eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTechnika jazdy samochodem osobowym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 51. Data: 2012-01-15 23:19:54
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>


    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:jespad$37n$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >> news:jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl...
    >>> W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:
    >>>
    >>>> tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
    >>>> hamowanie przerywane niszczy samochod
    >>>> a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
    >>> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
    >>> dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
    >>> czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
    >>
    >> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >
    > Silniki dwusuwowe?
    >
    >> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >
    > To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

    wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html


  • 52. Data: 2012-01-16 01:12:14
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >> Silniki dwusuwowe?
    >>
    >>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>
    >> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >
    > wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    > http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

    Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
    praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
    ktore oszczedne nie byly.

    Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
    dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

    J.


  • 53. Data: 2012-01-16 08:36:22
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
    >
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > news:jespad$37n$1@mx1.internetia.pl...
    >> W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:
    >>>
    >>> Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >>> news:jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl...
    >>>> W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:
    >>>>
    >>>>> tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
    >>>>> hamowanie przerywane niszczy samochod
    >>>>> a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
    >>>> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
    >>>> dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
    >>>> czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
    >>>
    >>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >>
    >> Silniki dwusuwowe?
    >>
    >>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>
    >> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >
    > wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    > http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

    Jak widzę nie wystarczyły, praktyka przeczy temu co napisałeś
    wcześniej.




  • 54. Data: 2012-01-16 09:08:26
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-16 01:12, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
    >> Użytkownik "Artur Maśląg"<f...@p...com> napisał w wiadomości
    >>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >>> Silniki dwusuwowe?
    >>>
    >>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>>
    >>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >>
    >> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    >> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
    >
    > Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
    > praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
    > ktore oszczedne nie byly.

    Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
    potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
    spożyciu nie wspomnę. :)

    > Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
    > dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

    Jest trochę konstrukcji, które w zamyśle mają przewyższać konstrukcje
    czterosuwowe (mniej palić - sprawność, być mniej skomplikowane, lżejsze
    itd.) ale coś im ciężko idzie. Zobaczymy co przyniesie czas
    i kolejne normy Euro ;)





  • 55. Data: 2012-01-16 10:36:35
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-13 21:27, Maciek wrote:
    > Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:31:50 +0100, J.F napisał(a):
    >
    >> Raz mi sie zdarzyla mgla, czy moze raczej chmura, z widocznoscia
    >> ponizej 5 metrow.
    >
    > W tym roku trafilem na takie warunki, ze musialem otworzyc okno, wystawic
    > leb i tak sie turlac. Gesta mgla, marznaca na szybie, widocznosc 2-3 metry.
    > 2 kilometry jechalem chyba z 15 minut.

    Dla mnie hitem był zjazd zimą do Limanowej po serpentynach (nie trasą
    wyścigu górskiego :-), gdzie "pilot", wystawił głowę przez szybę i
    nawigował lewo-prawo wypatrując bocznej zaspy :-)))

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 56. Data: 2012-01-16 10:38:48
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-13 21:42, to wrote:
    > begin Krzysiek Kielczewski
    >
    >> Pół godziny to Twój pomysł.
    >
    > Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.

    ROTFL :-) jak będę miał siłe, to nagram film z odśnieżania... po
    zakończeniu (2-5 minut) temperatura silnika jest w połowie niebieskiego
    pola (20-30C)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 57. Data: 2012-01-16 10:50:16
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-15 21:36, J.F. wrote:
    > Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a):
    >> Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a):
    >>> Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-)
    <...>
    >> A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :)
    >
    > Kartagine, Imperium Rzymskie, a teraz statek :-)
    > http://www.orange.pl/kid,4000000151,id,4002027708,ti
    tle,Wlochy-wielu-zaginionych-po-awarii-statku,articl
    e.html

    ROTFL :-)))

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 58. Data: 2012-01-16 10:54:52
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    a tak prawie na temat: a masz moze dostep/znasz jakies filmiki ktore
    ucza podobnych zachowan ale bez bledow opisanych w watkach?
    szukam czegos dobrego do podszkolenia zony.


  • 59. Data: 2012-01-16 11:13:20
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
    On 2012-01-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Tak prawde mowiac - lato bylo.
    >> Nie wiem, moze i syrenke trzeba bylo i latem rozgrzewac.

    >Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika
    >rano: latem z 15', w zimie -15/0. Czyli mamy 85' różnicy i 100/115'
    >stopni różnicy. IMO rozgrzewać i latem (acz krócej)

    Sam sie rozgrzewa :-)
    Zima to owszem - gaznikowce zanim sie rozgrzaly to i gorzej chodzily i
    ssaniem trzeba bylo operowac. Latem nie bylo tego problemu, aczkolwiek
    jezdzilem 104 a nie 103.

    J.


  • 60. Data: 2012-01-16 11:31:53
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika
    >>rano: latem z 15', w zimie -15/0. Czyli mamy 85' różnicy i 100/115'
    >>stopni różnicy. IMO rozgrzewać i latem (acz krócej)
    >
    > Sam sie rozgrzewa :-)
    > Zima to owszem - gaznikowce zanim sie rozgrzaly to i gorzej chodzily i
    > ssaniem trzeba bylo operowac.

    Teraz elektronika operuje. IMO istotniejsza jest kwestia smarownia, a
    nie samego spalania.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: