-
1. Data: 2016-06-06 10:47:46
Temat: CRDI
Od: Trybun <C...@j...ru>
Dzisiaj na jasnej pokrywie bagażnika swojego auta zauważyłem drobne
czarne plamki. Wszystko wskazuje na to że pochodzą one z tłumika. Czy to
możne być oznaka jakiegoś niedomagania, czy normalka przy dieslu bez
FAPa? Aha, silnik w ogóle nie "bierze oleju", i w ogóle sprawuje się bez
żadnego zarzutu..
-
2. Data: 2016-06-06 12:26:21
Temat: Re: CRDI
Od: sirapacz <n...@s...pl>
W dniu 2016-06-06 o 10:47, Trybun pisze:
> Dzisiaj na jasnej pokrywie bagażnika swojego auta zauważyłem drobne
> czarne plamki. Wszystko wskazuje na to że pochodzą one z tłumika. Czy to
> możne być oznaka jakiegoś niedomagania, czy normalka przy dieslu bez
> FAPa? Aha, silnik w ogóle nie "bierze oleju", i w ogóle sprawuje się bez
> żadnego zarzutu..
>
moze jezdzisz zwykle spokojnie a przegoniles go zostawiając chmurkę
sadzy? kropek bym w ogóle nie brał pod uwagę. Trochę sadzy bez dpf może
być (z dpf w zasadzie też jak wlaczy sie dopalanie).
-
3. Data: 2016-06-06 14:26:14
Temat: Re: CRDI
Od: Trybun <C...@j...ru>
W dniu 2016-06-06 o 12:26, sirapacz pisze:
> W dniu 2016-06-06 o 10:47, Trybun pisze:
>> Dzisiaj na jasnej pokrywie bagażnika swojego auta zauważyłem drobne
>> czarne plamki. Wszystko wskazuje na to że pochodzą one z tłumika. Czy to
>> możne być oznaka jakiegoś niedomagania, czy normalka przy dieslu bez
>> FAPa? Aha, silnik w ogóle nie "bierze oleju", i w ogóle sprawuje się bez
>> żadnego zarzutu..
>>
> moze jezdzisz zwykle spokojnie a przegoniles go zostawiając chmurkę
> sadzy? kropek bym w ogóle nie brał pod uwagę. Trochę sadzy bez dpf
> może być (z dpf w zasadzie też jak wlaczy sie dopalanie).
Ostatnimi czasy jeżdżę głównie drogami nieutwardzonymi, tak że za bardzo
jest gdzie go "przegonić.. Teraz było w myjni, i stało w garażu ze 2
tygodnie, a więc może masz rację, wilgoć, pewnie trochę przygazowałem to
i z tłumika poszła wilgotna sadza,. Dzięki za opinię.
-
4. Data: 2016-06-06 14:44:51
Temat: Re: CRDI
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Ostatnimi czasy jeżdżę głównie drogami nieutwardzonymi, tak że za bardzo
> jest gdzie go "przegonić.. Teraz było w myjni, i stało w garażu ze 2
> tygodnie, a więc może masz rację, wilgoć, pewnie trochę przygazowałem to
> i z tłumika poszła wilgotna sadza,. Dzięki za opinię.
>
tu bardziej chodzi o turbinę. jak moja małżonka jeździ delikatnie i na
relatywnie niskich obrotach i po paru dniach ja wsiądę, to podczas
przyspieszania potrafię za sobą zostawić chmurę dymu (i to się dzieje
raz, podczas pierwszego ostrego przyspieszenia kiedy turbo rozkręca się
do nominalnych obrotów).
-
5. Data: 2016-06-07 12:03:46
Temat: Re: CRDI
Od: Trybun <C...@j...ru>
W dniu 2016-06-06 o 14:44, sirapacz pisze:
>
>> Ostatnimi czasy jeżdżę głównie drogami nieutwardzonymi, tak że za bardzo
>> jest gdzie go "przegonić.. Teraz było w myjni, i stało w garażu ze 2
>> tygodnie, a więc może masz rację, wilgoć, pewnie trochę przygazowałem to
>> i z tłumika poszła wilgotna sadza,. Dzięki za opinię.
