadrat(i780) 2.4 cala prostokąt (sxg75) 2.8cala w etenie x500+ czy
    pawie 3 cale w Omni. JEdnak do czytania PDfów zrobionych z obrazków
    najlepiej nadawał sie etenx500+ bo miał najwyższą rozdzielczość.
    Natomiast o pracy na duzych plikach, wyszukiwaniu - zapomnij. tzn
    zrobisz co zechcesz, ale pracą ja bym tego nie nazwał. kolejna rzecz,
    czytniki eboków potrafią bardzo wiele.. czytniki pdf - raczej tylko
    wyświetlać, i to nie zawsze dobrze. Czasem nawet trzeba "suwać" (prawo
    lewo) dokumentem zeby go przeczytać. Być moze są lepsze programy do
    pdfów - ja nie znalazłem i jak widze "zeskanowaną" ksiażke do formatu
    pdf- odrzucam.
    Co do baterii- niema siły im wiekszy ekran - tym szybciej zniknie. ja
    akurat problemu z ebokami na i780 niemem, bo raz ze ekran mały - wiec
    oszczędny, dwa w zestawie 2 baterie! Natomiast w stanie czuwania, bez
    rozmów to każdy telefon wytrzyma 2 dni.....
    Reasumujac - do PDF- jak najwieksza rozdzielczość i jak najwiekszy
    ekran. Ze staroci eten x500+, toshiba g800, moze Omnia - sprawdź czy
    wystarczy. z nowości.. gsmarena.com+allegro.pl
    ToMasz

  • 3. Data: 2009-12-01 21:58:32
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > ekran. Ze staroci eten x500+, toshiba g800, moze Omnia - sprawdź czy
    > wystarczy. z nowości.. gsmarena.com+allegro.pl
    miało być toshiba g900

  • 4. Data: 2009-12-02 06:41:30
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    To moze Nokia e52 kupiona na allegro za 800zł

    do tegoprzedluzenie umowy w erze bez teleofnu, nie jak by nie patrzec
    opcja z telefonem jest niekorzystna

    przykladowa oferta w erze jaka dostalem to

    za 55zł 300minut do wszyskich sieci + 2000minut to 2 wybranych numerow,
    + te dwa numery w erze miedzy soba dzwonia za darmo

    to samo z telefonem e52 zaoferowali m
    za telefon 899zł:) i za 50zł 170minut

    dlugo sie nie musialem zastanawiac co wybrac

  • 5. Data: 2009-12-02 13:07:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl>
    > ja duzo czytam, (szczególnie w poczekalniach lekarzy :( ) i do
    > eboków
    > wystarczy naprawdę cokolwiek. obojętnie czy mam ekran 2.5cala -

    Jednak im wiekszy ekran tym lepiej, a i z czytaniem PDF to juz
    cokolwiek sobie nie poradzi.

    IMO - najwazniejsze zeby mial karte pamieci, z dogodnym gniazdem
    lub szybkim USB.
    Przestawilem sie na audiobooki :-)

    P.S. jest cos w javie do czytania pdf ?

    J.

  • 6. Data: 2009-12-02 17:26:37
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Nathan pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam telefonu, który oprócz dzwonienia i SMSowania posłuży jako
    > czytnik e-bookow.

    [ciach]

    Zaiste kiepsko to wszystko wygląda. Dziękuje za opinie i rady.