  • 41. Data: 2013-09-14 22:20:19
    Temat: Re: Tanie na gaz
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie rozumiem. SUVem nie da sie zmienic pasa?

    Nie wiem, zauważyłem tylko że co SUV to jakieś opory w jeżdżeniu. Ostatnio
    jakaś ofiara jadąc 20/h na łuku hamowała. Myślisz, że to błąd konstrukcyjny
    samochodu ?

  • 42. Data: 2013-09-26 08:50:28
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 14.09.2013 17:00, Budzik wrote:

    > No tak, tylko ze to nie jest samochód wielkości fabii lub wiekszy :)

    Nic wielkosc Fabii nie pali 5l. I po temacie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 43. Data: 2013-09-26 10:25:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nic wielkosc Fabii nie pali 5l. I po temacie.

    No ale ja tego nie oczekuję.
    Ma być tanio.
    Wiec moze palic i 8l gazu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 44. Data: 2013-09-26 11:15:52
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > No ale ja tego nie oczekuję.
    > Ma być tanio.
    > Wiec moze palic i 8l gazu...

    To moge z czystym sumeiniem polecic oplowski lub fiatowski benzyniak.
    One lubia LPG.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 45. Data: 2013-09-26 16:46:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > No ale ja tego nie oczekuję.
    > Ma być tanio.
    > Wiec moze palic i 8l gazu...

    8 to będzie, ale benzyny.
    Gazu +20%.

  • 46. Data: 2013-09-30 14:56:46
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > 8 to będzie, ale benzyny.
    > Gazu +20%.
    Urbanlegend - nowa i wyregulowany instalacja pali podobnie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 47. Data: 2013-09-30 17:18:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Urbanlegend - nowa i wyregulowany instalacja pali podobnie.

    Bzdura.
    Fizyki nie oszukasz.
    Tzn. da się wyregulować źle, tak żeby spalał podobne ilości na litry, ale
    kosztem osiągów/silnika, żeby wyrównać parametry benzyny, gazu trzeba więcej
    w przeliczeniu na litry.

  • 48. Data: 2013-09-30 17:20:41
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > Tzn. da się wyregulować źle, tak żeby spalał podobne ilości na litry,
    > ale kosztem osiągów/silnika, żeby wyrównać parametry benzyny, gazu

    Jak zwykle nie bede z Toba prowadzil dyskusji.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 49. Data: 2013-09-30 17:50:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak zwykle nie bede z Toba prowadzil dyskusji.

    Słusznie, po co się nadal masz popisywać niewiedzą.
    Ale zawsze możesz ją uzupełnić, google Twoim przyjacielem.
    Jeden z pierwszych wyników:
    http://blog-silnika.blogspot.com/2010/12/lpg-osiagi-
    zuzycie-paliwa.html

    log Silnika

    środa, 22 grudnia 2010

    LPG: osiągi, zużycie paliwa
    Dane pochodzą z tej tabeli.

    LPG benzyna
    Gęstość [kg/dm3] 0,54 0,74 - 0,76
    Wartość opałowa [MJ/kg] 46,1 42,5 - 45
    Wartość opałowa mieszanki stechiometrycznej [MJ/m3] 3,66 3,70
    Liczba oktanowa 115 95 - 98
    Zapotrzebowanie powietrza [kg pow./kg pal.] 15,7 14,7 - 15

    Zużycie paliwa
    Widzimy, że wartość opałowa LPG (46 MJ/kg) jest nieco wyższa niż benzyny.
    Problem w tym, że tankujemy litry, a nie kilogramy. Należy uwzględnić
    gęstość.
    LPG
    46 MJ/kg * 0,54 kg/dm3 = 24,8 MJ/dm3

    Benzyna
    44 MJ/kg * 0,75 kg/dm3 = 33,8 MJ/dm3

    Przykład:
    Silnik przy spaleniu 6 litrów benzyny wygeneruje 6 dm3 * 33,8 MJ/dm3= 202,8
    MJ energii.
    Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 =
    8,2 dm3 LPG.

  • 50. Data: 2013-10-03 13:08:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-09-30 17:50, Cavallino pisze:

> [...]
    energii.
    > Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 = 8,2 dm3

    To przy założeniu idealnego spalania, ale paliwa nie muszą się spalać dokładnie tak
    samo.
    Poza tym nie chodzi o wydzielenie identycznej energii cieplnej, tylko wyprodukowanie
    równej
    energii mechanicznej. Więc jeszcze powinieneś uwzględnić sprawność przemiany energii
    cieplnej
    na mechaniczną, która wcale nie musi być identyczna (np. inna liczba oktanowa -> inne
    przyspieszenie
    zapłonu, jeśli jest adaptacja lub wariator).
    Generalnie w tej dziedzinie LPG ma lekką przewagę i wzrost spalania wynosi nieco
    mniej, niż sugerują liczby powyżej.

    No i jest jeszcze efekt niższej mocy maksymalnej na LPG, bo są takie momenty że
    wciskasz gaz w podłogę,
    i wtedy działa już rozumowanie "ile musi spalić LPG aby moc była taka sama", bo nie
    będzie taka sama.
    Pojedziesz wolniej, spokojniej, niektórych manewrów nie podejmiesz. Tak, jakbyś sobie
    zamontował
    zwężkę w dolocie albo cegłę pod pedał - też zaoszczędzisz...