  • 1. Data: 2010-11-02 20:16:32
    Temat: Tani tablet jako teminal/baza danych + przez www
    Od: bogdan2312 <b...@A...pl>

    Chyba nie ma grupy tabletowej wiec pytam tutaj, choc to nie pecet. :)
    Mam zarchiwizowac kilka tysiecy krazkow DVD i tasm magnetycznych
    wpisujac informacje co, jak i gdzie do bazy danych.
    Pomyslalem o wykorzystaniu przy odczytach tanich tabletow (prod. made in
    China).
    Tablet moze laczyc sie przez wi-fi (lub bluetoth) z serwerem bazy.
    Pytanie czy wczesny Android w chinskich urzadzeniach i jego przegladarka
    zapewnia wygodny odczyt przez WWW.
    Chyba o innym sposobie nie da sie pomarzyc?
    Po przydlugim wstepie - czy ktos z uczestnikow listy uzywa taniego tabletu?

  • 2. Data: 2010-11-02 23:17:03
    Temat: Re: Tani tablet jako teminal/baza danych + przez www
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-02 21:16, Użytkownik bogdan2312 napisał:
> [...]
    > Chyba o innym sposobie nie da sie pomarzyc?
    > Po przydlugim wstepie - czy ktos z uczestnikow listy uzywa taniego tabletu?

    Te tanie są wolne, zegary od 175 do 300MHz a sprzedawcy na allegro
    podają dwa razy większe.
    Szkoda dotykowego ekranu do ciągłego pisania bo chyba masz ręcznie
    wpisać kilka tysięcy rekordów.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-03 00:10:44
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-03 00:17, RadoslawF pisze:

    > Te tanie są wolne, zegary od 175 do 300MHz a sprzedawcy na allegro
    > podają dwa razy większe.
    > Szkoda dotykowego ekranu do ciągłego pisania bo chyba masz ręcznie
    > wpisać kilka tysięcy rekordów.

    Jest sobie w Windows 7 taka funkcja " Składniki komputera typu Tablet".
    Nie wiem czy ta funkcja się jeszcze do czegoś przydaje jak ktoś nie ma
    tabletu, nie wiem czy na wszelki wypadek lepiej mieć ją zaptaszkowaną,
    czy nie przydaje się do innych celów niż Tablet?

    --
    animka

  • 4. Data: 2010-11-03 07:10:32
    Od: Sailor <"bh[ANYSPAM]"@sih.pl>

    W dniu 10-11-03 00:17, RadoslawF pisze:
    > Te tanie są wolne, zegary od 175 do 300MHz a sprzedawcy na allegro
    > podają dwa razy większe.
    > Szkoda dotykowego ekranu do ciągłego pisania bo chyba masz ręcznie
    > wpisać kilka tysięcy rekordów.

    O nieee. :)
    Rekordy beda wpisywane na PC-tach na biezaco.
    Chodzi jedynie o wyszukiwanie materialow.
    W sumie ma uzywac tej bazy kilka osob, a czesc ma utrudniony dostep do
    komputerow. Dlatego wymyslilem niedrogie tablety + WiFi/bluetoth.
    Poniewaz nie mam do nich dostepu, a czytalem o roznych problemach z
    przegladarkami WWW, dlatego konsultuje. Idealem bylby jeszcze klient SSH
    i czytanie tabel z np. arkusza kalkulacyjnego, ale to juz chyba za kilka
    lat. :)
    Z zalozenia te tablety musza byc tanie.

  • 5. Data: 2010-11-03 08:18:16
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 08:10:32 +0100, Sailor napisał(a):

> [...]
    > W sumie ma uzywac tej bazy kilka osob, a czesc ma utrudniony dostep do
    > komputerow. Dlatego wymyslilem niedrogie tablety + WiFi/bluetoth.

    Odnoszę wrażenie, że urządzenie, którego poszukujesz, to nie tablet, a po
    prostu kolektor danych. Takie urządzenia mają prostą klawiaturkę, mały
    wyświetlaczyk, sporą baterię i pancerną obudowę, przystosowaną do używania
    ich w magazynie...

    > Z zalozenia te tablety musza byc tanie.

    ...ale, niestety, są droższe od tanich tabletów.

    --
    Yakhub

  • 6. Data: 2010-11-03 08:19:13
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

> [...]

    Odnoszę wrażenie, że urządzenie, którego poszukujesz, to nie tablet, a po
    prostu kolektor danych. Takie urządzenia mają prostą klawiaturkę, mały
    wyświetlaczyk, sporą baterię, zazwyczaj wbudowany skaner kodów kreskowych i

  • 7. Data: 2010-11-03 08:52:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    odpusc sobie.

    ew. kup sobie jedna sztuke i poznasz nową definicję słowa tandeta.

    mialem w lapach _nowy_ netbook tego typu. zasilacz sie sfajczyl klientowi po
    ok 2 dniach. Bateria trzymala w pelni naladowana ok 10 minut:)

    zdecydowanie odradzam. chcesz tani sprzet? kup jakies poleasingowki -
    wyjdzie kosztowo podobnie.

    a jeszcze lepiej kolektor danych - szybciej, wygodniej i jak sobie policzysz
    to taniej mimo ze kosztuje 10x tyle co te netbooki/tablety.

  • 8. Data: 2010-11-03 08:53:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-03, o godz. 09:19:13
    Yakhub <y...@g...pl> napisał(a):

    > Odnoszę wrażenie, że urządzenie, którego poszukujesz, to nie tablet,
    > a po prostu kolektor danych. Takie urządzenia mają prostą
    > klawiaturkę, mały wyświetlaczyk, sporą baterię, zazwyczaj wbudowany
    > skaner kodów kreskowych i pancerną obudowę, przystosowaną do używania
    > ich w magazynie...

    Można pomyśleć nad jakimiś palmtopami ale tu rozdzielczość ekranu
    będzie problemem - chyba że klawiatura ekranowa i rysik albo
    specjalnie zaprojektowany interfejs aplikacji. No chyba że iPad-y ale
    tu cena też powala ;-)

    > ...ale, niestety, są droższe od tanich tabletów.

    Ja bym zaprzągł do takiej roboty najtańsze netbooki. Co prawda brak
    ekranu dotykowego ale w przypadku kilkugigowego flasha zamiast HDD jest
    to dość odporne a jaki tam będzie soft to już wybór konfigurującego. No
    i podejrzewam że ludkom łatwiej będzie ze zwykłą klawiaturą niż z
    dotykowym ekranem i klawiaturą wirtualną. Widzę jak czasami męczą się
    mając napisać kilka słów na terminalu gastronomicznym a on ma ekran
    minimum 15 cali. Praktycznie zawsze w netbookach jest WiFi i często BT
    więc jest jak transmitować dane. Stwiasz na tym dedykowaną dystrybucję
    linuxa, instalujesz co trza ludkom i działa.

    Zdrówko