eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 71. Data: 2017-09-01 20:40:15
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:

    >> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
    >
    > Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
    > stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

    Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
    przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.


    Pozdrawiam


  • 72. Data: 2017-09-01 22:32:40
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-01 18:40, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:
    >
    >>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
    >>
    >> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
    >> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
    >
    > Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
    > przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.

    Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
    rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.


  • 73. Data: 2017-09-02 07:39:35
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: SK <s...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 06:29:40 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Jak na razie to wizjoner Musk ma straty ze swojej eRewolucji.
    > Firma potrzebuje menagera dbającego o zyski i ciągłość produkcji a nie
    > o czyjeś wizje.

    Te wizje, to chyba też trochę nie jego.
    Rok temu 30 czerwca wysłałem mu propozycję sprzedaży opracowanego w detalach pomysłu
    na przyszły biznes pod roboczym tytułem "autonomiczne taksówki" i zero odpowiedzi,
    ale 3 tygodnie później napisał na swoim blogu, że po wielu latach znów ma pomysła i
    pochwalił się tym, co mu chciałem opchnąć.


  • 74. Data: 2017-09-02 11:25:40
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:

    >>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
    >>>
    >>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
    >>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
    >>
    >> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
    >> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
    >
    > Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
    > rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.

    Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
    zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
    które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
    potrafi jechać obok.
    Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
    na pięć minut jazdy.

    Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
    Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.


    Pozdrawiam


  • 75. Data: 2017-09-02 11:55:26
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:

    > Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
    > zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
    > które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
    > potrafi jechać obok.

    Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego
    co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem
    podłaczyć do sieci.


  • 76. Data: 2017-09-02 22:34:13
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-02 09:25, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:
    >
    >>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
    >>>>
    >>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
    >>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
    >>>
    >>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
    >>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
    >>
    >> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
    >> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
    >
    > Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
    > zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
    > które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
    > potrafi jechać obok.
    > Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
    > na pięć minut jazdy.
    >
    > Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
    > Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.

    Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
    ne_odbieraki_pr.C4.85du


  • 77. Data: 2017-09-02 22:35:57
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-02 09:55, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:
    >
    >> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
    >> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
    >> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
    >> potrafi jechać obok.
    >
    > Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego
    > co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem
    > podłaczyć do sieci.

    Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
    Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.


  • 78. Data: 2017-09-02 22:49:20
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:

    > Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
    > Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.

    One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta.
    Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem
    białkowym naprowadzić pałąki na sieć.

    Shrek


  • 79. Data: 2017-09-03 02:38:41
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:

    >>>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
    >>>>>
    >>>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
    >>>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
    >>>>
    >>>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
    >>>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
    >>>
    >>> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
    >>> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
    >>
    >> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
    >> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
    >> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
    >> potrafi jechać obok.
    >> Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
    >> na pięć minut jazdy.
    >>
    >> Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
    >> Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
    >
    > Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
    ne_odbieraki_pr.C4.85du

    I nie miałeś racji.
    Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
    to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
    Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".


    Pozdrawiam


  • 80. Data: 2017-09-03 23:29:40
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-03 00:38, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:
    >
    >>>>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
    >>>>>>
    >>>>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
    >>>>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
    >>>>>
    >>>>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
    >>>>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
    >>>>
    >>>> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
    >>>> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
    >>>
    >>> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
    >>> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
    >>> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
    >>> potrafi jechać obok.
    >>> Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
    >>> na pięć minut jazdy.
    >>>
    >>> Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
    >>> Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
    >>
    >> Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
    >> https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
    ne_odbieraki_pr.C4.85du
    >
    > I nie miałeś racji.
    > Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
    > to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
    > Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".

    Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich
    stosuje się miedziane nakładki stykowe."

    Więc jest to pantograf.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: