  • 1. Data: 2010-10-23 06:06:42
    Temat: Talerz TV-Sat pod balkonem
    Od: "Kaska&Mark" <Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl>

    Czy i ew. jak blisko można zamontować talerz TV-Sat w bloku(piętro 4) pod
    balkonem na piętrze 5, o szerokości ok. 1,5m?
    Tarnów, ściana południowa, chcielibyśmy talerz podniść jak najwyżej, ale
    obawiamy się zakłóceń od poziomego,wystającego na 1,5m u góry balkonu.
    Doradzcie -jaką odległość zachować?

  • 2. Data: 2010-10-23 07:57:03
    Temat: Re: Talerz TV-Sat pod balkonem
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 23 Oct 2010 08:06:42 +0200, "Kaska&Mark"
    <Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl> wrote:

> [...]
    >Tarnów, ściana południowa, chcielibyśmy talerz podniść jak najwyżej, ale
    >obawiamy się zakłóceń od poziomego,wystającego na 1,5m u góry balkonu.

    chwile po 13 wez talerz i ustaw w tym miejscu, gdzie chcesz ogladac.
    Jak nie bedzie cenia od slonca to bedzie dzialac. Slonce wskazuje
    azymut i elewacj (+/- pare stopni).

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2010-10-23 09:14:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@4...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > chwile po 13 wez talerz i ustaw w tym miejscu, gdzie chcesz ogladac.
    > Jak nie bedzie cenia od slonca to bedzie dzialac. Slonce wskazuje
    > azymut i elewacj (+/- pare stopni).

    A ten kalkulator powinien pomóc określić to precyzyjniej
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2010-10-23 14:59:40
    Od: "Kaska&Mark" <Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl>

    Dzięki! Gdzieś znalazłem, że kąt od poziomu to ok. 30 st., czyli na 10 m
    podniesienie o ok. 6 m, czyli na szerokości balkonu ok. 1.5m obniżenie
    będzie wynosić ok. 0.9m.
    Czyli ok. 1 m poniżej sufitu balkonu powinno być ok, czy dobrze uważam?

  • 5. Data: 2010-10-23 22:51:06
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010, Kaska&Mark wrote:
    > czy dobrze uważam?

    Nie najlepiej.

    Zobacz, a najlepiej sfotografuj swoj balkon jutro
    o godzinie 12:58.
    Tam gdzie bedzie oswietlony, mozesz stawiac antene.
    Uwzglednij wysuniecie anteny.

    Wiesz, nigdy nie wiadomo co jest jeszcze po drodze
    i gdzie jest satelita HB. Poludnie jest pojeciem
    bardzo rozleglym.

    Nastepna okazja bedzie dopiero w marcu.

    Poczytaj:
    [Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wst
    ep.html

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

    Pzdr.J.P.

  • 6. Data: 2010-10-24 15:03:26
    Od: "Kaska&Mark" <Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl>

    (...)
    > Zobacz, a najlepiej sfotografuj swoj balkon jutro
    > o godzinie 12:58.
    > Tam gdzie bedzie oswietlony, mozesz stawiac antene.
    > Uwzglednij wysuniecie anteny.

    Zrobiłem foto ale dopiero o 14:00 bo wcze

  • 7. Data: 2010-10-24 15:25:59
    Od: "Kaska&Mark" <Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl>

    > Zobacz, a najlepiej sfotografuj swoj balkon jutro
    > o godzinie 12:58.
    > Tam gdzie bedzie oswietlony, mozesz stawiac antene.
    > Uwzglednij wysuniecie anteny.

    Zrobiłem foto ale o 14:00, wcześniej nie mogłem.
    Wygląda na to, że cień dochodzi do 80cm, więc załamka,
    bo antenę tzreba będzie przymocować dużo niżej niż chciałem.
    Link: http://img6.imageshack.us/img6/5655/antena1z.jpg

    Dziś o 14:00 linia cienia przechodziła dokładnie przez wyjście kabli ze
    ściany :)
    Ściana jest skierowana na południe., a ja chciałem umocować antenę wyżej,
    klęska! Jest jakaś rada, żeby antena nie była przy mnie na balkonie, tylko
    wyżej?

  • 8. Data: 2010-10-24 17:11:23
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.
    On Sun, 24 Oct 2010, Kaska&Mark wrote:

    | Zrobiłem foto ale o 14:00, wcześniej nie mogłem.

    Aptekarzem nie jestes, a slonce traktujesz jak dziewczyne:
    kocha, to poczeka.

    EXIF mowi o 13:54. Czyli slonce jest gdzies w okolicy Thora
    i jest ~5 stopni ponizej linii satelitow stacjonarnych.
    O 14 bylo na wysokosci ~24 st. zamiast 32 st. dla HB.

    | Wygląda na to, że cień dochodzi do 80cm, więc załamka,
    | bo antenę tzreba będzie przymocować dużo niżej niż chciałem.
    | Link: http://img6.imageshack.us/img6/5655/antena1z.jpg

    Najwazniejsze, ze masz czyste przedpole, wiec mozesz liczyc
    prosta metoda trygonometryczna (jak liczyles poprzednio):
    [Czy przeszkoda przesłania satelitę ?]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

    Rzeczywiscie dla HB -> 32st, balkon 1,5 m mamy
    94 cm od sufitu, plus ~40 cm polowka wysokosci anteny,
    czyli mocowanie ~120 - 130 od sufitu.

    Musisz tez uwzglednic to, ze kierunek satelity bedzie
    nieprostopadly do plaszczyzny sciany wiec droga od przeszkody
    moze byc dluzsza.

    Niestety bedziesz chyba musial umiescic antene sporo ponizej
    linii cienia.

    Tylko jedna - przyblizyc.

    Pzdr.J.P.

  • 9. Data: 2010-10-24 21:15:34
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 23.10.2010 08:06, Kaska&Mark pisze:
> [...]
    > Tarnów, ściana południowa, chcielibyśmy talerz podniść jak najwyżej, ale
    > obawiamy się zakłóceń od poziomego,wystającego na 1,5m u góry balkonu.

    jaka jest Twoja lokalizacja?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-10-25 09:36:20
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Kaska&Mark" <Kaska&Mark_TNIJ@TNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > klęska! Jest jakaś rada, żeby antena nie była przy mnie na balkonie, tylko

    Nie możesz zamontować anteny na balustradzie poniżej górnej poręczy?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba