-
71. Data: 2017-09-01 20:40:15
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:
>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
>
> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
Pozdrawiam
-
72. Data: 2017-09-01 22:32:40
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2017-09-01 18:40, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:
>
>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
>>
>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
>
> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
-
73. Data: 2017-09-02 07:39:35
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: SK <s...@g...com>
W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 06:29:40 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
> Jak na razie to wizjoner Musk ma straty ze swojej eRewolucji.
> Firma potrzebuje menagera dbającego o zyski i ciągłość produkcji a nie
> o czyjeś wizje.
Te wizje, to chyba też trochę nie jego.
Rok temu 30 czerwca wysłałem mu propozycję sprzedaży opracowanego w detalach pomysłu
na przyszły biznes pod roboczym tytułem "autonomiczne taksówki" i zero odpowiedzi,
ale 3 tygodnie później napisał na swoim blogu, że po wielu latach znów ma pomysła i
pochwalił się tym, co mu chciałem opchnąć.
-
74. Data: 2017-09-02 11:25:40
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:
>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
>>>
>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
>>
>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
>
> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.
Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
na pięć minut jazdy.
Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
Pozdrawiam
-
75. Data: 2017-09-02 11:55:26
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:
> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
> potrafi jechać obok.
Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego
co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem
podłaczyć do sieci.
-
76. Data: 2017-09-02 22:34:13
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2017-09-02 09:25, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:
>
>>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
>>>>
>>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
>>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
>>>
>>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
>>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
>>
>> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
>> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
>
> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
> potrafi jechać obok.
> Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
> na pięć minut jazdy.
>
> Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
> Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
ne_odbieraki_pr.C4.85du
-
77. Data: 2017-09-02 22:35:57
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2017-09-02 09:55, Shrek <...@w...pl> wrote:
> W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:
>
>> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
>> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
>> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
>> potrafi jechać obok.
>
> Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego
> co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem
> podłaczyć do sieci.
Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.
-
78. Data: 2017-09-02 22:49:20
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:
> Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
> Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.
One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta.
Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem
białkowym naprowadzić pałąki na sieć.
Shrek
-
79. Data: 2017-09-03 02:38:41
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:
>>>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
>>>>>
>>>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
>>>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
>>>>
>>>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
>>>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
>>>
>>> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
>>> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
>>
>> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
>> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
>> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
>> potrafi jechać obok.
>> Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
>> na pięć minut jazdy.
>>
>> Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
>> Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
>
> Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
ne_odbieraki_pr.C4.85du
I nie miałeś racji.
Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".
Pozdrawiam
-
80. Data: 2017-09-03 23:29:40
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2017-09-03 00:38, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:
>
>>>>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
>>>>>>
>>>>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
>>>>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
>>>>>
>>>>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
>>>>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
>>>>
>>>> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
>>>> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
>>>
>>> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
>>> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
>>> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
>>> potrafi jechać obok.
>>> Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
>>> na pięć minut jazdy.
>>>
>>> Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
>>> Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
>>
>> Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
ne_odbieraki_pr.C4.85du
>
> I nie miałeś racji.
> Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
> to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
> Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".
Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich
stosuje się miedziane nakładki stykowe."
Więc jest to pantograf.