-
41. Data: 2013-09-14 22:20:19
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>
>>> nie chce małego typu matiz bo nie widze sensu w posiadaniu małego na
>>> benzyne skoro moge miec za porównywalne pieniadze wiekszy na gaz.
>>
>> Do pracy, dla kobiety ? Może SUVa jej kup i niech się toczy 20/h
>> czekając na każdym przystanku za autobusem. :-)
>>
>> Tak czy siak, oszczędzisz 10 tys po kilku latach.
>>
> Nie rozumiem. SUVem nie da sie zmienic pasa?
Nie wiem, zauważyłem tylko że co SUV to jakieś opory w jeżdżeniu. Ostatnio
jakaś ofiara jadąc 20/h na łuku hamowała. Myślisz, że to błąd konstrukcyjny
samochodu ?
-
42. Data: 2013-09-26 08:50:28
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: Marek <m...@g...pl>
On 14.09.2013 17:00, Budzik wrote:
> Osobnik posiadający mail n...@s...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>> Zużycie 5l/100km
>>>
>>> Poprosze konkretne propozycje samochodów, które tyle palą.
>>>
>> Toyota Aygo. I to po mieście, bo w trasie z prędkością do 100 km 4 ...4,5
>
> No tak, tylko ze to nie jest samochód wielkości fabii lub wiekszy :)
>
Nic wielkosc Fabii nie pali 5l. I po temacie.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
43. Data: 2013-09-26 10:25:51
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>>> Zużycie 5l/100km
>>>>
>>>> Poprosze konkretne propozycje samochodów, które tyle palą.
>>>>
>>> Toyota Aygo. I to po mieście, bo w trasie z prędkością do 100 km 4
>>> ...4,5
>>
>> No tak, tylko ze to nie jest samochód wielkości fabii lub wiekszy :)
>>
> Nic wielkosc Fabii nie pali 5l. I po temacie.
>
No ale ja tego nie oczekuję.
Ma być tanio.
Wiec moze palic i 8l gazu...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.
-
44. Data: 2013-09-26 11:15:52
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: Marek <m...@g...pl>
> No ale ja tego nie oczekuję.
> Ma być tanio.
> Wiec moze palic i 8l gazu...
>
To moge z czystym sumeiniem polecic oplowski lub fiatowski benzyniak.
One lubia LPG.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
45. Data: 2013-09-26 16:46:53
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim
> odcinku co następuje:
>
>>>>>> Zużycie 5l/100km
>>>>>
>>>>> Poprosze konkretne propozycje samochodów, które tyle palą.
>>>>>
>>>> Toyota Aygo. I to po mieście, bo w trasie z prędkością do 100 km 4
>>>> ...4,5
>>>
>>> No tak, tylko ze to nie jest samochód wielkości fabii lub wiekszy :)
>>>
>> Nic wielkosc Fabii nie pali 5l. I po temacie.
>>
> No ale ja tego nie oczekuję.
> Ma być tanio.
> Wiec moze palic i 8l gazu...
8 to będzie, ale benzyny.
Gazu +20%.
-
46. Data: 2013-09-30 14:56:46
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: Marek <m...@g...pl>
> 8 to będzie, ale benzyny.
> Gazu +20%.
Urbanlegend - nowa i wyregulowany instalacja pali podobnie.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
47. Data: 2013-09-30 17:18:31
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l2bsel$42h$...@s...aioe.org...
>> 8 to będzie, ale benzyny.
>> Gazu +20%.
> Urbanlegend - nowa i wyregulowany instalacja pali podobnie.
Bzdura.
Fizyki nie oszukasz.
Tzn. da się wyregulować źle, tak żeby spalał podobne ilości na litry, ale
kosztem osiągów/silnika, żeby wyrównać parametry benzyny, gazu trzeba więcej
w przeliczeniu na litry.
-
48. Data: 2013-09-30 17:20:41
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: Marek <m...@g...pl>
> Bzdura.
> Fizyki nie oszukasz.
> Tzn. da się wyregulować źle, tak żeby spalał podobne ilości na litry,
> ale kosztem osiągów/silnika, żeby wyrównać parametry benzyny, gazu
> trzeba więcej w przeliczeniu na litry.
>
Jak zwykle nie bede z Toba prowadzil dyskusji.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
49. Data: 2013-09-30 17:50:19
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l2c4sf$u62$...@s...aioe.org...
>> Bzdura.
>> Fizyki nie oszukasz.
>> Tzn. da się wyregulować źle, tak żeby spalał podobne ilości na litry,
>> ale kosztem osiągów/silnika, żeby wyrównać parametry benzyny, gazu
>> trzeba więcej w przeliczeniu na litry.
>>
> Jak zwykle nie bede z Toba prowadzil dyskusji.
Słusznie, po co się nadal masz popisywać niewiedzą.
Ale zawsze możesz ją uzupełnić, google Twoim przyjacielem.
Jeden z pierwszych wyników:
http://blog-silnika.blogspot.com/2010/12/lpg-osiagi-
zuzycie-paliwa.html
log Silnika
środa, 22 grudnia 2010
LPG: osiągi, zużycie paliwa
Dane pochodzą z tej tabeli.
LPG benzyna
Gęstość [kg/dm3] 0,54 0,74 - 0,76
Wartość opałowa [MJ/kg] 46,1 42,5 - 45
Wartość opałowa mieszanki stechiometrycznej [MJ/m3] 3,66 3,70
Liczba oktanowa 115 95 - 98
Zapotrzebowanie powietrza [kg pow./kg pal.] 15,7 14,7 - 15
Zużycie paliwa
Widzimy, że wartość opałowa LPG (46 MJ/kg) jest nieco wyższa niż benzyny.
Problem w tym, że tankujemy litry, a nie kilogramy. Należy uwzględnić
gęstość.
LPG
46 MJ/kg * 0,54 kg/dm3 = 24,8 MJ/dm3
Benzyna
44 MJ/kg * 0,75 kg/dm3 = 33,8 MJ/dm3
Przykład:
Silnik przy spaleniu 6 litrów benzyny wygeneruje 6 dm3 * 33,8 MJ/dm3= 202,8
MJ energii.
Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 =
8,2 dm3 LPG.
-
50. Data: 2013-10-03 13:08:54
Temat: Re: Tanie na gaz
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-09-30 17:50, Cavallino pisze:
> Silnik przy spaleniu 6 litrów benzyny wygeneruje 6 dm3 * 33,8 MJ/dm3= 202,8 MJ
energii.
> Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 = 8,2 dm3
LPG.
To przy założeniu idealnego spalania, ale paliwa nie muszą się spalać dokładnie tak
samo.
Poza tym nie chodzi o wydzielenie identycznej energii cieplnej, tylko wyprodukowanie
równej
energii mechanicznej. Więc jeszcze powinieneś uwzględnić sprawność przemiany energii
cieplnej
na mechaniczną, która wcale nie musi być identyczna (np. inna liczba oktanowa -> inne
przyspieszenie
zapłonu, jeśli jest adaptacja lub wariator).
Generalnie w tej dziedzinie LPG ma lekką przewagę i wzrost spalania wynosi nieco
mniej, niż sugerują liczby powyżej.
No i jest jeszcze efekt niższej mocy maksymalnej na LPG, bo są takie momenty że
wciskasz gaz w podłogę,
i wtedy działa już rozumowanie "ile musi spalić LPG aby moc była taka sama", bo nie
będzie taka sama.
Pojedziesz wolniej, spokojniej, niektórych manewrów nie podejmiesz. Tak, jakbyś sobie
zamontował
zwężkę w dolocie albo cegłę pod pedał - też zaoszczędzisz...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.