  • 21. Data: 2016-06-07 08:30:04
    Temat: Re: Tamowanie autostrady
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 19:46, Akarm pisze:

    > Dobrze by było, gdybyś tutaj również wskazał, gdzie napisałem, że nie
    > można wyprzedzać prawym pasem.
    > A odnosząc się do tematu dyskusji: pokaż mi w którym miejscu na
    > pokazanej drodze wolno wyprzedzać prawym pasem.

    Na całym pokazanym odcinku.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 22. Data: 2016-06-07 08:36:29
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 22:41, J.F. pisze:

    > Pismak to pismak - napisze co uslyszy, a slyszy czesto zle.
    >
    > "za tamowanie" to w taryfikatorze nie widze.
    > Za jazde lewym pasem ... tez nie widze.
    >
    > 50 do 200 zl przewiduje sie za jazde z predkoscia utrudniajaca ruch
    > innym.

    > Ani o utrudnianiu :-)
    >
    > J.

    No to za co miałby dostać mandat ten "przyspawany"? Zakładając, że
    jechał z maksymalną dopuszczalną prędkością?

  • 23. Data: 2016-06-07 08:39:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.06.2016 19:46, Akarm wrote:

    > A odnosząc się do tematu dyskusji: pokaż mi w którym miejscu na
    > pokazanej drodze wolno wyprzedzać prawym pasem.

    Praktycznie wszędzie, gdzie są wyznaczone pasy po dwa pasy i nie ma
    jakiegoś oznakowania zabraniającego. Jedyny wyjątek jaki mi przychodzi
    do głowy to po dwa pasy w niezabudowanym bez pasa zieleni czy barierek.
    Z tym że przychodzi mi do głowy, ale nie pamietam, żebym taki odcinek
    widział na zywo;)

    Czyli w praktyce zawsze tam gdzie są dwa pasy.

    Shrek

  • 24. Data: 2016-06-07 09:01:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-06-07 o 08:39, Shrek pisze:

> [...]
    > do głowy to po dwa pasy w niezabudowanym bez pasa zieleni czy barierek.
    > Z tym że przychodzi mi do głowy, ale nie pamietam, żebym taki odcinek

    Fakt. Mea culpa.
    To nie jest dwukierunkowa, tylko dwie jednie jednokierunkowe.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 25. Data: 2016-06-07 09:31:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-07 o 08:36, twistedme pisze:

    > No to za co miałby dostać mandat ten "przyspawany"? Zakładając, że
    > jechał z maksymalną dopuszczalną prędkością?

    A to naprawdę jest zgodnie z literą prawa, że jak nie możecie znaleźć
    wykroczenia w taryfikatorze, to nie można ukarać mandatem?
    Przecież pomysłowość narodu jest tak duża, że żaden stały zestaw tego
    nie obejmie.
    Normalnie można gościowi (temu z filmu) przyłożyć z art 16 -
    powinien zająć prawy pas i miał do tego miejsce a tego nie zrobił.
    Ale co? Jak nie ma w taryfikatorze, to nie można ukarać?
    Niech ktoś mnie uszczypnie.

  • 26. Data: 2016-06-07 10:49:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A to naprawdę jest zgodnie z literą prawa, że jak nie możecie znaleźć
    >wykroczenia w taryfikatorze, to nie można ukarać mandatem?

    Mandatem nie mozna, bo ten taryfikator to rozporzadzenie okreslajace
    do nakladania jakich mandatow funkcjonariusze sa uprawnieni.
    (sprawdzic, teraz to jakos inaczej brzmi
    1624

    Mozna:
    -ukarac pouczeniem,
    -skierowac wniosek o ukaranie do sadu.

    >Przecież pomysłowość narodu jest tak duża, że żaden stały zestaw tego
    >nie obejmie.

    Ukarac mozna wylacznie za to, co jest zabronione w ustawie.
    KW i PoRD szerokie, ale widac jeszcze minister musi przeczytac kodeks
    ze zrozumieniem i wypisac :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-06-07 12:37:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-07 o 10:49, J.F. pisze:
> [...]
    > nakladania jakich mandatow funkcjonariusze sa uprawnieni.
    > (sprawdzic, teraz to jakos inaczej brzmi
    1624

> [...]
    >
    > Ukarac mozna wylacznie za to, co jest zabronione w ustawie.
    > KW i PoRD szerokie, ale widac jeszcze minister musi przeczytac kodeks ze

    No to przyznam (też przejrzałem przepisy), że jestem zaskoczony,
    bo jakoś nigdy tego płacąc średnio jeden mandat na dwa lata
    nie analizowałem, ale myślałem, że
    pozostawiono jakąś furtkę dla władzy typu "wykroczenia inne"
    i tam się będą mieściły te wymysły, które nie załapią się na definicję
    urzędową.

  • 28. Data: 2016-06-07 17:43:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 21:20, twistedme pisze:

    > Mi bardziej chodzi o to tamowanie właśnie, bo rozumiem mandat za jazdę
    > lewym bez potrzeby, ale skoro jedzie 140, to chyba o
    > blokowanie/tamowanie ruchu nie może być mowy.

    Jednak tamuje, bo uniemożliwia innym jechać szybciej niż on sam.
    A nie ma do tego żadnego prawa.

  • 29. Data: 2016-06-07 18:42:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.06.2016 o 08:36, twistedme pisze:

    > No to za co miałby dostać mandat ten "przyspawany"? Zakładając, że
    > jechał z maksymalną dopuszczalną prędkością?

    Za niestosowanie się nakazu jazdy prawą stroną jezdni.

  • 30. Data: 2016-06-07 20:02:23
    Od: <1...@3...200223.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > Mandatem nie mozna, bo ten taryfikator to rozporzadzenie okreslajace
    > do nakladania jakich mandatow funkcjonariusze sa uprawnieni.

    To ma ujednolicić sposób a nie ograniczyc Policję

    > (sprawdzic, teraz to jakos inaczej brzmi
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2013000
    1624

    > Mozna:
    > -ukarac pouczeniem,

    Ba

    > -skierowac wniosek o ukaranie do sadu.

    A jak pacjent przyjmie mandat to sie sprawa kończy z reguły...

    > Ukarac mozna wylacznie za to, co jest zabronione w ustawie.
    > KW i PoRD szerokie, ale widac jeszcze minister musi przeczytac kodeks
    > ze zrozumieniem i wypisac :-)

    To jest Twoje niczym nieuzasadnione zdanie, zwłaszcza, że w tytule "mandatów
    karnych za wybrane rodzaje wykroczeń". Zwróć uwagę na "wybrane"

    --
    'Tom N'