    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Telefon "tekstowy"
    Date: Tue, 01 Dec 2009 18:47:21 +0100

    Nathan pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam telefonu, który oprócz dzwonienia i SMSowania posłuży jako
    > czytnik e-bookow. Obecnie do tego celu (e-booki)służy dzielnie Nokia
    > 770, ale ta swoje najlepsze lata ma już za sobą, poza tym kiesko radzi
    > sobie z PDFami. Chciałem wykorzystać możliwość wymiany telefonu w Erze i
    > wsiąść coś co będzie się sprawdzało w takim zastosowaniu.
    > Szukam telefonu, który nie będzie miał problemu z dużymi plikami PDF,
    > rtf, doc czy jar. Ja z "tematu GSM" jestem zielony jak trawa na wiosne,
    > więc o pomoc proszę szacowne grono.
> [...]
    ja duzo czytam, (szczególnie w poczekalniach lekarzy :( ) i do eboków
    wystarczy naprawdę cokolwiek. obojętnie czy mam ekran 2.5cala -
    kwadrat(i780) 2.4 cala prostokąt (sxg75) 2.8cala w etenie x500+ czy
    pawie 3 cale w Omni. JEdnak do czytania PDfów zrobionych z obrazków
    najlepiej nadawał sie etenx500+ bo miał najwyższą rozdzielczość.
    Natomiast o pracy na duzych plikach, wyszukiwaniu - zapomnij. tzn
    zrobisz co zechcesz, ale pracą ja bym tego nie nazwał. kolejna rzecz,
    czytniki eboków potrafią bardzo wiele.. czytniki pdf - raczej tylko
    wyświetlać, i to nie zawsze dobrze. Czasem nawet trzeba "suwać" (prawo
    lewo) dokumentem zeby go przeczytać. Być moze są lepsze programy do
    pdfów - ja nie znalazłem i jak widze "zeskanowaną" ksiażke do formatu
    pdf- odrzucam.
    Co do baterii- niema siły im wiekszy ekran - tym szybciej zniknie. ja
    akurat problemu z ebokami na i780 niemem, bo raz ze ekran mały - wiec
    oszczędny, dwa w zestawie 2 baterie! Natomiast w stanie czuwania, bez
    rozmów to każdy telefon wytrzyma 2 dni.....
    Reasumujac - do PDF- jak najwieksza rozdzielczość i jak najwiekszy
    ekran. Ze staroci eten x500+, toshiba g800, moze Omnia - sprawdź czy
    wystarczy. z nowości.. gsmarena.com+allegro.pl
    ToMasz