-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!npeer01.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@b...poznan.pl> <l0osd5$5vl$1@node1.news.atman.pl>
<1...@b...poznan.pl> <l0qqth$rv3$1@mx1.internetia.pl>
<1...@b...poznan.pl> <l11air$imm$1@speranza.aioe.org>
<1...@b...poznan.pl> <l20lfc$jfn$1@speranza.aioe.org>
<2...@b...poznan.pl>
<524448cb$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
<l2bsel$42h$2@speranza.aioe.org>
<52499631$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
<l2c4sf$u62$1@speranza.aioe.org>
In-Reply-To: <l2c4sf$u62$1@speranza.aioe.org>
Subject: Re: Tanie na gaz
Date: Mon, 30 Sep 2013 17:50:19 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 130930-0, 2013-09-30), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 46
Message-ID: <52499da5$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.113.80
X-Trace: 1380556197 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2233 79.184.113.80:53185
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2961
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2505997
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l2c4sf$u62$...@s...aioe.org...
>> Bzdura.
>> Fizyki nie oszukasz.
>> Tzn. da się wyregulować źle, tak żeby spalał podobne ilości na litry,
>> ale kosztem osiągów/silnika, żeby wyrównać parametry benzyny, gazu
>> trzeba więcej w przeliczeniu na litry.
>>
> Jak zwykle nie bede z Toba prowadzil dyskusji.
Słusznie, po co się nadal masz popisywać niewiedzą.
Ale zawsze możesz ją uzupełnić, google Twoim przyjacielem.
Jeden z pierwszych wyników:
http://blog-silnika.blogspot.com/2010/12/lpg-osiagi-
zuzycie-paliwa.html
log Silnika
środa, 22 grudnia 2010
LPG: osiągi, zużycie paliwa
Dane pochodzą z tej tabeli.
LPG benzyna
Gęstość [kg/dm3] 0,54 0,74 - 0,76
Wartość opałowa [MJ/kg] 46,1 42,5 - 45
Wartość opałowa mieszanki stechiometrycznej [MJ/m3] 3,66 3,70
Liczba oktanowa 115 95 - 98
Zapotrzebowanie powietrza [kg pow./kg pal.] 15,7 14,7 - 15
Zużycie paliwa
Widzimy, że wartość opałowa LPG (46 MJ/kg) jest nieco wyższa niż benzyny.
Problem w tym, że tankujemy litry, a nie kilogramy. Należy uwzględnić
gęstość.
LPG
46 MJ/kg * 0,54 kg/dm3 = 24,8 MJ/dm3
Benzyna
44 MJ/kg * 0,75 kg/dm3 = 33,8 MJ/dm3
Przykład:
Silnik przy spaleniu 6 litrów benzyny wygeneruje 6 dm3 * 33,8 MJ/dm3= 202,8
MJ energii.
Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 =
8,2 dm3 LPG.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.13 13:08 Jakub Witkowski
- 03.10.13 13:32 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=