  • 71. Data: 2015-01-19 09:26:18
    Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Moda poszła w dół i dziś praktycznie każde auto, często nawet startujące w
    > KJS ma bardzo rozbudowane klatki.

    No dobra, a przegroda silnika jest teraz jakos dodatkowo wzmaniana, czy
    wypadek typu "Kubica" wzieto za przypadek i nie robi to na nikim wrazenia ?
    Bo wiadomo, ze na to co mieli Osuch/Szczepański na 37 elmot to rady nie ma
    :)

  • 72. Data: 2015-01-19 10:08:06
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wydawałoby się, żeś poważny i dojrzały, ale nie, wyszedł z ciebie zwykły
    > kmiotkek, który po swoich czynach osądza innych?

    Wlasciwie powinienem dac PLONKa, ale ciagle sie zastanawiam o co Ci chodzi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 73. Data: 2015-01-19 10:26:04
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ludzie, 100 i chcecie robić zabezpieczenia jak na torze?

    A przy jakiej predkosci przywalenie w drzewo/slup jest w/g Ciebie
    bezpieczne?

    > Jakoś kiedyś się tyle jeździło na brukowanych dwukierunkwocyh z drzewami
    > i jakoś zyjemy

    Watpie, czy wspolczesne brukowanym drogom samochody osiagaly 100km/h.
    Kiedys samochody nie mialy zadnej elektroniki, strefa zgniotu byl caly
    samochod, zaglowkow ani pasow nie bylo, hamulce byly sterowane linka, a
    kolumna kierownicy to byla prosta rura do nadziewania kierowcy. Od tego
    czasu troche sie zmienilo... w konstrukcji samochodow. W konstrukcji
    drog rowniez, tylko o ile swiadomosc zagrozen i wymagania prawne, a
    takze wymagania klientow w przypadku samochodow sa respektowane, to
    konstruktorzy drog moga spokojnie sprawe olac, szczegolnie w RP v3.0.
    Klient kupujacy samochod moze wybierac, zobaczyc sobie film z testow
    NCAP, a jak mu za malo gwiazdek, to pojsc do konkurencji. Drogi
    bezpieczniejszej raczej wybrac nie mozesz, a nie zdarzyło sie jeszcze,
    zeby projektant drogi, czy inny inzynier ruchu poszedl siedziec, czy
    chocby zaplacil odszkodowanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 74. Data: 2015-01-19 10:38:15
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-18 20:12, depros wrote:

    > Takich trzeźwo myślących jak ty jest mniejszość, reszta żre gówno z
    > telewizora. Gdzie barierki energochłonne? Na jakiej podstawie ktoś
    > ocenił że spieszył się do zjazdu? Może doszło do jakiejś awarii patrz
    > Pan Panie takie samoloty za kilka milionów też spadają z nieba.

    Tez najpierw pomyslalem - a gdzie barierka oslaniajaca slup?

    Natomiast niezaleznie od tego, wideo jest bardzo wymowne. Taki manewr
    na luku drogi przy duzej predkosci + sila odsrodkowa + mokra
    nawierzchnia - ciezko zeby nie stalo to co sie stalo.

    Chyba ze awaria bylo zaciecie sie gazu albo taki manewr
    wyprzedzania..

    --

    memento lorem ipsum

  • 75. Data: 2015-01-19 11:13:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości
> [...]
    >nawierzchnia - ciezko zeby nie stalo to co sie stalo.
    >Chyba ze awaria bylo zaciecie sie gazu albo taki manewr

    Imo, tam moglo nie byc zadnego manewru, jechal szybko na mokrym, tyl
    sie poslizgnal, a dalej wygladalo jakby chcial zjezdzac.

    Brak umiejetnosci opanowania poslizgu ... ale kto z nas taka ma ?

    Niestety - trzeba zwolnic.
    I dlatego niepewnie sie czuje na niemieckiej autostradzie w deszczu.
    Czasem spory wody, a oni nadal wszyscy 150 ... i nikt nie wypada.
    Tzn pewnie ktos tam wypada, ale to sa rzadkie przypadki :-)

    J.

  • 76. Data: 2015-01-19 11:17:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    Dnia Mon, 19 Jan 2015 01:36:51 +0100, J.F. napisał(a):

    >No sytuacja z filmu wygląda tak, że ESP powinno tu dać radę.
    >Bo skoro kierowca wpadł do wewnątrz zakrętu to znaczy że
    >przyczepności było
    >aż nadto żeby się w zakręcie zmieścić, a w takich sytuacjach ESP
    >sobie
    >bardzo dobrze daje radę.

    Owszem, ale trzeba tez przyznac ze jak kierowcy nie obroci raz czy
    drugi, to potem jedzie szybciej i nawet ESP nie daje rady :-)

    J.

  • 77. Data: 2015-01-19 11:21:57
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Imo, tam moglo nie byc zadnego manewru, jechal szybko na mokrym, tyl sie
    > poslizgnal, a dalej wygladalo jakby chcial zjezdzac.

    Ale bylo odwrotnie i to jest logiczne

    > Brak umiejetnosci opanowania poslizgu ... ale kto z nas taka ma ?

    Nikt nic by tu nie zrobil. Odjechal tyl i dalej mozesz sie juz tylko modlic.
    Auto jest calowcie poza kontrola.

    > Niestety - trzeba zwolnic.

    Owszem :)

    > I dlatego niepewnie sie czuje na niemieckiej autostradzie w deszczu.
    > Czasem spory wody, a oni nadal wszyscy 150 ... i nikt nie wypada.
    > Tzn pewnie ktos tam wypada, ale to sa rzadkie przypadki :-)

    Tak jak u nas.

  • 78. Data: 2015-01-19 11:28:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości
    >Ale bylo odwrotnie i to jest logiczne

    A skad to wiadomo ? Kierowca juz nic nie powiedzial.

    A do zjazdu przypominam ze jakies 200m, nie trzeba robic gwaltownych
    manewrow.

    >Nikt nic by tu nie zrobil. Odjechal tyl i dalej mozesz sie juz tylko
    >modlic. Auto jest calowcie poza kontrola.

    No, tak calkowicie to moze nie, ale trzeba umiec, trenowac, a
    pewnosci i tak nie ma.

    >Owszem :)

    >Tak jak u nas.

    U nas nie, u nas tak nie pedza.
    Chociaz ... kiedys leje rzesiscie, ja trzymam 100-110, a wyprzedza
    mnie ktos zwawo ... z lodka na przyczepce ...

    J.

  • 79. Data: 2015-01-19 11:56:58
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-19 11:13, J.F. wrote:

    > Imo, tam moglo nie byc zadnego manewru, jechal szybko na mokrym, tyl sie
    > poslizgnal, a dalej wygladalo jakby chcial zjezdzac.

    Mam wrazenie ze jednak chodzilo o "objechanie maruderow" i zjazd
    w prawo. Gdyby chcial jechac prosto to raczej by kontrowal albo robil
    cokolwiek przeciwnego niz zaciesnienie zakretu i krecenie w feralna,
    prawa strone. Tak ze wowczas moim zdaniem predzej skonczylby na
    barierkach po swojej lewej stronie.

    Poczatek 00:03 wyglada jak kontrolowany ruch kierownica w prawo
    do zjazdu. Dopiero potem wlacza sie nadsterownosc i tylek usiluje
    go wyprzedzac.

    --

    memento lorem ipsum

  • 80. Data: 2015-01-19 13:22:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2015-01-18 20:52, re pisze:
    > To nie mój czytnik bym go naprawiał. Ja go tylko użytkuję.

    Ale koniecznie musisz tutaj?
    "To nie moje gówno, ja je tylko na bucie przyniosłem"

    MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"