>>
> tu bardziej chodzi o turbinę. jak moja małżonka jeździ delikatnie i na
> relatywnie niskich obrotach i po paru dniach ja wsiądę, to podczas
> przyspieszania potrafię za sobą zostawić chmurę dymu (i to się dzieje
> raz, podczas pierwszego ostrego przyspieszenia kiedy turbo rozkręca
> się do nominalnych obrotów).
Turbina doładowuje też ciśnienie w rurze wydechowej=-O? Nie, u mnie nie
daje się zauważyć dymu z tłumika. Kiedyś, na próbę, zamieniłem się autem
z kolegą - on jechał moim i zgodnie z wytycznymi kręcił silnikiem do
maksimum obrotów, a ja za nim jego autem - zero zauważalnego dymienia.
Jedyny dym to taki biały, zaraz po zapaleniu przy niskich temperaturach.
-
6. Data: 2016-06-07 13:22:04
Temat: Re: CRDI
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Turbina doładowuje też ciśnienie w rurze wydechowej=-O? Nie, u mnie nie
> daje się zauważyć dymu z tłumika. Kiedyś, na próbę, zamieniłem się autem
> z kolegą - on jechał moim i zgodnie z wytycznymi kręcił silnikiem do
> maksimum obrotów, a ja za nim jego autem - zero zauważalnego dymienia.
> Jedyny dym to taki biały, zaraz po zapaleniu przy niskich temperaturach.
>
nie, ale najwidoczniej zalazi sadzą i jak dasz mu but to zwiększasz
przepływ powietrza w wydechu. Jak turbina spręża powietrze to masz go
więcej litrów w tej samej pojemności. Co dokładnie dymi nie wiem, ale
wiem, że występuje to 'jednorazowo' po długiej emeryckiej jeździe (w
moim przypadku ok 100-200km przebiegu pod lekką nogą.
to nie jest jedynie moja obserwacja:)))
to ze nic nie widziales z kopcenia wynika wprost z tego ze to da się
zrobić tylko raz - góra kilka sekund kopcenia.
-
7. Data: 2016-06-08 14:34:50
Temat: Re: CRDI
Od: Trybun <C...@j...ru>
W dniu 2016-06-07 o 13:22, sirapacz pisze:
>
>> Turbina doładowuje też ciśnienie w rurze wydechowej=-O? Nie, u mnie nie
>> daje się zauważyć dymu z tłumika. Kiedyś, na próbę, zamieniłem się autem
>> z kolegą - on jechał moim i zgodnie z wytycznymi kręcił silnikiem do
>> maksimum obrotów, a ja za nim jego autem - zero zauważalnego dymienia.
>> Jedyny dym to taki biały, zaraz po zapaleniu przy niskich temperaturach.
>>
> nie, ale najwidoczniej zalazi sadzą i jak dasz mu but to zwiększasz
> przepływ powietrza w wydechu. Jak turbina spręża powietrze to masz go
> więcej litrów w tej samej pojemności. Co dokładnie dymi nie wiem, ale
> wiem, że występuje to 'jednorazowo' po długiej emeryckiej jeździe (w
> moim przypadku ok 100-200km przebiegu pod lekką nogą.
> to nie jest jedynie moja obserwacja:)))
>
> to ze nic nie widziales z kopcenia wynika wprost z tego ze to da się
> zrobić tylko raz - góra kilka sekund kopcenia.
No i biorąc na logikę tak to najprawdopodobniej wygląda. Z tym jeszcze
że to wywalenie sadzy musiało się odbyć w czasie gdy jeszcze w
rurze/tłumiku była wilgoć. Sucha sadza nie zostawiłaby takich śladów.